BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Electrische ramen en spiegel aansluiten e36 Sedan

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Kaantjee
Neutraal
Type Auto: E36 318i 2.5 24v

Electrische ramen en spiegel aansluiten e36 Sedan

Post by Kaantjee »

Okee mensen, ik heb de eer gekregen om een prachtige 323i e36 M-Tech uit 98 te slopen en te plunderen voor een mooi prijsje.

Dus gelijk de complete lederen interieur er uit gerukt en de electrische ramen achter.

Ik had geen zin om de complete kabelboom er uit te halen dus heb de kabels zo LANG mogelijk proberen te houden totdat ze onder de dashboard in de knoop kwamen met andere kabels v.d. kabelboom.

Nou heb ik gepakt:
- Complete deur kabelboom L&R achter met electrische raam motoren
- Lange stuk kabelboom naar de deur toe (met de stekker aan de kant v.d. deur)
- Lang mogelijke stuk kabelboom van de schakelaars v.d. electrische ramen.
- Een paar van die 'doosjes' wat achter je dashboardkastje ligt.

Hoe sluit ik nou alles zo aan dat alles ook zo werkt zoals het hoort? Dus niet fftjes + op + en - op -, maar gewoon zoals het moet. Dus ook dat als ik mijn auto op slot doe dat de achter ramen ook automatisch dicht gaan (OEM comfort sluiting)..

Ook heb ik de automatisch dimmende binnenspiegel icm. de kabelboom met de zonnekleppen met verlichting meegenomen, enig idee hoe ik deze werkend krijg?

Ik heb de stoelverwarming al aangesloten zoals het hoort, die werkt naar behoren. De zonnekleppen met verlichting zou ik ook wel kunnen maken evt, maar de spiegel? Iemand die weet hoe de originele bekabeling gaat? Eventueel iemand hier een elektrische schema van een E36 323i sedan uit 98? (Ik rij een 318i uit 1994 met M50 blok)..

Thanks,
Kaantjee.. :ja:

DominiqueL-E36
2e Versnelling
Type Auto: BMW E36 318i '94

Re: Electrische ramen en spiegel aansluiten e36 Sedan

Post by DominiqueL-E36 »

Beste Kaantje,

Alles zit aangesloten op de 'doosjes' (modules) achter het dashboard kastje, vanaf hier door naar de zekering.

Even een korte vraag, wat is precies de bedoeling?
Ik snap je bedoeling niet namelijk.

Je heb het uit een auto 'gesloopt' en wil het inbouwen in een andere auto?
Spijtig moet ik zeggen dat alleen de 'sloper' weet waar en hoe alles zat.

Er is een site met doverse schema's welke dit is moeten de lieve forumleden even vertellen, ik weet hem niet zo 1,2,3.
Met die schema's is het aan jou om het weer aan te sluiten, als je alle modules maar erbij heb.

Als ik de site weet zal ik hem je doorgeven, geheid zal er iemand mij voor zijn dadelijk.

Topic Author
Kaantjee
Neutraal

Post by Kaantjee »

De bedoeling is om alles in te bouwen in mijn e36 sedan 318i, ik ben de sloper en heb alles zo compleet mogelijk er uit geknip.
Ik zou het wel super vinden als ik geholpen kan worden want dit moet deze week nog gebeuren ivm inbouwen van de tapijt en interieur..

Thanks alvast, kaantjee.. :)x

DominiqueL-E36
2e Versnelling

Post by DominiqueL-E36 »

Als ik heel eerlijk ben had je beter de 'bedrading' uit kunnen zoeken, volgens mij lopen ze in de knoop achter het dashboard kastje, zou je deze volgen komen ze op de modules uit.

Ik heb een topic gehad over een electra storing in mijn bmw, hier staat een verwijzing naar een website.
Als je daar kijkt lukt het wel met electr schema.

Ik zal kijken of ik hem kan vinden

DominiqueL-E36
2e Versnelling

Post by DominiqueL-E36 »

Volgens mij is het deze:

http://wds.spaghetticoder.org/ni/

Topic Author
Kaantjee
Neutraal

Post by Kaantjee »

DominiqueL-E36 wrote:Volgens mij is het deze:

http://wds.spaghetticoder.org/ni/
Super! En nou iemand vinden die zo'n tekeningen snapt en mij wilt helpen met inbouw.. :duh:
Dan duurt het maar wat langer met het tapijt er in te leggen..

btw:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

Huidige staat van nu (tapijt is er ondertussen ook al uit)..

Dit probleem oplossen, interieur er in, motor alweer swappen en een paintjob en ik ben klaar :kwijl:

DominiqueL-E36
2e Versnelling

Post by DominiqueL-E36 »

Ik kan je welpen maar moet ik even voor zitten.

Uit wat voor auto kwamen ze?

Type, bouwjaar, bouwmaand, motor etc

In wat voor auto moeten ze?

Type, bouwjaar, bouwmaand motor etc

Ik zal er even voor moeten zitten.

Topic Author
Kaantjee
Neutraal

Post by Kaantjee »

DominiqueL-E36 wrote:Ik kan je welpen maar moet ik even voor zitten.

Uit wat voor auto kwamen ze?

Type, bouwjaar, bouwmaand, motor etc

In wat voor auto moeten ze?

Type, bouwjaar, bouwmaand motor etc

Ik zal er even voor moeten zitten.
Ze komen uit een BMW e36 323i m52 uit 97, maand niet bekend.

Het moet ingebouwd worden in een BMW e36 318i 2.5 M50 (Origineel 1.8 M43) uit 94, maand Mei.

Ik zou het super erg op prijs stellen.. :toppie:

DominiqueL-E36
2e Versnelling

Post by DominiqueL-E36 »

Donderdag ben ik vrij, dan kan ik even rustig voor je uitvogelen van hoe of wat.
We komen er wel uit.

Topic Author
Kaantjee
Neutraal

Post by Kaantjee »

DominiqueL-E36 wrote:Donderdag ben ik vrij, dan kan ik even rustig voor je uitvogelen van hoe of wat.
We komen er wel uit.
Super!! Ben ik je oneindig dankbaar :ja :ja: : :D

DominiqueL-E36
2e Versnelling

Post by DominiqueL-E36 »

Ai ai ai,

Ik ben echt waar uren bezig geweest met vergelijken, tekenen, denken etc maar kom er niet uit.
Het lastige is dst ik de diepere details niet weet en niet weet welke kabels je geknipt heb.

Sorry.

Topic Author
Kaantjee
Neutraal

Post by Kaantjee »

DominiqueL-E36 wrote:Ai ai ai,

Ik ben echt waar uren bezig geweest met vergelijken, tekenen, denken etc maar kom er niet uit.
Het lastige is dst ik de diepere details niet weet en niet weet welke kabels je geknipt heb.

Sorry.
Ik vind het echt tof van je dat je hier zoveel tijd in gestoken hebt, vind ik echt aardig, thanks.

Vandaag hebben we al een kleine vordering gemaakt met het kabelboom en hebben we de CV achter al werken, dit was een simpel klusje door 3 kabels v.d. Nieuwe kabelboom aan te sluiten op het oude, evenals de deurschakelaren. Ook de achterruitverwarming.

Ik zit nou echt mee met de kabels v.d. Elec. Ramen. Ik heb daar een gedetaileerde schema van nodig, want de schema wat je me eerder gaf is beetje globaal bekeken (niet dat ik daar niks aan heb, integendeel) maar ik moet de pin nummers hebben e.d. En niet alleen waar wat heen gaat.

Ook wil ik weten van de controler/grote module/kastje wat daar van de pinlayout is, want mijn oude heeft 1 stekker aansluiting aan de achterzijde en 1 gele, 1 groene en een dikke zwarte aan de voorzijde wat bij de nieuwe het zelfde is behalve dat ie 2 ingangen heeft aan de achterzijde. Kun je mij wellicht daarmee verder helpen?

Wat ik geknipt heb en heb zijn de kabels & schakelaars in de middenconsole met zo lang mogelijke kabels en de kabelbomen in de deuren en in het interieur naar de deuren toe zo lang mogelijk. Veel komen allemaal overeen vanzelfsprekend, maar van de ramen moet ik natuurlijk zelf ergens heen doortrekken en daar zit ik nou mee. :(
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”