BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Turbo vraag

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Re: Turbo vraag

Post by MAd »

Hallo beste BMW girl,

Is er al iets bekend over de turbo, ik ben echt erg benieuwd.

Ik hoop dat er nu eens positief nieuws te melden is.

met vriendelijke groet,

Ad

Topic Author
BMWgirl
Neutraal
Type Auto: 3.18D Touring

Post by BMWgirl »

Hallo!

Nou vanmiddag een verhit gesprek gehad met de garage. Ze gaven toe dat er fouten gemaakt zijn en willen mij het volgende aanbieden:
Kostenloos demonteren en monteren van de turbo, nieuwe olie en oliefilter.
Wat ikzelf moet betalen is de turbo. Zij kunnen 'm leveren voor 791,00 euro excl. btw.
Ik mag ook zelf een turbo aanleveren, maar dan geven ze geen garantie... ja tot de voordeur...

Ik zit nu dus in dubio.
Verschil met de turbo van ebay is bijna 500,00 euro, heeeeeeeeeel veel geld. Maar geen garantie vind ik ook eng.... en als ik dus de website van P&K power shop probeer te openen, dan lukt dit niet... Ze zijn (door mij) niet te googlen en ook dat vind ik eng... Want 400 euro weggooien vind ik erger dan 500 teveel betalen voor iets goeds. Wat is jullie mening??????

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Post by ArnoldC »

Ik heb eens even voor je gekeken,

Als ik het zo begrijp, is dit een gewone winkel in Duitsland, die niet een eigen website (staat ook nergens beschreven op deze pagina!) heeft maar wel zijn spullen ook op Ebay verkoopt. Er staat niet voor niets een adres en telefoonnummer bij, en de beoordelingen van mensen die iets bij hem gekocht hebben is 98,5 procent van in orde. Ik denk dat ik het zelf wel zou aandurven, maarja het zijn wel een hoop knaken natuurlijk. Ik vind het een beetje gevaarlijk advies hierover te geven...

Wat betreft het voorstel van de garage, dit is het minste wat ze kunnen doen, en ik vind het nog redelijk magertjes. Goed dat je niet gelijk alles over je heen liet komen, want dit op deze manier is geen zaken doen...!

Ik ben benieuwd wat Ad er van vind... (kan dat wellicht ook in wat kortere bewoordingen? :D :) )

MAd
3e Versnelling

Post by MAd »

Hallo beste Arnold en BMWgirl,

Nou dat kan eigenlijk niet beste Arnold, er valt dus echt erg veel over te zeggen. :roll: :lol:

Ik had dus al een bericht geschreven, maar heb waarschijnlijk op de verkeerde button gedrukt.

Ik ben er dus niet erg over te spreken, veel te mager !

Gezien het feit, dat BMWgirl al een flinke rekening gepresenteerd heeft gekregen, betaalt ze in feite nog haar eigen rekening, de garage m.a.w. die voelt er dus nog niets van, want deze nieuwe rekening van het olie verversen en de 3 uurtjes voor het vervangen van de turbo, en de transportkosten van de turbo, die kunnen gerekend worden onder de vorige rekening, daar wilde ik het even bij houden.

Dan de site van P&K Powershop, tja, ik kom direct uit op de site, enkel is het niet duidelijk aangegeven met hun logo!
Maar als je dus in de zoekregel links boven invult BMW E46 nadat turbo is aangeklikt, dan dient men even te scrollen naar beneden tot de juiste turbo is gevonden.

De berekening van het verschil, dat pakt nog hoger uit, beste BMWgirl.
De garage berekent u de som van 941,21 Euro.

De turbo in Duitsland kost dus 399,00 + 18,00 euro verzendkosten.
U hmmm, sorry als jij BMWgirl de oude turbo retour zend aan deze shop, dan krijg je ook nog 100,00 Euro retour op de bankrekening, gegevens insluiten denk ik dan.

Dus het verschil zit dus al boven de 600,00 euro, 642,29 euro snel uitgerekend.
Maar de verzendkosten van de oude turbo moeten er dan nog wel bij op geteld worden, het zijn onkosten.

E-mailen: er kan dus ook naar deze shop gemaild worden, en ze geven dus aan, gaarne in het Engels.

E-mail adres : pkpowershop@gmx.de

Nu kan je dus even de vragen die je hebt stellen, van hoe of wat, zoals misschien de retourzending of die gratis kan of betaald. De hele transactie hoe alles zit, maar de BIC code staat dus al vermeld op hun site.
de eventuele benaming die gebruikt dient te worden als herkenning van betaling.

**Het garantie bewijs, want er zit dus één jaar garantie op de turbo**

De keuze zou voor mij gemakkelijk zijn.

Ik kan dus geen afdoende advies geven over een keuze die iemand zou moeten maken.

Mijn ervaring bij ebay.de zijn bijzonder goed, ik let dus altijd op de betrouwbaarheids percentage van de verkopende partij, het percentage zou ik niet lager instellen dan 97 tot 98 %, natuurlijk is hoe hoger hoe beter.
maar 100 % heb ik nog niet gezien!
Ik heb dus al vaker gekocht op ebay.de en heb dus gekozen voor de gewone buitenlandse overschrijving bij de bank zelf.

Dit is mijn mening.

Kort genoeg beste Arnold :lol: :lol: :lol: Hahahahaha......... :zwaai:

Een nodige opmerking, die ik erg belangrijk vind!
Al gehoord, Phising!! :evil: :evil:
Steeds meer internetbankiers worden benadeeld door Phising, een fraude die het betalen van en via internetbankieren hacken, en de rekening plunderen van de internetbankiers, foute boel dus!

Ik ben dus een jaar geleden weg gegaan bij een bank die er maar op aan bleef dringen, of ik wilde gaan internet bankieren, Nee dus!
Ben naar een andere bank gegaan, en heb het hele verhaal eens aan hun verstand gebracht, dat men het nooit of te nimmer met mij of een ander gezinslid hoeven te hebbenover internetbankieren, dat was mijn eerste eis die ik hun stelde, en ze begrepen het dus.

Met vriendelijke groet,

Ad

Topic Author
BMWgirl
Neutraal

Post by BMWgirl »

Jullie zullen me wel voor gek verklaren, maar heb toch maar de turbo uit nederland besteld :oops:
Ik heb eergister een nette mail met vragen verstuurd naar de shop in Duitsland en ook aangegeven er 1 te willen kopen, maar tot op heden geen reactie. En dan ga ik twijfelen of het wel betrouwbaar is, of ik als ik ze had betaald ook niks van ze gehoord zou hebben, als ze al niet op een email reageren..... en er naar toe rijden is ook geen optie.... Donderdag is ie klaar en dan hoop ik dat dit voor een hele lange tijd het laatste was en ik gewoon lekker rond kan rijden!

MAd
3e Versnelling

Post by MAd »

Hallo BMWgirl,

Ja, die bedrijven lezen nu niet elke dag hun mailtjes, daar kan wel eens een aantal dagen over heen gaan.
Na een dag of zo pak ik dan meestal de telefoon, en stel dan de vragen die mij resten.

Ik zei dus al, de keuze kan ik niet maken, dat is aan jezelf.

Het is enkel jammer dat het ruim 600,00 euro extra kost, en dat zijn aardige bedragen waar je toch weer iets anders mee kan doen.

Anderzijds is de auto weer gerepereerd.

Dus waarom zou ik jou voor gek verklaren, het is geld en jou beslissing.
Daar is een ieder helemaal vrij in.

De betrouwbaar heid die is gewoon goed, dat geeft het percentage dus aan bij de rechter kolom.

Ik heb al eens een aantal onderdelen gekocht bij een bedrijf, die had maar een betrouwbaarheid van 97%, en dit zegt dus niet helemaal, dat het om een ondeugdelijk bedrijf gaat, hij kan wel net gestart zijn, of niet voldoende recensies gehad hebben, omdat er nu eenmaal mensen zijn die dit teveel moeite vinden, dit haalt het cijfer echt onderuit.

Het is een graadmeter, zodat men kan zien of het een vertrouwd adres is, ik vul altijd een recensie in, en als een ieder dat ook eens zou doen, danliep alles nog veel beter.

Hetgeen ik toe deed, dat was en test, en jammer als dat slecht was afgelopen, ik benadeel dan enkel mijzelf.

Maar ik hoop dus dat het gedoe nu over is met de BMW, want het loopt best allemaal in de papieren.
Je kan soms echt je portemonee aan die auto hangen als je niet uitkijkt.

Wat ik ook nog zou doen, beste BMWgirl, ga eens iemmand proberen te vinden, die in zijn/haar vrije tijd auto's repareert.
dat scheelt erg veel in de kosten, vraag het gewoon aan vrienden, kennissen en familieleden, ga eens lekker hengelen om zo iemand te vinden, ik kan het jou echt aanraden.

Ik wens jou in elke geval veel rijgenot toe, en veel vielige km's.
En ik hoop dat je nu geen onkosten meer zal rijden, ik zal duimen voor jou.

Met vriendelijke groet,

Ad

Topic Author
BMWgirl
Neutraal

Post by BMWgirl »

Hij is gemaakt en staat weer voor de deur...!
Op mijn mail van die duitse winkel nog steeds geen antwoord....
Iedereen echt super bedankt voor het meedenken en de adviezen!
Fijn weekend alvast!

groetjes bmwgirl

Kerim
1e Versnelling
Type Auto: E81 116i 2011

Post by Kerim »

En nou hopen dat hij een tijdje goed blijft. Zelf ook een fijn weekend en weer veel rijplezier ;)

MAd
3e Versnelling

Post by MAd »

Hallo beste BMWgirl,

Niets te danken hoor, dat is allemaal in orde, en graag gedaan.
We hebben bereikt wat we samen wilden bereiken, de auto rijdt weer.

Tja, dat snap ik dan weer niet, geven een e-mail adres voor een reactie, of een bestelling, dan kijken ze niet eens in de mailbox.
Dat kan 2 dingen betekenen, of hij heeft het ontzettend druk, of hij wil geen klanten hebben!

Dit zie je wel vaker gebeuren, ik heb dat ook al een paar keer meegemaakt, toen heb ik de telefoon maar gepakt, en die werd wel opgenomen, en heb ik het eens gezegd, waarom geeft u geen antwoord op de e-mail, o wij kijken daar nooit naar.

Ik zei, dat kan u best aardig veel klanten schelen, die nu naar een ander gegaan zijn, daar werden ze even stil van.

Maar het probleem is opgelost, de BMW gaat weer als vanouds, daar gaat het ook om.

Ik wens jou BMW girl, veel rijgenot toe en veel veilige kilometers.

Ik dank jou in elk geval voor de reply, zodat we weten dat het is opgelost.
ik hoop dat er nu toch minimaal een jaar garantie op de reparatie zit.

Met vriendelijke groet,

Ad

Hans Jansen57
Neutraal

Post by Hans Jansen57 »

:ja:
Locked

Return to “Archief”