Welke chiptunings bedrijf kan ik het beste benaderen om mijn auto te chippen?
Tunex beweert dat mijn auto na het tunen 250 pk zal hebben maar volgens mij klopt dit niet.
Zijn er andere bedrijven die echt kwalitatief goede chips leveren? Kan het moeilijk zelf vinden omdat er zoveel chiptuners zijn.
Gr.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
e46 330ci automaat Chiptuning
Moderator: Moderator Team
Re: e46 330ci automaat Chiptuning
Vergeet het maar...
Na een jaar sleutelen, proberen en nog meer prutsen heb ik het hele spul (bij Datatechnic in Goor) weer ingeleverd.
Voor: 232PK / 311Nm, na: 236PK / 326Nm. Gemeten met handschakeling. Je ziet, amper merkbaar verschil. Er valt gewoon amper niets te winnen.
De unit heeft bij mij tussen de LMM en computer gezeten; dit levert veel CE-lampjes op en brengt helemaal niets. Daarna is het spul op de lambda sondes aangesloten (moest een unit bijkomen ivm dubbele sensoren), maar dat zorgde voor lean lopen!
M.a.w.: zonder geblazen motor géén chip gebruiken....
Ik had hiervoor een Saab 9.5 2.3 Areo met high pressure turbo; die was met een beetje handig coderen (ja, bij die kan dat wel) en een uitlaatje van de standaard 230PK / 350Nm in 1 klap naar 275PK / 400Nm te brengen, puur op luchtmassaregeling en turbodruk aanpassingen. Maar ja, dat op de voorwielen..... Niet fijn (ONDERstuur in iedere bocht).
Conclusie: Werkt gewoon NIET in onze motoren; deze zitten al aan het maximum zonder compressor of turbo!
Na een jaar sleutelen, proberen en nog meer prutsen heb ik het hele spul (bij Datatechnic in Goor) weer ingeleverd.
Voor: 232PK / 311Nm, na: 236PK / 326Nm. Gemeten met handschakeling. Je ziet, amper merkbaar verschil. Er valt gewoon amper niets te winnen.
De unit heeft bij mij tussen de LMM en computer gezeten; dit levert veel CE-lampjes op en brengt helemaal niets. Daarna is het spul op de lambda sondes aangesloten (moest een unit bijkomen ivm dubbele sensoren), maar dat zorgde voor lean lopen!
M.a.w.: zonder geblazen motor géén chip gebruiken....
Ik had hiervoor een Saab 9.5 2.3 Areo met high pressure turbo; die was met een beetje handig coderen (ja, bij die kan dat wel) en een uitlaatje van de standaard 230PK / 350Nm in 1 klap naar 275PK / 400Nm te brengen, puur op luchtmassaregeling en turbodruk aanpassingen. Maar ja, dat op de voorwielen..... Niet fijn (ONDERstuur in iedere bocht).
Conclusie: Werkt gewoon NIET in onze motoren; deze zitten al aan het maximum zonder compressor of turbo!
E46 330Cic Executive 04/2003 Silver-Gray Metallic
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: 318 D Compact (E46)
Re: e46 330ci automaat Chiptuning
Inderdaad als je lekker vermogen uit je blokje wilt, zul je toch een compressor of turbo moeten monteren. Voor een leuke compressorkit betaal je al gauw 5000 euro, en dan moet hij er nog op. Zou lekker zo blijven rijden, of spaar voor een M3!