BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

carterpan

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
dennisloos
Neutraal
Type Auto: bmw 525TDS

carterpan

Post by dennisloos »

hallo

Ik heb een bmw 525tds van bouwjaar 1996 en wil me carterpan eronder weghalen. Nu heb ik hem helemaal los en nu krijg ik heb er niet tussen weg. Heeft iemand een oplossing?

groeten

dennis

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Re: carterpan

Post by MAd »

Hallo beste Dennis,

Ja de oplossing heb ik wel!
De motor moet iets gelicht worden, anders gaat het echt niet lukken!

Er moet echter wel het nodige los gehaald worden.
Probeer het eens met de motor steunen, en dan even goed uitkijken of het dan mogelijk is, zonder iets stuk te trekken.
De motor moet wel getakeld worden!

Een andere oplossing is, de vooras losnemen, maar dat is een erg groot karwei, en als je dit vgaat doen, dan is het wel noodzakelijk, om de auto te laten uitlijnen voor de juiste sporing!

Bij dit soort klussen kan je voortaan beter eerst vragen of het mogelijk is, zonder veel te moeten demonteren.

Succes, beste Dennis, dit is goed bedoeld van mij, dus niet op een rottige manier.
Heb je niet een maatje of een familie lid die je kan helpen met de klus?
Vele handen maken immers licht werk.

Met vriendelijke groet,

Ad

Topic Author
dennisloos
Neutraal

Post by dennisloos »

bedankt voor de reactie Ad.

Ik heb even informatie ingewonnen en bij mijn auto moest het hele subframe los dus heb hem ingeruild want die kosten zijn me de auto niet meer waard.

Ik had de motor al omhoog gehaalt en had helaas niet voldoende ruimte.
Ik zelf kan wel veel zelf maar hier wil ik niet meer aan beginnen en indd had ik beter eerst info in kunnen winnen want als ik die had geweten was ik der nooit aan begonnen.

met vriendelijke groet,

dennis

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Post by MAd »

Hallo beste Dennis,

Dat is echt heel erg jammer om dat te moeten horen.

Ik wens jou in elk geval succes toe, met wat je gaat doen.
Heb je niet een paar vrienden of een buurman of een familielid, die jou kan helpen, dat scheelt veel in de kosten.

Met vriendelijke groet,

Ad

Topic Author
dennisloos
Neutraal

Post by dennisloos »

hallo ad

ik zou het zelf opzich wel kunnen maar is teveel werk en heb der geen zin meer in. moeten ook nieuwe remschijven op, de abs lampje blijft branden en de schokbrekers zijn af. dan kan ik beter een auto kopen waar niks aan mankeert. in ieder geval bedankt voor je reactie.

groeten dennis
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”