BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bluetooth

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Bluetooth

Post by WdePundert »

Op verzoek van hardwareman het volgende bericht:
- WdePundert
[Upgrade] Originele radio naar alles in 1 of toch uitbreiden met Bluetooth module?

Hallo allemaal,

Ik heb een BMW 118D (E87) uit bouwjaar 2006 die geproduceerd is na de facelift. De auto heb ik sinds 2 weken in bezit en ben er erg tevreden over. De auto rijdt en schakelt uitstekend en een heel verschil t.o.v. een Seat Ibiza.

Op mijn stuur zit voorbereiding voor audio en carkit om deze te bedienen. Nu doet audio het perfect en kan ik schakelen tussen verschillende muziek zenders en volume aanpassen. Alleen de carkit functie werkt niet omdat er geen Bluetooth Module in de auto aanwezig is. De radio die in de BMW zit is een Business radio.

Naast de radio gebruik ik dagelijks de TomTom vanwege mijn werk (ben veel onderweg). Dit werkt overigens prima alleen zou het misschien mooier zijn een apparaat alles in 1?

Ik ben eens gaan kijken op internet en kwam de volgende radio tegen waarbij alles in zit. De radio bevat Bluetooth, FM/AM functie, Cardreader, Navigatie, GPS, Ipod, dvd speler, RDS, USB en Mp3, oftewel een alles in 1 systeem. Dit systeem werkt samen met mijn stuurbediening dus ik kan zowel radio als carkit functie gebruiken.

Ik heb mij laten vertellen dat de radio via glasvezel verbinding verbonden is met mijn auto en dat dit moeilijk geprogrammeerd en gedecodeerd kan worden. Alleen of dit ook zo is?

Prijzen:
Bluetooth module 410 zonder inbouw, 510 inbouw
http://www.navaudio.nl/products/BMW-1-S ... h-RDS.html 650,00 exclusief inbouw (schijnt plug en play te zijn)

Mijn vragen zijn
Wat zou een betere optie zijn zonder teveel gedoe?

Graag jullie deskundig advies!

Alvast hartelijk bedankt!
Verba volant, scripta manent.

hardwareman
Neutraal
Type Auto: BMW 118D

Re: Bluetooth

Post by hardwareman »

Niemand?
BMW 118D|2006|Antraciet

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Ik ben helaas meer van de oudere types maar door de bocht genomen is alles relatief makkelijk te programeren alleen dit is geen orgineel systeem en weet ik niet hoe het daar me zit.
Wel weet ik dat je de orginele navi in een 1 serie gezet krijgt maar niet orginele systemen geen idee al zou je wel zeggen het wordt verkocht voor veel geld dus zal ook wel relatief snel werkend te krijgen zijn mits je handig bent
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

hardwareman
Neutraal
Type Auto: BMW 118D

Post by hardwareman »

Ik hoor wisselende verhalen omdat BMW gebruikt maakt van een glasvezel verbinding. Dit schijnt anders te werken wat ook te maken heeft met programmeren. Ik heb er niks aan als ik een aftermarktet radio er in zet en moet nog naar de dealer voor programmeren wat een 100-150 kost. Dan kan ik beter een bluetooth module er in schuiven en het hoort te werken (volgens velen).

Een aftermarket radio zit alles in zoals bluetooth, carkit functie (ook bedienbaar op stuur), Mp3 en dvd kijken. Een ander pluspunt is dat hij geintegreerd zit dus je hebt geen losse unit op je dashboard. Een losse parrot met bluetooth module kan ook, zit je rond de 200,00 maar heb je een losse module extra. Ik wil graag alles in 1 apparaat hebben.
BMW 118D|2006|Antraciet
Post Reply

Return to “1 Series”