BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

carterventilatie, missfire, katalysators defect M62 540i

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Reuvers
Neutraal
Type Auto: 325i E30

carterventilatie, missfire, katalysators defect M62 540i

Post by Reuvers »

Even het volgende:

Heb al ruime tijd problemen met mijn e39 1997 540i OBD1.

Mijn auto loopt stationair niet heel lekker en stottert als het ware. Bij uitlezen krijg ik codes P0300, P0301, P0302, P0303 en P0304

Uiteraard heb ik eerst de eenvoudige dingen gedaan zoals

bougies vervangen
bobine's omgewisseld (misvonken bleven op cylinders 1 tot 4 passagiers kant)
kleppendeksel pakkingen vervangen
LMM schoon gemaakt
Idle Control Valve schoongemaakt. Deze klikt weer soepel

Niks veranderde. ALs ik de code's wis zijn ze bij starten meteen weer terug

Onlangs kwam hier code P0101 (LMM) en P0340 (nokkenas positie sensor) bij.

De nokkenas sensor heb ik vervangen voor origineel BMW en code gewist. Deze is nog niet terug gekomen. Stationair loopt ie sinds dien beter maar misvonken blijven komen.

Toen heb ik de oliepijlstok bij stationair eruit gehaald en hoorde ik het "borrel"geluid. Ik dus een nieuwe carterventalie besteld bij BMW (65,- vind ik prijzig voor en stukje plastic maar goed)

Deze gisteren vervangen en oude was wel degelijk kapot op 2 plekken

[ external image ]

Helaas veranderde dit niks. De oliepijlstok "borrelt" nog steeds. En krijg ook nog steeds wat rook uit de uitlaat. Weet iemand of dit wellicht aan wat nagebleven olie in het inlaatspruitstuk kan liggen die nog " weg moet branden" als het ware?

Nu heb ik gisteren ook bij mij op de brug gekeken naar de katalysatoren. Onderstaand filmpje is wat we NIET willen horen toch??

http://s307.beta.photobucket.com/user/R ... 5.mp4.html

Voordat ik zomaar dingen ga veranderen heeft iemand nog ideeen? Katalysatoren zijn vrij prijzig....

excuses voor lang bericht

eric-328
2e Versnelling
Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT

Re: carterventilatie, missfire, katalysators defect M62 540i

Post by eric-328 »

Heb jij de uitstootwaardes al eens gecontrolleerd?
Zijn vervelende zaken.

Heb zelf een kleine olielekkage aan de achterzijde van de m62 aan de bijrijderszijde. In de vluggigheid gezien dat er een slangetjes bij de carterontluchting los ligt..zal wel de boosdoener zijn.
Fun is not a straight line

Topic Author
Reuvers
Neutraal
Type Auto: 325i E30

Re: carterventilatie, missfire, katalysators defect M62 540i

Post by Reuvers »

[ external image ]

bovenstaande foto is zoals in Amerika de carterventilatie is aangesloten bij een M62. Echter heb ik de nummer 2 slang helemaal niet. Dit zou kunnen liggen aan het feit dat ze in amerika strengere milue eisen hebben. Het gaat hier namelijk over de "brake booster" slang.

Ik heb ook wel ergens een olie lek, maar weet niet precies waar. Tevens zou ik ook niet weten hou dat mijn misvonken zou verklaren, behalve als de 4 bougies in de olie liggen, maar dan had de auto veel slechter gelopen lijkt mij...
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”