BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

noodloop bij weerstand van wind, heuvel en caravan

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
skunk68
Neutraal
Posts: 17
Joined: 24 Feb 2011 14:33
Type Auto: BMW 320 TD compact e46
Location: Hoofddorp
Age: 57

noodloop bij weerstand van wind, heuvel en caravan

Post by skunk68 »

Beste deskundigen,

Als ik in de 5de versnelling boven de 120 km per uur rijdt, gebeurt het vaak dat de auto vastloopt (noodloop?) hij verliest dan zijn vermogen. Als ik dan even in de 4 speel met het gaspedaal, schiet hij ineens weer vooruit en is het probleem weg. Rararara???
Ik heb inmiddels de turbodruksensor vervangen, de EGR afgedopt, de kleppen uit het inlaatspruitstuk gehaald en alles schoongemaakt. De echte techneuten weten er geen oplossing voor, wellicht dat hier echt vakmannen zijn die het weten!!

Ik heb naar aanleiding van bovenstaand probleem een aantal nieuwe inzichten ontdekt.

1. Als ik met veel weerstand (bv. extreme windstoten of rijden me caravan) te maken krijg, slaat de auto eerder in de noodloop)in zijn 4 bij 90 km pu’. Als ik dan terug schakel naar de 3 blijft liter per KM wijzer staan op iets meer dan 10 liter. Na een tijdje gas los en weer geven (op en neer) schiet de wijzer weer richting de 20 en rijdt de auto uit de noodloop.
2. Als ik tijdens het rijden constant gas los en weer geef (op en neer, dan slaat de auto niet in de noodloop. Ook niet bij extreme weerstand.

Ik hoop dat jullie mij met deze inzichten weer wat verder kunnen helpen. Vrijdag heb ik een afspraak bij de BMW Specialist, deze weet op dit moment ook niet meer waar hij het moet zoeken. Ik wil bovenstaande tips en de aanvulling die ik nog krijg, zeker meenemen.

Alvast weer bedankt!!


(BMW 320 TD compact 2.0 2002)
BMW 320 TD Compact 150 PK E46 bwj. 2002

Topic Author
skunk68
Neutraal
Posts: 17
Joined: 24 Feb 2011 14:33
Type Auto: BMW 320 TD compact e46
Location: Hoofddorp
Age: 57

Re: noodloop bij weerstand van wind, heuvel en caravan

Post by skunk68 »

aan reacties niet te kort :-(
BMW 320 TD Compact 150 PK E46 bwj. 2002

automaat specialist
Neutraal
Posts: 18
Joined: 05 Nov 2012 22:16
Type Auto: x5 3.0i
Location: ede
Age: 46
Contact:

Re: noodloop bij weerstand van wind, heuvel en caravan

Post by automaat specialist »

en is het probleem al op gelost
CRV Converter Revisie Veenendaal

Topic Author
skunk68
Neutraal
Posts: 17
Joined: 24 Feb 2011 14:33
Type Auto: BMW 320 TD compact e46
Location: Hoofddorp
Age: 57

Re: noodloop bij weerstand van wind, heuvel en caravan

Post by skunk68 »

Nee helaas nog niet, ben even aan't sparen voor een bezoekje aan de dealer :-( ik zie geen andere oplossing
BMW 320 TD Compact 150 PK E46 bwj. 2002

automaat specialist
Neutraal
Posts: 18
Joined: 05 Nov 2012 22:16
Type Auto: x5 3.0i
Location: ede
Age: 46
Contact:

Re: noodloop bij weerstand van wind, heuvel en caravan

Post by automaat specialist »

dit zou heel goed de koppelomvormer kunnen wezen hier zit een lock up plaat in en de slijt wanneer je met een caravan rij of met meerdere personen in de auto dus veel belasting meet de egs pc te veel slip en gooit hij hem in noodloop een veel voorkomend probleem
CRV Converter Revisie Veenendaal

race bmw
1e Versnelling
Posts: 56
Joined: 10 Nov 2012 23:14
Type Auto: 320i e36

Re: noodloop bij weerstand van wind, heuvel en caravan

Post by race bmw »

temperatuur sensor zit vaak bij een roet filter als die op je auto zit

mvg hans
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

Topic Author
skunk68
Neutraal
Posts: 17
Joined: 24 Feb 2011 14:33
Type Auto: BMW 320 TD compact e46
Location: Hoofddorp
Age: 57

Re: noodloop bij weerstand van wind, heuvel en caravan

Post by skunk68 »

Ik lees op het internet vooral over koppelomvormer problemen bij automaten. Ik rijdt in een gewone schakelbak.
BMW 320 TD Compact 150 PK E46 bwj. 2002

Topic Author
skunk68
Neutraal
Posts: 17
Joined: 24 Feb 2011 14:33
Type Auto: BMW 320 TD compact e46
Location: Hoofddorp
Age: 57

Re: noodloop bij weerstand van wind, heuvel en caravan

Post by skunk68 »

race bmw wrote:temperatuur sensor zit vaak bij een roet filter als die op je auto zit

mvg hans
Welke tempratuursensor bedoel je dan precies Hans en wat voor probleem veroorzaakt deze?
BMW 320 TD Compact 150 PK E46 bwj. 2002

race bmw
1e Versnelling
Posts: 56
Joined: 10 Nov 2012 23:14
Type Auto: 320i e36

Re: noodloop bij weerstand van wind, heuvel en caravan

Post by race bmw »

bij het roet filter zit een sensor die de temp meet in het filter of de sensor gaat kapot of het filter zit vol en verstopt

mvg hans
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

Topic Author
skunk68
Neutraal
Posts: 17
Joined: 24 Feb 2011 14:33
Type Auto: BMW 320 TD compact e46
Location: Hoofddorp
Age: 57

Re: noodloop bij weerstand van wind, heuvel en caravan

Post by skunk68 »

[/img]
race bmw wrote:temperatuur sensor zit vaak bij een roet filter als die op je auto zit

mvg hans
Deze tekening vond ik op het internet. http://www.google.nl/search?q=temperatu ... BNmfYE0J4M:
BMW 320 TD Compact 150 PK E46 bwj. 2002

race bmw
1e Versnelling
Posts: 56
Joined: 10 Nov 2012 23:14
Type Auto: 320i e36

Re: noodloop bij weerstand van wind, heuvel en caravan

Post by race bmw »

is de sensor achter de kat dus tussen de kat en tussen demper
ff laten uitlezen dan weet je het niet te lang mee rijden kan schade geven aan je turbo

mvg hans
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

Topic Author
skunk68
Neutraal
Posts: 17
Joined: 24 Feb 2011 14:33
Type Auto: BMW 320 TD compact e46
Location: Hoofddorp
Age: 57

Re: noodloop bij weerstand van wind, heuvel en caravan

Post by skunk68 »

race bmw wrote:is de sensor achter de kat dus tussen de kat en tussen demper
ff laten uitlezen dan weet je het niet te lang mee rijden kan schade geven aan je turbo

mvg hans
Okee, dank je wel.
De auto is al bij verschillende specialisten geweest en is ook al diverse keren uitgelezen. Sinds 2 jaar heb ik dit probleem, nadat de turbo is vervangen.
BMW 320 TD Compact 150 PK E46 bwj. 2002

race bmw
1e Versnelling
Posts: 56
Joined: 10 Nov 2012 23:14
Type Auto: 320i e36

Re: noodloop bij weerstand van wind, heuvel en caravan

Post by race bmw »

probeer eens zonde de sensor aangesloten te rijden

mvg hans
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

Topic Author
skunk68
Neutraal
Posts: 17
Joined: 24 Feb 2011 14:33
Type Auto: BMW 320 TD compact e46
Location: Hoofddorp
Age: 57

Re: noodloop bij weerstand van wind, heuvel en caravan

Post by skunk68 »

race bmw wrote:probeer eens zonde de sensor aangesloten te rijden

mvg hans
Ik zal morgen eens zoeken waar deze zit. Ik ben nog al van de plaatjes, dus zal even op het net zoeken. Hoe heet die sensor precies?
BMW 320 TD Compact 150 PK E46 bwj. 2002
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”