BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Stuurhuis van bmw 320 op bmw 323i ?
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: Bmw 323i E46
Stuurhuis van bmw 320 op bmw 323i ?
Goede avond mensen ik heb even een vraagje past een stuurhuis van een bmw 320 op een 323?
Ik denk dat mijn stuurhuis kapot is omdat a als ik het stuur op en neer draai ik een getik hoor ergens onderaan de auto en b als ik vooruit rij en ik stuur naar rechts of links kan ik opeens iets verder draaien en blokeert me stuur moet ik met ietsw moeite stuur terug draaien...
Klopt dit dat stuurhuis naar de klote is?
Ik denk dat mijn stuurhuis kapot is omdat a als ik het stuur op en neer draai ik een getik hoor ergens onderaan de auto en b als ik vooruit rij en ik stuur naar rechts of links kan ik opeens iets verder draaien en blokeert me stuur moet ik met ietsw moeite stuur terug draaien...
Klopt dit dat stuurhuis naar de klote is?
-
- 2e Versnelling
- Type Auto: BMW E36 318i '94
Re: Stuurhuis van bmw 320 op bmw 323i ?
Beste Ricardo,
Wat voor model e30 e36 e46???
Kijk even op www.bmwfans.info daar kun je je eigen auto en onderdeel opzoeken en kijken welke ng meer overeenkomen.
Wat betreft het getik: controleer je wiellagers dit wil ook wel eens dat getik geven.
Dat 2e verhaal klinkt mij niet bekend maar dat je kunt doordraaien is niet best.
Succes
Wat voor model e30 e36 e46???
Kijk even op www.bmwfans.info daar kun je je eigen auto en onderdeel opzoeken en kijken welke ng meer overeenkomen.
Wat betreft het getik: controleer je wiellagers dit wil ook wel eens dat getik geven.
Dat 2e verhaal klinkt mij niet bekend maar dat je kunt doordraaien is niet best.
Succes
-
- 2e Versnelling
Als het om een e36 gaat heb ik hem voor je opgezocht:
http://bmwfans.info/parts/catalog/32131096280/
Succes!!
http://bmwfans.info/parts/catalog/32131096280/
Succes!!
-
- Neutraal
Hoi,
gaat om een E46 ik ga even kijken op die site.
dat doordraaien kan alleen het stuurhuis zijn, en dat getik is bij stilstand en dan het stuur links en rechts "schudden"
Draagarmen met fusee kogels zijn vervangen, stuurkogels zijn ook goed enz kan alleen maar stuurhuis zijn lijkt me?
Als ik het goed heb is het deze:
En zou het dus overeen komen met een bmw 320.
Klopt dit ?
Verder heb ik nog nooit zo''n stuurhuis vervangen iemand wel ? zoja waar moet ik evt op letten ?
gaat om een E46 ik ga even kijken op die site.
dat doordraaien kan alleen het stuurhuis zijn, en dat getik is bij stilstand en dan het stuur links en rechts "schudden"
Draagarmen met fusee kogels zijn vervangen, stuurkogels zijn ook goed enz kan alleen maar stuurhuis zijn lijkt me?
Als ik het goed heb is het deze:
Code: Select all
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Cabrio/Europe/323Ci-M52/LHD/N/2000/browse/steering/power_steering/
Klopt dit ?
Verder heb ik nog nooit zo''n stuurhuis vervangen iemand wel ? zoja waar moet ik evt op letten ?
-
- 2e Versnelling
Haha kan die link net niet openen.
Stuurhuis vervangen stelt helemaal niks voor.
Mooiste is na die tijd uitlijnen.
Stuur in de '0' stand zetten (rechtuit) en vast zetten (dmv de gordel)
Velgen eraf
Kogels demonteren
Olie troep eraf laten lopen (de 2 leidingen los draaien en bak eronder)
Volgens mij zit de subframe er nog voor, deze weghalen
Stuurstang loshalen
Dan zit die als het goed is net 4 bouten vast aan het carrosserie
Na monteren vd nieuwe stuurhuis 4 nieuwe koperen ringetjes halen: BESlIST nieuw!! 2 per boutje 1 voor en 1 na de leiding op het boutje dit ter voorkoming van lekken en alles weer vast zetten zoals deze zaten.
Olie in potje (atf olie oid --> vraag dit aub bij de materialen zaak na op kenteken) en dan motor draaien, helemaal baar links sturen, helemaal naar rechts sturen en voor de zekerheid nog naar links en rechts totdat je geen geratel meer hoor.
Ik heb het verschijnen xen bij de e36 gedaan: ideaal te doen.
E46 weet ik nog niet hoe deze van onder eruit ziet.
Ps. De stuurstang kan je beter als 1e los draaien en bij motage van de nieuwe is het belangrijk dat de stang recht staat, het is vervelend als jij rechtuit gaat en je stuur naar links of rechts staat.
Je kunt me altijd benaderen voor hulp!!
EDIT: http://bmwfans.info/parts/catalog/32136753438/
Hier zie je alle modellen die passen. Succes
Stuurhuis vervangen stelt helemaal niks voor.
Mooiste is na die tijd uitlijnen.
Stuur in de '0' stand zetten (rechtuit) en vast zetten (dmv de gordel)
Velgen eraf
Kogels demonteren
Olie troep eraf laten lopen (de 2 leidingen los draaien en bak eronder)
Volgens mij zit de subframe er nog voor, deze weghalen
Stuurstang loshalen
Dan zit die als het goed is net 4 bouten vast aan het carrosserie
Na monteren vd nieuwe stuurhuis 4 nieuwe koperen ringetjes halen: BESlIST nieuw!! 2 per boutje 1 voor en 1 na de leiding op het boutje dit ter voorkoming van lekken en alles weer vast zetten zoals deze zaten.
Olie in potje (atf olie oid --> vraag dit aub bij de materialen zaak na op kenteken) en dan motor draaien, helemaal baar links sturen, helemaal naar rechts sturen en voor de zekerheid nog naar links en rechts totdat je geen geratel meer hoor.
Ik heb het verschijnen xen bij de e36 gedaan: ideaal te doen.
E46 weet ik nog niet hoe deze van onder eruit ziet.
Ps. De stuurstang kan je beter als 1e los draaien en bij motage van de nieuwe is het belangrijk dat de stang recht staat, het is vervelend als jij rechtuit gaat en je stuur naar links of rechts staat.
Je kunt me altijd benaderen voor hulp!!
EDIT: http://bmwfans.info/parts/catalog/32136753438/
Hier zie je alle modellen die passen. Succes
-
- Neutraal
Zo,
Stuurhuis is vervangen! makelijke klus!! ik heb ook een paar foto''s geschoten voor een evt howto.
Stuurhuis van een bmw 320 past dus op een bmw 323, problemen die ik had en die nu opgelost zijn:
- Heel erg zoekerige gedrag/ zenuwachtig stuur op hobbelige wegen of wegen met veel sporen
- Achteruit draaien raar gesleep/getik stuur
- Met achter of vooruit rijden stuur een tikje meer kunnen draaien en blokade van het stuur
Ik zal even kijken of ik vanavond of morgen een soort how to kan maken en waar kan ik hem dan plaatsen ?
En je kan idd bter alles eerst los halen en als allerlaatste de 2 grote bouten die het huis op zen plek houden, subframe hoefde er niet af heb een cm plaat metaal omgebogen en toen konden de bouten eruit. ook als de boel los is geen ruk aan het stuur geven als je dat leuk vind want je kabels van claxon en knopjes kunnen er niet tegen
En wederom bedankt voor de hulp!
Stuurhuis is vervangen! makelijke klus!! ik heb ook een paar foto''s geschoten voor een evt howto.
Stuurhuis van een bmw 320 past dus op een bmw 323, problemen die ik had en die nu opgelost zijn:
- Heel erg zoekerige gedrag/ zenuwachtig stuur op hobbelige wegen of wegen met veel sporen
- Achteruit draaien raar gesleep/getik stuur
- Met achter of vooruit rijden stuur een tikje meer kunnen draaien en blokade van het stuur
Ik zal even kijken of ik vanavond of morgen een soort how to kan maken en waar kan ik hem dan plaatsen ?
En je kan idd bter alles eerst los halen en als allerlaatste de 2 grote bouten die het huis op zen plek houden, subframe hoefde er niet af heb een cm plaat metaal omgebogen en toen konden de bouten eruit. ook als de boel los is geen ruk aan het stuur geven als je dat leuk vind want je kabels van claxon en knopjes kunnen er niet tegen

En wederom bedankt voor de hulp!
-
- 2e Versnelling
Wat betreft dat laatste, dat bedoelde ik met het stuur vast zetten
.
Mooi dat het gelukt is, deel de ervaringen in de topic How To's dan komt het goed.

Mooi dat het gelukt is, deel de ervaringen in de topic How To's dan komt het goed.
-
- Neutraal
Haha tjah een les voor de volgende keer :p
ik zal rven kijken of ik dit weekend een howto kan maken.
Ook even opzoek naar zon casette achter het stuur hoop dat die niet zo duur zijn.
ik zal rven kijken of ik dit weekend een howto kan maken.
Ook even opzoek naar zon casette achter het stuur hoop dat die niet zo duur zijn.
-
- 2e Versnelling
Op de sloop 
Heb wel van een e36 maar dit past niet denk ik.

Heb wel van een e36 maar dit past niet denk ik.