BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Mijn BMW e36 325i

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
BMW 325i
Neutraal
Type Auto: BMW 325i vanos

Mijn BMW e36 325i

Post by BMW 325i »

Goedendag dames en heren.

Ik ben Thomas, 19 jaar en woon in de stad Groningen. Ben werkzaam bij een fietsenmaker en rijd in deze bordeux rode BMW 325i

Mijn 1e auto was een ford fiesta 1.4 met 90pk uit '97. Was opzich wel snel maar na een tijdje gaat het vervelen en ga je de boel slopen. Denk hierbij aan met gierende banden optrekken, of 50 rijden en de auto in 1 keer om zijn as gooien en dan plankgas optrekken... Dat was leuk, maar na een tijdje heb je veel onderhoud aan de auto zoals 3 nieuwe banden en een achterwiel lager en dan nog eens een APK. Dus ik dacht WEG ERMEE.

Toen kocht ik een Honda Prelude uit 1992 met 150pk (2liter) en daar zat de welbekende roest op de achterschermen. 2 maand in gereden en toen was ik er zat van. Kon geen drempel normaal over of de voorbumper kwam tegen de grond. Blok liep perfect maar het was niet het type auto dat bij mij past.
Toen ging ik op marktplaats kijken en vond ik na lang zoeken deze BMW E36 met 2.5 liter motor. Gelijk opgehaald (mijn honda op ingeruild) en gelijk de 1e dag vloog de koppeling eruit omdat de BMW er niet tegenkon om plankgas op te trekken en met 5000 toeren over te schakelen naar zn 2.. Laten maken, nieuwe koppeling, andere versnellingsbak, 2ehandse nieuwe achterbanden, en het rijd als de brandweer. DAMN wat een vermogen! Echt ziek gewoon. Wat een prachtauto om mee te rijden!

Alleen jammer dat er veel mensen zijn die "stoer" willen doen en bij het stoplicht even gas gaan geven. Dan is de verleiding heel groot om die persoon er finaal uit te trappen, maar aangezien ik mijn rijbewijs al een keer kwijt ben geweest doe ik dat maar niet. Ik rijd nu overal rustig. 50 in zn 5 betekent 1 op 12/13 haha :) Daar doe ik het voor. Als ik 40l tank en de hele week rustig rijd op de provinciale wegen en geen stadverkeer doe haal ik op een tank van 40l rond 450km. 1 op 11.2 nog wat vind ik aardig netjes als je het wegrijden, optrekken, overschakelen en gas geven meerekend :)

Alleen in de stad, zo he, daar kan ik niet tegen bier drinken. Dan is het 1 op 7 ongeveer :? . Maargoed, als je BMW rijd moet je niet zeuren over het verbruik, dan moet je maar Fiat panda gaan rijden :)
[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]
De "316" is er al vanaf.

[ external image ]
Vaste parkeerplek voor mijn huis.
Last edited by BMW 325i on 17 Dec 2011 16:19, edited 4 times in total.

Kenneth Josefsson
Neutraal
Type Auto: BMW E36 323i

Re: Mijn BMW e36 325i

Post by Kenneth Josefsson »

Welkom op het forum Thomas!

Gr. Kenneth
Post Reply

Return to “Stel je even voor”