BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E36 318i motor probleem

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
DominiqueL-E36
2e Versnelling
Type Auto: BMW E36 318i '94

E36 318i motor probleem

Post by DominiqueL-E36 »

Hallo forumleden,

Sinds ik de auto gekocht heb in augustus heb ik wat problemen met starten en draaien.
Ik kocht de auto in augustus en nadat ik een week de auto had begaf de auto het langzaam het.
Op de snelweg sloeg die af gewacht gestart startte hij weer. Uiteindelijk gebeurde het vaker en vaker en de tijd tussen elke x afslaan werd steeds korte (bijv. om de 2 uur toen om de 1 uur en uiteindelijk om de 5 minuten). Naar de garage deze uit laten lezen en een foutcode op de 2e en 3e injector.

MAAR

de auto heeft van '94 tot '96 op gas gelopen en de aftakkingen waren aan elkaar bevestigd met de manieren van toen.
Bij de garage hebben ze de bobine vervangen (tja wat de link met elkaar is....) en toen deed de auto het weer voor 4 maanden. Toen begaf die het weer maar het punt is als ik dagelijks ermee rijd doet hij het wel redelijk. Ik heb hem nu 3 dagen laten staan dan start hij wel alleen slaat hij na 10seconde weer af. Vervolgens weer gestart en sloeg hij wel weer aan maar ik durfde de gok niet te nemen om ermee te rijden omdat ik bang was weer onderweg te stranden. Dus de andere auto maar gepakt. Ook heb ik als ik 50 in zn 3 rijd en ik wil een bocht nemen schakel ik terug naar zn 2 en als ik weer gas wil geven reageerd het gasgeven even 2seconde niet, de link lijkt mij te leggen naar die injectoren even een doodpunt (of de brandstofpomp moet beroerd zijn maar waarom dan een foutcode op de 2e en 3e injector?)

Wat mij verteld is dat de injectoren niet kapot kunnen zijn als dit wel het geval is moet de motor continu problemen geven en niet zo nu en dan een aantal malen (elke dag rijden is heel af en toe wat problemen maar ''het hangt aan een zijde draadje'') Bij kapotte injectoren zou de motor altijd beroerd moeten draaien.

Waar het verhaal op gegooid word is de vertakking van de injectoren (aangezien deze in het verleden op gas heeft gelopen). Ik wil de gok nemen om deze opnieuw te solderen, zo niet dan omleidingen leggen voor de injectoren. Kan iemand mij ondersteunen / onderbouwen of dit daadwerkelijk het probleem kan geven?

Verder is het een fantastische auto, nooit problemen. Als ik bekijk heb ik maar 1 probleem gehad de waterpomp. Dit (bovengenoemde) probleem is eigenlijk nooit verholpen door de garage.
Locked

Return to “Archief”