Hallo,
Als ik in de E31 (325i Touring, 2010 model) rij, hoor ik, als ik over drempels en hobbels rij, een krakend geluid. Het valt op dat het, des te kouder het is, des te meer je het hoort.
Lijkt bij de schokbrekers vandaan te komen, maar ben hier al twee keer mee terug geweest naar de dealer, maar die zegt dat het waarschijnlijk de ophanging van de achterklep is die je hoort.
Heeft iemand dit probleem ook gehad?
Groet,
Stan
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Krakend geluid bij drempels en hobbels
Moderator: Moderator Team
-
StanvanBeek
- Neutraal
- Type Auto: 1990 E30, 320i & 2010 E91, 325i
Krakend geluid bij drempels en hobbels
Freude am Fahren
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Re: Krakend geluid bij drempels en hobbels
Zeker nog garantie of niet? een beetje monteur zal je zeggen dat het met dit weer en deze kou vrij vaak voorkomt.
Het zullen gewoon wat ophangingrubbers zijn of veerpootrubbers noem het maar op
Vrij logisch ook rubbers wordt iets minder elastisch met dit soort temparaturen.
Voordat je dingen gaat vervangen zo ik eerst even wachten wat de auto doet als het weer een beetje normaal weer is en dan kan rubbers inspuiten soms al de oplossing zijn mocht het nog niet weg zijn.
Het zullen gewoon wat ophangingrubbers zijn of veerpootrubbers noem het maar op
Vrij logisch ook rubbers wordt iets minder elastisch met dit soort temparaturen.
Voordat je dingen gaat vervangen zo ik eerst even wachten wat de auto doet als het weer een beetje normaal weer is en dan kan rubbers inspuiten soms al de oplossing zijn mocht het nog niet weg zijn.
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
StanvanBeek
- Neutraal
- Type Auto: 1990 E30, 320i & 2010 E91, 325i
Het is inderdaad bijna alleen als het erg koud is, dus denk dat het dan inderdaad de rubbers zijn.
Raar dat die monteur daar nooit iets van gezegd heeft.
Raar dat die monteur daar nooit iets van gezegd heeft.
Freude am Fahren
-
Jeroense91
- Neutraal
- Type Auto: E91 325i
Beste,
Ben het directe linkje kwijt, maar zoek eens op Puma, bmw.
Betreft het BMW Problem und Massnaehme Aftermanagement of iets van die strekking.
Is een lijst van bekende kwalen waar BMW coulanter mee om gaat.
Op die lijst staan ook wieldraagarm rubbers. Mijne was te oud voor coulance, maar probleem is bekend.
Heb ze laten vervangen, maar geluid is na 2jaar alweer terug. Ik ga ook maar eens wat inspuiten.
Jeroen
Ben het directe linkje kwijt, maar zoek eens op Puma, bmw.
Betreft het BMW Problem und Massnaehme Aftermanagement of iets van die strekking.
Is een lijst van bekende kwalen waar BMW coulanter mee om gaat.
Op die lijst staan ook wieldraagarm rubbers. Mijne was te oud voor coulance, maar probleem is bekend.
Heb ze laten vervangen, maar geluid is na 2jaar alweer terug. Ik ga ook maar eens wat inspuiten.
Jeroen