BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Verbruik 116i (2 liter)
Moderator: Moderator Team
Verbruik 116i (2 liter)
Ik rij een 116i uit 2011.
Gemiddeld rij ik ruim 1:12 .
Is dat normaal lijkt me niet echt zuinig?
Gemiddeld rij ik ruim 1:12 .
Is dat normaal lijkt me niet echt zuinig?
Re: Verbruik 116i (2 liter)
Ik rij een 118i (2liter) uit 2006 rij gemiddeld 10,6
nou heb ik een redelijk sportieve rijstyle
nou heb ik een redelijk sportieve rijstyle
Ik rij ook een 116i uit 2011.
Het verbruik ligt bij tussen de 1: 13,0 tot 1: 13.8
Ook dit verbruik komt absoluut niet overeen met de 6.1 ltr per 100 km zoals
vermeld in folders.
Maar dat is ons allemaal wel bekend.
Het verbruik van 1:13.5 is voor mij haalbaar met airco ingeschakeld maar met een rustige rijstijl vaak gebruik makende van de cruise control.
Ik rij regelmatig langere stukken op de snelweg(afstand:30 km) afgewisseld met wat stadsverkeer.
Hierbij word geschakeld volgens de schakel-indicator op het display.
Gebruik goede merk benzine, ook daar heb ik verschil in verbruik gemeten t.o.v. "witte pomp" benzine.
Groeten,
Ad116i
Het verbruik ligt bij tussen de 1: 13,0 tot 1: 13.8
Ook dit verbruik komt absoluut niet overeen met de 6.1 ltr per 100 km zoals
vermeld in folders.
Maar dat is ons allemaal wel bekend.
Het verbruik van 1:13.5 is voor mij haalbaar met airco ingeschakeld maar met een rustige rijstijl vaak gebruik makende van de cruise control.
Ik rij regelmatig langere stukken op de snelweg(afstand:30 km) afgewisseld met wat stadsverkeer.
Hierbij word geschakeld volgens de schakel-indicator op het display.
Gebruik goede merk benzine, ook daar heb ik verschil in verbruik gemeten t.o.v. "witte pomp" benzine.
Groeten,
Ad116i
-
- 3e Versnelling
- Type Auto: 118I
Ik heb een 118i tweeliter. Het verbruik is ongeveer 1 op 14, ik rijd wel meestal langere afstanden en als het kan met cruise control.
Verba volant, scripta manent.
-
- 4e Versnelling
- Type Auto: 318i (E46)
Lijkt mij vrij normaal verbruik. Wat had je zelf gedacht?
Beloofd was een gemiddeld verbruik van 1:15!
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: 118I ( 2015 )
Ik heb sinds vorige week een nieuwe 120 I, waarvoor ze een verbruik afgeven van 6,5 ltr/100 km. Nu heb ik nog maar 600 km gereden ( wel super trouwens ), maar het verbruik ligt op net boven 1 op 10. Ik ben al terug geweest, auto is uitgelezen ( geen storingen ). Men gaf aan dat het wel 3000 km kon duren voordat de computer de afstelling van de auto optimaal haaft en er volgens de opgegeven verbruikscijfers gereden kan worden. Dit vindt ik op zich vreemd, mijn vrouw heeft een nieuwe Twingo ( kost een kwart van de BMW ) en deze is wel gelijk zuinig
Ik rijdt ongeveer net zo als met de 2004 318 I die ik hiervoor had, met die auto kwam ik nooit onder 1 op 12. Ik vindt het niet kloppen dat BMW cijfers afgeeft over steeds zuiniger wordende auto's wat niet zo blijkt te zijn ( de 318 heeft volgens mij in feite dezelfde motor als de 120 I maar dan zonder de zuinigheidstoestanden er op ).
Vragen:
Klopt het dat de motor na verloop zuiniger wordt ? ( ik ben absoluut niet van plan te accepteren dat de auto 1 op 11 nog niet haalt !! )
Cruisecontrol is vrij onrustig ( pingelt, wat je ook ziet aan het verbruik, slingert zo 3 ltr/100km op en neer ), dit was bij mijn 318 ook niet zo. Hebben meer mensen dit of is dit een gevolg van toch een probleem
Ik rijdt ongeveer net zo als met de 2004 318 I die ik hiervoor had, met die auto kwam ik nooit onder 1 op 12. Ik vindt het niet kloppen dat BMW cijfers afgeeft over steeds zuiniger wordende auto's wat niet zo blijkt te zijn ( de 318 heeft volgens mij in feite dezelfde motor als de 120 I maar dan zonder de zuinigheidstoestanden er op ).
Vragen:
Klopt het dat de motor na verloop zuiniger wordt ? ( ik ben absoluut niet van plan te accepteren dat de auto 1 op 11 nog niet haalt !! )
Cruisecontrol is vrij onrustig ( pingelt, wat je ook ziet aan het verbruik, slingert zo 3 ltr/100km op en neer ), dit was bij mijn 318 ook niet zo. Hebben meer mensen dit of is dit een gevolg van toch een probleem
nope bij mijn is de cruisecontrol heel stabiel vooral als ik het vergelijk met m'n vorige auto vw golf (echt drama auto)
het verbruik van mijn 118i van 10,6 is groten deels stadsverkeer. Op de snelweg is 1:14 heel goed te doen.
het verbruik van mijn 118i van 10,6 is groten deels stadsverkeer. Op de snelweg is 1:14 heel goed te doen.
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: 118I ( 2015 )
De auto is weer uitgelezen i.v.m. verbruik en pingelen, de stikstofoxide-sensor bleek defect. Auto klinkt nu een stuk beter ( ik vond hem met optrekken nogal rauw, soms net een diesel ) en rijdt ook rustiger ( verbruiksmeter slingert ook minder ). Het lijkt er dus op dat het probleem boven water is. De auto komt van Dijker in Pekela, men doet er echt alles aan om je als klant te helpen, veel waardering hiervoor
Gr Arie
Gr Arie
-
- 3e Versnelling
- Type Auto: 118I
Het verbruik moet inderdaad minder worden als alles op elkaar ingelopen is.
Verba volant, scripta manent.
Heb een 116i (2 liter) gemiddeld verbruikt 1 op 13 maar bij lange stukken haal ik makkelijk 1 op 16.
Wat voor type heb je precies?Leeuwen999 wrote:De auto is weer uitgelezen i.v.m. verbruik en pingelen, de stikstofoxide-sensor bleek defect. Auto klinkt nu een stuk beter ( ik vond hem met optrekken nogal rauw, soms net een diesel ) en rijdt ook rustiger ( verbruiksmeter slingert ook minder ). Het lijkt er dus op dat het probleem boven water is. De auto komt van Dijker in Pekela, men doet er echt alles aan om je als klant te helpen, veel waardering hiervoor
Gr Arie
Hoorde je het geluid als de auto warm of koud was?
Ook bij constante snelheden rauwer geluid dan normaal?
Mijn 116i heeft dat wel sinds kort. 55 in de 3e versnelling klint erg rauw/dieselachtig als het warm is. In koude toestand loopt de motor rustig...
-
- Neutraal
- Type Auto: BMW 116i
Probeer eens injectiereinger vervolgens een lange rit maken
Geniet van het leven
Hoi,
Ik heb sindskort een BMW 1(118 benzine, vermoed met efficient dynamics, i.v.m. bewegende koelribben en schakelindicatoren) uit 2008, 50000 KM, ook ik vind het verbuik hoog.
Ik rij echt bijzonder keurig volgens de schakel indicator(niet verder dan 2000 toeren) maar ik kom op een verbruik van 1 op 11.(8,9 l/100 km).
Het valt me ook op dat dat het "realtime" verbuik bij rustig schakelen naar (30 l/100 km) schiet
Ik rij wel maar 40 KM per dag in de bebouwde kom, dus wel hier en daar wat stoplichten etc.
Is dit vebruik echt te hoog om de garage mee lastig te vallen?
Ik heb sindskort een BMW 1(118 benzine, vermoed met efficient dynamics, i.v.m. bewegende koelribben en schakelindicatoren) uit 2008, 50000 KM, ook ik vind het verbuik hoog.
Ik rij echt bijzonder keurig volgens de schakel indicator(niet verder dan 2000 toeren) maar ik kom op een verbruik van 1 op 11.(8,9 l/100 km).
Het valt me ook op dat dat het "realtime" verbuik bij rustig schakelen naar (30 l/100 km) schiet
Ik rij wel maar 40 KM per dag in de bebouwde kom, dus wel hier en daar wat stoplichten etc.
Is dit vebruik echt te hoog om de garage mee lastig te vallen?
Ik ben sinds 1 jaar in het bezit van een BMW 118i automaat 5 deurs van bouwjaar 2009, en wat mij tegenvalt is het verbruik: 1:11,6. De ritten zijn afwisselend snelweg en korte ritten. Ik heb een rustige rijstijl. Verder vind ik de vering erg stug.