Hey mensen!
Ik heb vrijdag een BMW 316 aangeschaft uit 1994.
Nou heb ik nogal wat vragen, want mijn BMW kennis is nog 0.
De gasveren aan de kofferbakdeksel.. Hoort de kofferbak deksel open te gaan met een klein zetje of moet je hem zelf helemaal open duwen(misschien veren lam ik vraag maar ff)?
Ik heb al nieuwe raamrubbers besteld bij de dealer, maar kan ik ze er zelf makkelijk op zetten of is het erg moeilijk?
Aan de bestuurders kan als ik het raam dicht wil doen dan gaat hij niet helemaal dicht maar steeds weer een stukje naar beneden, zou het te zwaar lopen ofzo? (Electrich bediend)
En wat zijn de kwaaltjes van deze mooie auto?
Waar moet ik op letten?
Groetjes Miranda
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
E36 coupe info?
Moderator: Moderator Team
Re: E36 coupe info?
kofferbak moet je wel helpen gaat niet vanzelfMiranda wrote:Hey mensen!
Ik heb vrijdag een BMW 316 aangeschaft uit 1994.
Nou heb ik nogal wat vragen, want mijn BMW kennis is nog 0.
De gasveren aan de kofferbakdeksel.. Hoort de kofferbak deksel open te gaan met een klein zetje of moet je hem zelf helemaal open duwen(misschien veren lam ik vraag maar ff)?
Ik heb al nieuwe raamrubbers besteld bij de dealer, maar kan ik ze er zelf makkelijk op zetten of is het erg moeilijk?
Aan de bestuurders kan als ik het raam dicht wil doen dan gaat hij niet helemaal dicht maar steeds weer een stukje naar beneden, zou het te zwaar lopen ofzo? (Electrich bediend)
En wat zijn de kwaaltjes van deze mooie auto?
Waar moet ik op letten?
Groetjes Miranda
raam is moelijk te zeggen zo vanaf hier
veel plezier met je aanschaf
frank
one life one chance
Raammechanisme hoort niet. maar je auto zit net in de overgang van raammechanisme, is lastig beoordelen wat de beste oplissing is. Vermoed dat er een dood punt in het mechanisme zit waardoor de beveiliging de ruit weer open doet.
En nou heb ik nog weer wat vragen.
Centrale deurvergrendeling op afstandsbediening is dat moeilijk in te bouwen?
Koelvloeistof, tot welk streepje moet je bijvullen/hoort het te zitten?
Er staat namelijk geen max bij.
Groetjes Miranda
Centrale deurvergrendeling op afstandsbediening is dat moeilijk in te bouwen?
Koelvloeistof, tot welk streepje moet je bijvullen/hoort het te zitten?
Er staat namelijk geen max bij.
Groetjes Miranda
Dan is die van mij ergens lek denk ik, iedere keer als ik em bijvul zakt hij behoorlijk ver weer naar beneden.
Maar misschien was hij ook wel gewoon leeg dat zij nog zoveel zakt.
Even in de gaten houden.
Maar misschien was hij ook wel gewoon leeg dat zij nog zoveel zakt.
Even in de gaten houden.
-
DominiqueL-E36
- 2e Versnelling
- Type Auto: BMW E36 318i '94
Misschien wat laat eeb reactie maar toch:
Met je raammechanisme weet ik haast wel zeker dat er een dood punt in zit.
Eventueel loopt het raam zwaar in de rubbers. Deze zijn heel makkelijk zelf te vervangen.
Als je dit rubber eruit trekt en je sluit het raam tikt hij dan weer iets terug?
Erin zetten is een eitje, iets nat maken met zeep en je drukt hem zo langs te ruit er weer in.
Kwaaltje van de e36 zijn rubbers achterophanging, rubbers voorophanging, computer storing (was straat: zorg dat de onder de plaat bij je ruitenwissers altijd schoon is, als hier water inloopt en het zit verstop loopt het water overal naar binnen oa de ecu). BMW motor altijd goed warm laten lopen en niet bij koude motor trappen. Je koelvloeistof daling kan verschillende oorzaken hebben. Het zal inmiddels verholpen zijn denk ik?? Maar af laten persen bij de garage kan veel info geven.
Let op de dorpel bij de e36 deze willen wel eens doorrotten, wielkast randen willen roesten. Als dit soort dingen voorkomt gewoon wat aan laten doen heb ke er zelf langer plezier van.
Motorisch zijn het fantastische auto's.
Ik heb zelf een e36 sedan 318i van '95, een 320i sedan van '92 en een E30 320i cabrio van '87.
Als je ooit van plan bent om een ombouw te doen aan je Bmw ik heb nog een 2.0L 6cilinder blok van een '92er 320i e36 voor je liggen met bak.
Succes met je bmw ervaringen.
Met je raammechanisme weet ik haast wel zeker dat er een dood punt in zit.
Eventueel loopt het raam zwaar in de rubbers. Deze zijn heel makkelijk zelf te vervangen.
Als je dit rubber eruit trekt en je sluit het raam tikt hij dan weer iets terug?
Erin zetten is een eitje, iets nat maken met zeep en je drukt hem zo langs te ruit er weer in.
Kwaaltje van de e36 zijn rubbers achterophanging, rubbers voorophanging, computer storing (was straat: zorg dat de onder de plaat bij je ruitenwissers altijd schoon is, als hier water inloopt en het zit verstop loopt het water overal naar binnen oa de ecu). BMW motor altijd goed warm laten lopen en niet bij koude motor trappen. Je koelvloeistof daling kan verschillende oorzaken hebben. Het zal inmiddels verholpen zijn denk ik?? Maar af laten persen bij de garage kan veel info geven.
Let op de dorpel bij de e36 deze willen wel eens doorrotten, wielkast randen willen roesten. Als dit soort dingen voorkomt gewoon wat aan laten doen heb ke er zelf langer plezier van.
Motorisch zijn het fantastische auto's.
Ik heb zelf een e36 sedan 318i van '95, een 320i sedan van '92 en een E30 320i cabrio van '87.
Als je ooit van plan bent om een ombouw te doen aan je Bmw ik heb nog een 2.0L 6cilinder blok van een '92er 320i e36 voor je liggen met bak.
Succes met je bmw ervaringen.
-
bmwliefhebber
- Neutraal
- Type Auto: BMW 330i e46
Probeer deze link eens?
Dan krijg de service manual van uitgever Bentley (nee, niet die autobouwer...)
Is een prima handleiding voor alle onderhoud en technische gegevens.
http://www.bimmerwerkz.com/forum/3-seri ... 67601.html
groet,
Liefhebber
Dan krijg de service manual van uitgever Bentley (nee, niet die autobouwer...)
Is een prima handleiding voor alle onderhoud en technische gegevens.
http://www.bimmerwerkz.com/forum/3-seri ... 67601.html
groet,
Liefhebber
-
poffertje1986
- Neutraal
- Type Auto: E36 Coupe
Zelf heb ik ook tot kort een BMW E36 Coupe aan geschaft..
Ook heb ik er wat vraagjes over..
Laatst heb ik de multiriem vervangen omdat ie begon te piepen..
Na t wisselen was t piepen weg en nog geen 400 km later was t weer terug..
Nu heb k de spanrol van de zelfspanner vervangen en het is minder maar het word langzaam aan wel erger dat gepiep..
Als ik er WD40 op spuit is t ff weg en na een km of 30 is t weer terug..
Met siliconen spray is het wat langer weg maar graag wil k weten wat het zou kunnen zijn..
als ik het op de andere spanrollen spuiten hoor je geen verandering in het gepiep.. het is puur en alleen die van de zelfspanner..
ook wil mijn deur niet helemaal dicht.. normaal moet het raam een stukje omhoog wippen als je m sluit.. maar mijn deur sluit net niet zover..
wie is daar handig in...
Ook heb ik er wat vraagjes over..
Laatst heb ik de multiriem vervangen omdat ie begon te piepen..
Na t wisselen was t piepen weg en nog geen 400 km later was t weer terug..
Nu heb k de spanrol van de zelfspanner vervangen en het is minder maar het word langzaam aan wel erger dat gepiep..
Als ik er WD40 op spuit is t ff weg en na een km of 30 is t weer terug..
Met siliconen spray is het wat langer weg maar graag wil k weten wat het zou kunnen zijn..
als ik het op de andere spanrollen spuiten hoor je geen verandering in het gepiep.. het is puur en alleen die van de zelfspanner..
ook wil mijn deur niet helemaal dicht.. normaal moet het raam een stukje omhoog wippen als je m sluit.. maar mijn deur sluit net niet zover..
wie is daar handig in...
Vaya Con Dios Mien Wichie!!