BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Aanschaf 118 of 120 D
Moderator: Moderator Team
Aanschaf 118 of 120 D
Dag 1 rijders. Ik rij op dit moment een V70 R (benzineturbo met LPG injectie) uit 1998. Ik wil hem weg doen en een gebruikte 118D of 120D gaan rijden. Ik heb vorige week proefgereden in een 118i. Wat rijdt dat geweldig dus ik ben helemaal verkocht alleen mis ik trekkracht dus vandaar dat ik een diesel wil. Het moet er wel een worden met sportstoelen en liefst een 3 deurs met max 150dkm op de teller.
Ik las wat nare verhalen op internet over problemen met de distriebutieketting/spanner. Hebben de diesels daar ook last van? Zijn er andere zaken waar je specifiek op moet letten bij een 1 diesel?
Ik las wat nare verhalen op internet over problemen met de distriebutieketting/spanner. Hebben de diesels daar ook last van? Zijn er andere zaken waar je specifiek op moet letten bij een 1 diesel?
-
WdePundert
- 3e Versnelling
- Type Auto: 118I
Re: Aanschaf 118 of 120 D
Welkom, Elsje. Een goede keuze en met problemen betreffende distributieketting en/of spanners heb ik geen problemen (118i).
Verba volant, scripta manent.
-
ArnoldC
- 1e Versnelling
- Type Auto: 318 D Compact (E46)
De dieselmotoren vanaf 2007 (N47) hebben er allemaal last van. De ketting rekt op etc, affijn een heel verhaal. Je kunt er beter eentje nemen van 2005 o.i.d., deze motoren (M47TU) zijn echt ijzersterk, het enige wat dan wel eens kapot gaat is de turbo maar ook dit gebeurt vrij zelden. zou dan zelf voor de 120d gaan, deze zijn toch nog net wat sneller. Ook met de benzinemotoren vanaf 2007 komen problemen voor met de distributie, maar wel minder. Hier zijn weer meer problemen met het ontstekings en inspuitsysteem.
Dank jullie wel voor de reacties. Vandaag en mooie 1 gezien:-) Dat is erg jammer van de modellen vanaf 2007 Ik wil namelijk een driedeurs hebben. Is er niet en modificatie geweest?
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Ik heb nog wel een 3deurs voor je is wel een benzine

Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Ik zie een 116i Dat is wel een hele grote stap terug qua vermogen. Ik heb nu 240 pk....
-
ArnoldC
- 1e Versnelling
- Type Auto: 318 D Compact (E46)
De problemen met de distributie worden volgens mij wel allemaal onder garantie of een goede coulance behandeld. Dus laat je vooral niet tegenhouden om de auto te kopen die je mooi vindt! Je weet dan nu echter wel wat er KAN gebeuren.
Vandaag een mail gestuurd naar BWM Nederland en een keurig antwoord gekregen. Volgens BMW heeft het eerste model problemen gehad. Zou ik een een bouwjaar 2009 kopen is er volgens BMW niets aan de hand. Met het chassisnummer kan de dealer checken of de auto die ik wil kopen onder de terugroepaktie die is geweest valt. Dus ik ben nu enigszins gerust gesteld.
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Elsje wrote:Ik zie een 116i Dat is wel een hele grote stap terug qua vermogen. Ik heb nu 240 pk....
Dan krijg je denk ik met een 120d ook een cultuurschock
Ik ben van 193pk terug gegaan naar 115pk en dat is wel even wennen en diesel is met z`n weinig toerenbereik al helemaal wennen.
Maar ik neem aan dat je veel moet gaan rijden dat je daarom een diesel wilt dus zal een 116i sowieso niet echt intressant zijn voor je.
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Hoi Elsje, heb je je 1-serie al gevonden en aangeschaft? Ik ben benieuwd omdat ik in oktober een tweedehands 3-deurs 120d heb gekocht en ik had ongeveer dezelfde vragen als jij. Je laatste post was in oktober en ik heb me nu pas in december aangemeld dus ik ben waarschijnlijk lichtelijk aan de late kant. Ik zie wel of je dit forum nog bezoekt. Grtn, Harv.
Ik krijg een kerstcadeau
Een witte 3 deurs cupsport 118 D. Hij heeft 2 ton gelopen maar de distributie wordt vernieuwd. Ik was gewaarschuwd en toen ik ging kijken hoorde ik een ratelend geluid..... Maar wat rijdt de 1 lekker Ik ben helemaal verkocht. De motor is sterk genoeg geen wow factor maar hij trekt lekker. Alleen de audioinstallatie klinkt erg goedkoop/blikkerig vergeleken met die in mijn 15 jaar oude Volvo.
Maarja daar zit dolby surround prologic in met 4x50W versterker.
Ik stap na vier jaar over van een zeer snelle snelwegauto naar de 1 die geweldig is in het bochtenwerk
Wat ik nog op mijn verlanglijstje staat:
M achterbumper of gelijkwaardig
18 inch lm velgen type 269
Ik stap na vier jaar over van een zeer snelle snelwegauto naar de 1 die geweldig is in het bochtenwerk
Wat ik nog op mijn verlanglijstje staat:
M achterbumper of gelijkwaardig
18 inch lm velgen type 269