Beste BMW rijders!,
Ik ben opzoek naar een accu voor mijn auto ( Bmw e36 compact 316 uit 1995 ) en te gelijke tijd voor mijn bas box (1000w +/- ).
Nou is mijn vraag wat zijn de originele standaard accu maten voor mijn Bmw ?( Voltage , Ah , Ampère )
En wat kan ik er maximaal in leggen ( Voltage , Ah , Ampère ), Ik wil eigenlijk zo’n zwaar mogelijke accu voor mijn bas box! ( en geen 2 accu’s)
Wie kan me helpen!
Hierbij wat informatie !
Bmw 3 Compact (E36) Accu
B55426 - Bmw 3 Compact (E36) Accu
Specificaties
Merk : Coldax
Artikelsoort : Q-cell
Voltage V : 12
Capaciteit Ah :53
EN waarde : 450
Lengte mm :242
Breedte mm :175
Hoogte mm :175
Pool : DIN
Layout : 0
Voet : B13/B4
Komt van een site af waar ik mijn kenteken moest invullen, dus weet niet zeker of dit de originele maten zijn.
Ik hoop dat ik jullie genoeg geïnformeerd heb, anders hoor ik het wel!
Mvg Tom Adriaansen
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Wat is een goede accu voor mijn Bmw en bas box
Moderator: Moderator Team
-
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Re: Wat is een goede accu voor mijn Bmw en bas box
53ah is volgens mij correct voor een 316i
Je bassbox is nu niet zo zwaar dat je voor een yellow top moet gaan en een andere accu doet het in jou geval net zo goed.
Wil je het hogere segment in accu maar niet de hoofdprijs betalen moet je eens kijken bij een varta ikheb toen z`n blauwe gehad maar die was echt heel heel goed ook nadat die helemaal leeg was geweest, gewoon opladen en goed najah dat doen niet veel accu`s.
En normaal gebruik je geen vermogen van je accu icm je audio of je moet al wedstrijden doen daar is het zonder lopende motor je SPL meten.
Je bassbox is nu niet zo zwaar dat je voor een yellow top moet gaan en een andere accu doet het in jou geval net zo goed.
Wil je het hogere segment in accu maar niet de hoofdprijs betalen moet je eens kijken bij een varta ikheb toen z`n blauwe gehad maar die was echt heel heel goed ook nadat die helemaal leeg was geweest, gewoon opladen en goed najah dat doen niet veel accu`s.
En normaal gebruik je geen vermogen van je accu icm je audio of je moet al wedstrijden doen daar is het zonder lopende motor je SPL meten.
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Oke, bedankt voor de informatie .
Maar kan ik niet gewoon wat extra Ah en ampere doen.. Bv: 12v 75 Ah 600 ampere ?
Of gaan er dan andere dingen kapot ?
Iemand die daar het maximalen van weet ?
Maar kan ik niet gewoon wat extra Ah en ampere doen.. Bv: 12v 75 Ah 600 ampere ?
Of gaan er dan andere dingen kapot ?
Iemand die daar het maximalen van weet ?
-
- 3e Versnelling
- Type Auto: 118I
Volgens mij kan dat wel, alleen zal het wat langer duren voor de accu vol is omdat de dynamo een lagere capaciteit heeft.
Verba volant, scripta manent.
Oke,
Het was maar een voorbeeld, dus wat kan ik het beste nemen kwa Ah en ampere?
Het was maar een voorbeeld, dus wat kan ik het beste nemen kwa Ah en ampere?
-
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
60ah krijgt de dynamo nog wel vol meer heeft weinig tot geen zin.
600ah koudstart is erg overdreven voor een 316i dat is meer wat voor een BMW 750i.
Weet niet de precieze berekening voor wat voor een koud start amperes hoort bij een 60ah accu maar is iig meer dan voldoende.
Maar zolang je geen wedstrijden gaat doen is ook de orginele accu ruim voldoende met een beetje vermogen is elke ( normale ) accu in 5 min leeg als je de audio aan hebt zonder lopen van de motor
600ah koudstart is erg overdreven voor een 316i dat is meer wat voor een BMW 750i.
Weet niet de precieze berekening voor wat voor een koud start amperes hoort bij een 60ah accu maar is iig meer dan voldoende.
Maar zolang je geen wedstrijden gaat doen is ook de orginele accu ruim voldoende met een beetje vermogen is elke ( normale ) accu in 5 min leeg als je de audio aan hebt zonder lopen van de motor
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Oke,
Ja klopt , maar ik draai nooit muziek als me auto niet draait daar gaat het niet om.
Dan pak ik gewoon iets hoger Ah en ampere als een standaard accu.
Bedankt!
Iemand nog informatie er over ? Hoor het graag !
Ja klopt , maar ik draai nooit muziek als me auto niet draait daar gaat het niet om.
Dan pak ik gewoon iets hoger Ah en ampere als een standaard accu.
Bedankt!
Iemand nog informatie er over ? Hoor het graag !