BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Voorstelrondje Paul528iA E12

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Paul528iA
Neutraal
Type Auto: BMW E12 528iA

Voorstelrondje Paul528iA E12

Post by Paul528iA »

Goedenavond dames ?? en heren !!

Allereerst wens ik u allen een bijzonder goed 2013 met veel gezondheid en succes en veilige kilometers in onze geliefde automobiel(en) !

Ik ben eigenaar van een saharabeige BMW E12, 528iA, voorzien van smetteloos olijfgroen stoffen interieur, de auto is inmiddels ca. 25 jaar in de familie en destijds door mijn vader -na zijn pensionering- gekocht van eerste eigenaar (met toen ca. 85.000 km) nu zijn dat er inmiddels 206.000. Aardige anekdote is nog dat de ANWB een negatief advies gaf over de auto want de vraagprijsd (NLG 7.950,-) lag naar hun mening op een te hoog niveau.... welnu... toch maar gekocht... dankuwel ANWB, we zijn er inmiddels al 25 jaar mee in onze nopjes !!

De auto is in nagenoeg perfecte conditie, want zowel de eerste eigenaar als ook mijn vader waren (vermoedelijk mede vanwege hun eigen bouwjaar 1923) nog zeer zuinig op hun spullen. Ik berijd de auto meestentijds zomers en schuw dan ook lange ritten niet (b.v. zakelijke ritten op en neer naar Berlijn...) Buiten een nieuwe waterpomp (2011) heeft de auto opvallend weinig technische problemen laten zien. Zeker als ik dat vergelijk met de andere 'youngtimers' (Mercedes 560 SEL, Mercedes 500E, Mercedes 300 CE-24 cabrio, Peugeot 504 TiA in mijn wagenparkje. Misschien dat de Mazda MX-5 nog minder gedonder geeft, maar ja, da's Japanse (1990) meuk :-) die mogen ook niet stuk !

Ik hoop op dit forum, net als de Mercedes Benz fora waar ik lid van ben een beroep te mogen doen op de ongekende knowhow en ervaring die er in deze groep liefhebbers aanwezig is ! Mocht ik zelf iets kunnen toevoegen zal ik dat niet nalaten, maar verwacht niet teveel ! :-)

Met vriendelijke groet, Paul van der Meer

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Re: Voorstelrondje Paul528iA E12

Post by WdePundert »

Welkom hier in deze verlichte tijden. :mrgreen: (Sorry, ik kon het niet laten). :oops:
Ik hoop dat iemand een oplossing voor je probleem heeft.
Verba volant, scripta manent.
Post Reply

Return to “Stel je even voor”