BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

[E39] Water achter bestuurdersstoel

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Talma
Neutraal

[E39] Water achter bestuurdersstoel

Post by Talma »

Goedemiddag allemaal!

Sinds zo'n 2 weken ben ik in het bezit van een E39 523i en ben er erg blij mee.

Maar helaas heb ik een probleempje met de auto;
Eergisteren toen ik terug reed van een verjaardag hoorde ik vlak voordat ik mijn bestemming had bereikt een druppend geluid. Even later een stromend water geluid dat vanuit de cabine kwam. Zo snel als mogelijk stopte ik bij een tankstation en ging een kijkje nemen achter de bestuurdersstoel.

Tot mijn grote schrik was de vloer bij de achterbank aan de linker kant kletsnat. Als ik moet raden was het zo'n 2 liter water.
Het water was best koud, dus ik dacht meteen aan een lek in de airco leiding die naar achteren gaat. Maar dat lijkt me niet mogelijk aangezien een airco werkt d.m.v. gas. Wat mij meer tot de verbeelding spreekt is dat het condens afwatering systeem verstopt zit.

Nu heb ik zelf even vluchtig gekeken maar ik heb geen flauw idee waar dit zit onder de auto. BMW dealer maar gebeld maar die hadden pas eind volgende week misschien tijd. En dat duurt voor mij wat te lang.

Dus mijn vraag is; waar zit dit precies onder de auto? Ik heb diverse forums nagekeken maar die boden geen oplossing. Ook de zoek functie niet. Iets wat er wil dichtbij zit, maar uitgesloten kan worden, is de vapor barrier. Na een test komt het water langs de ruit door het juiste gaatje onderaan de deur. Dus het water komt niet van buiten naar binnen.
Als het mogelijk is, zou het erg fijn zijn als iemand hiervan een foto heeft. Dan weet ik iets beter waar ik moet kijken :)

F.P.
Neutraal

Re: [E39] Water achter bestuurdersstoel

Post by F.P. »

Ik las je vervelende verhaal en moest meteen denken aan het volgende, wat ik enige tijd geleden had gelezen.

http://forum.bmwfan.nl/viewtopic.php?f= ... ge#p342668

Wellicht dat dit een uitkomst bied?

Succes met het oplossen hiervan :ja:

Topic Author
Talma
Neutraal

Post by Talma »

Ik heb het gisteren meteen even nagekeken, maar ik had niet het idee dat dit het probleem was.
Toch preventief de rubbers vervangen en we kijken nog even hoe het gaat.

Wel ben ik erachter gekomen dat mijn afwaterings systeem van de airco 100% verstopt zat.
Het water liep achter uit de ventilatie gaten. Na het middenconsole te hebben los gemaakt kwam ik erachter dat er behoorlijk wat water in de ventilatieschacht zat. Met een goede vriend, en monteur, de 2 afvoerpijpjes gevonden van de airco waar het condenswater uit zou moeten lopen. Die zitten links en rechts onder bij de pook. Na de 2 uiteindes te hebben gemasseerd liep al het water eruit.

Dus als het mee zit is het probleem verholpen!
Ik zal kijken of ik een DIY kan maken, dat is misschien wel handig :)

F.P.
Neutraal

Post by F.P. »

Kijk dat zijn goede berichten :ja:
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”