BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Goedendag :) ben nieuw op het forum en heb wat prangende ..

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Bearsum
Neutraal
Type Auto: BMW 318I 1989

Goedendag :) ben nieuw op het forum en heb wat prangende ..

Post by Bearsum »

Hallo :)

Alvast bedankt voor het lezen !
Noem me maar Bear :) ik ben nieuw op dit forum en, na enkele bladzijden te hebben gelezen moet ik zeggen dat de vriendelijkheid en behulpzaamheid is prima !
Ik heb onlangs een BMW 318i gekocht uit 1989, automaat in keurige staat (voor het grootste gedeelte), maar heb wat vragen.

1) op de linker achter wielkas zit een roestplekje (de enige op de hele auto) weet iemand een goed(-koop) adres in de buurt van Leiden/Alphen die dat kan repareren ?

2) tijdens het rijden, zo vanaf 40km per uur af, "zoemt" het achterin de auto, te horen vanaf de voorstoelen of uiteraard achterin. wat zou dat zijn ? differentieel of brandstofpomp oid ? het is een zoemend geluid, een beetje tussen zoemen en fluiten in, meer naar zoemen. Klinkt stom maar ja hoe leg je zoiets goed uit :)

Wellicht later nog een vraagje, of twee, maar ik zou hier heel graag antwoord op hebben, alvast bedankt voor de moeite

Bear

schwarzenegger
Neutraal
Type Auto: bmw 316i compact

Re: Goedendag :) ben nieuw op het forum en heb wat prangende

Post by schwarzenegger »

is het geluid constant?
misschien is het een wiellager, dat is simpel te controleren door de auto op te krikken en met 2 handen het wiel vast te pakken en heen en weer bewegen.

gr jac

Kasper02
Neutraal

Re: Goedendag :) ben nieuw op het forum en heb wat prangende

Post by Kasper02 »

Hoi daar,

Hoewel mijn kennis omtrent BMW's nog vrij gering is heb ik al wel de nodige auto's gereden voor zowel mijn werk als privé. Het zoemende geluid doet mij dan ook gelijk denken aan inderdaad een wiellager zoals Schwarzenegger al zegt. Het is een vrij hinderlijk geluid wat meestal pas hoorbaar is als je 30 a 40 km per uur rijdt.
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”