BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW 3serie uit duitsland

Forum voor alle E30 series van 1983 tot 1991.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Reinout2
Neutraal

BMW 3serie uit duitsland

Post by Reinout2 »

Hallo,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen:
Ik wil graag een 3 serie kopen van bouwjaar 83 tot 87 ivm wegenbelasting. Deze wil ik in duitsland halen, kan iemand mij vertellen welke kosten(imvoerkosten) er bij komen en hoeveel dit zal zijn? Hoe moet dit geregeld woorden, vimd er een keuring plaats voordat er een nederlands kenteken op komt?

Tevens de vraag over de verzekering, ik ben 18 en wil de auto zo goedkoop mogelijk verzekeren. Als ik hem als oldtimer wil laten verzekeren moet ik een 1e auto hebben, en deze heb ik niet(wel brommer als dat er toe doet?). Wanneer ik eens bij anwb kijk kom ik uitop 170e per maand, beetje veel, en bij achmea al op 95, dat komt meer in de buurt. Is het een mogelijkheid om hem oldtimer te verzekere.n op naam van mijn vader en dan een 2e bestuurder op te geven wat ik dan zal zijn?

Alvast bedankt!

guyrutten
Neutraal
Type Auto: 520 e12

Re: BMW 3serie uit duitsland

Post by guyrutten »

Hallo,

Weet niet of je er nog wat aan hebt, maar als je een auto uit het buitenland haalt moet deze eerst gekeurd worden bij de RDW. Daar moet je iets betalen voor de keuring+invoering, bpm hoeft niet bij oldtimers. Dacht een 150 euro, maar weet ik niet meer zeker. Vervolgens krijg je na een paar dagen de papieren thuis gestuurd waarna je de kentekenplaten kan laten maken, verzekeren en rijden. Je moet zelf contact opnemen met de RDW. Zo is het tenminste gegaan met een Renault R4 uit 1964 die mijn pa eens uit België heeft gehaald (met frans kenteken). Kijk anders ook eens op de site van rdw, daar staat dit waarschijnlijk ook wel... ergens... Is niet de meest duidelijke site die ik ken.

Verzekering met oldtimers op 18-jarige leeftijd is moeilijk. Ik heb mijn e12 gewoon op naam van mijn vader staan en niets bekend gemaak dat ik tweede bestuurder ben. Tsjah, en mocht er dan een keer iets gebeuren, dan heb je de auto van je vader toch gewoon geleend? Ik zou dan wel ook de auto op naam zetten van je vader. Heb ik ook zo gedaan. Ik betaal nu 8,31 per maand aan verzekering (alleen WA).

Trouwens als je een auto uit Duitsland haalt is het handig om te kijken naar de TUV keuring, dat is vergelijkbaar met de nederlandse APK maar dan veel strenger en uitgebreider.

Mvg Guy
BMW 520 e12 m10 1977
Post Reply

Return to “1983 - 1991 (E30)”