Hallo,
Aangezien ik hier nieuw ben zal ik mij even voorstellen.
Mijn naam is Guy Rutten, ben 18 jaar en woon in Zuid Limburg.
Door mijn vader ben ik in aanraking gekomen met oldtimers. Zo heeft hij een renault r4 uit 1964 gerestaureerd en rijdt nu een Volvo Amazon als dagelijkse auto. Zelf heb ik twee oude brommers, Batavus MK4 1977 en Batavus mot'o-mat 1964.
Sinds anderhalve maand ben ik ook nog in het bezit van een bmw 520 e12. Het is een 4 cilinder van 1977 op LPG(incl. flashlube) in de kleur resedagrün metallic.
Hoewel er nog wat dingen aan moeten gebeuren gebruik ik de auto gewoon dagelijks.
Zo heeft de auto wat roest (wielranden, onderlip en voorspatborden) en kan de motor nog beter.
Bij koude motor maakt hij te weinig toeren en bij warme motor is het toerental aan de hoge kant.
Wat er voor de rest nog gaat gebeuren?
- Ik heb oranje knipperlichten gekocht voor aan de voorzijde. Deze vind ik mooier en hoort ook zo (denk ik?).
- Vering/schokdempers moeten worden vervangen. Met 3 of 4 inzittenden over een drempel geeft een schok.
- T.z.t. wil ik er andere velgen onder zetten, de alpina spaakwielen.
- Carb heeft waarschijnlijk een kleine backfire gehad waardoor er een pijpje gesmolten uitziet.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
nieuw lid met e12
Moderator: Moderator Team
nieuw lid met e12
Last edited by guyrutten on 30 May 2012 20:45, edited 1 time in total.
BMW 520 e12 m10 1977