BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Groene serviceblokjes verdwenen

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
gearhead
Neutraal

Groene serviceblokjes verdwenen

Post by gearhead »

Hoi,

Mijn E39 heeft 2000 kilometer geleden een beurtje gehad. En tot gisteren gaf hij bij het starten altijd 5 groene, 2 oranje en 1 rood blokje (als ik goed geteld heb).
Gisteren brandde er in een keer slechts 1 groen blokje (en de oranje en rode).

Oliepeil is nog goed (bijna max). De olie kan toch niet in een keer zo slecht geworden zijn dat hij dit aangeeft?

Weet iemand hoe en wat dit zou kunnen zijn?

Alvast dank!

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Re: Groene serviceblokjes verdwenen

Post by MAd »

Bij het onderhoud dient de interval ook gereset te worden, dit ligt niet aan de kwaliteit van de olie!

Met vriendelijke groet,

Ad

Topic Author
gearhead
Neutraal

Post by gearhead »

Die is ook gereset bij de beurt. En brandden dus alle lampjes bij de start. En nu opeens zijn ze uit. Da's vreemd

MAd
3e Versnelling

Post by MAd »

Hallo,

Dan nog eenmaal aan de infuus en kijken wat er loos is.
Misschien dat er iets is mi sgegaan.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

Topic Author
gearhead
Neutraal

Post by gearhead »

Ik breng hem even weg binnenkort. Misschien dat de boordcomputer kan aangeven wat er loos is.

Ik rij al wel een paar weken met een haperend kofferbakslot rond. Dashboard geeft hier ook een melding van (kofferraum offen), zou het kunnen dat het negeren hiervan ervoor zorgt dat de groene blokjes uitgaan?

Gr

MAd
3e Versnelling

Post by MAd »

Hallo Gearhead,

Hmm, dat zou misschien nmogelijk kunnen zijn, indien de kabelboom sluiting maakt die naar de achterklep gaat.
Als er draadbreuk is opgetreden in de kabelboom naar de kofferklep, dan is het een mnogelijkheid dat dit een dergelijke storing is, die daardoor veroorzakt kan worden, ik zeg uitdrukkelijk kan!
De kabelboombreuk komt regelmatig voor bij bepaalde types van BMW.
Dit overigens zowel de sedan en de touring.

Indien dit het geval is, dan zit er niets anders op dan de kabelboom te repareren, door er stukken tussen te solderen, gebruik absoluut geen kabelschoentjes, dit kan op den duur ook wer voor storingen zorgen, en sluit de draden zo aan dat deze verspringen, zodat er geen dikke prop in de kabelboom ontstaat.
Zorg er uiteraard ook voor, dat de lassen ook egens anders en niet op dezelfde plaats komen te liggen.

Maar laat voor de zekerheid eerst de auto uitlezen of opnieuw resetten, houd daarna de zaak even in de gaten, of het niet nogmaals gebeurt.
Dat het kofferbakslot niet goed werkt, dat kan komen door misschien te weinig smering, spuit het slot eens in met WD-40 of een specifiek smeermidel voor sloten. De sloten kunt u beter net voor de winter een smeerbeurt geven, dat is gewoon het beste.
Misschien het slot of de slotvanger opnieuw afstellen, dat kan ook een goede mogelijkheid zijn.

Of dat het slot versleten is, dan kan u dit beter vervangen.

Ik hoop dat u bespaart blijft van kabelbreuk in de omgeving van de kofferklep.

Succes. :ja:

Met vriendelijke groet,
Ad

Topic Author
gearhead
Neutraal

Post by gearhead »

Hoi Ad,

Dank voor je uitgebreide reactie. Nou van het weekend had ie weer als vanouds alle groene blokjes! :ja: . Vanmorgen weer niet :nou: :D

Ik laat hem volgende week even uitlezen.

Het slot heb ik ingespoten met spray. Helpt niet. Je hoort het servootje wel werken (rechts in de klep) maar het slot is echt dood.

Topic Author
gearhead
Neutraal

Post by gearhead »

update maar even. Het slot werkte niet door een gebroken veertje intern. Dit is gemaakt.

Over de groene blokjes; hij is gereset en gaf alles groen. Maar de dag erna weer niet. Conclusie; een electronische storing. Niks aan doen verder, "handmatig" de olie in de smiezen houden.

Gr
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”