BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW 116 - Niet tevreden met garantie

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bimmer116
Neutraal
Type Auto: bmw 116i 2012

BMW 116 - Niet tevreden met garantie

Post by bimmer116 »

Hallo,
I ben onlangs bij BMW Amsterdam geweest met een probleem in de achterruitenwisser. Ze hebben dit wel gefixeerd, maar ze zeiden dat nog een probleem bestond: "Motor olie lekkage". Ik kon dat niet geloven. Een nieuwe BMW auto (11 maand oud met 13500km) met een olie lekkage. I altijd controller de olie en alles is prima. Maar wat kon ik anders zeggen? De auto moest 3 dagen bij bmw blijven.

Nadat ik de auto heb gekregen, heb ik opgemerkt dat het stuur wat zachter was. Ik ben niet zeker of dit goed is. Ook is de brandstofverbruik een klein beetje gestegen. Het rijgedrag was definitief veranderd.

Ik heb ze verteld dat ik niet tevreden was, maar ze zeiden dat ze dezelfde problemen ook in andere auto's bestond. Ik vond dat ook hard te geloven.

Heeft iemand een dergelijke ervaring?

Bedankt and het spijt me voor de foutjes in het Nederlandse taal.

Met vriendelijke groet,
bimmer116

Leeuwen999
1e Versnelling
Type Auto: 118I ( 2015 )

Re: BMW 116 - Niet tevreden met garantie

Post by Leeuwen999 »

Er kan natuurlijk altijd een technisch probleem ontstaan, neem aan dat de lekkage onder garantie gerepareerd wordt?
Zelf heb ik ook wel de ervaring dat men in eerste instantie aangeeft dat men een probleem niet ervaart ( men vindt de auto goed rijden ) of aangeeft dat de computer niets aangeeft, daarmee neemt men aan dat er ook niets defect is. Ik heb zelf de ervaring dat de computer geen defect aan gaf maar na lang zeuren bleken twee bobines defect.Nadat deze vervangen waren liep de auto prima
Het blijft als klant wel lastig om de dealer zover te krijgen dat men verder gaat zoeken dan de fout die de computer aangeeft

Gr Arie

Topic Author
bimmer116
Neutraal

Post by bimmer116 »

Bedankt voor het antwoord. Ja, de lekkage werd onder garantie gerepareerd. Ze hebben de "megneetklep voor oliepomp" vervangen, dat begrijp ik, maar ook de motorkabelboom vervangen? Waarom? Ik ben niet tevreden omdat het rijgedrag veranderd is. Zachter stuur en hoger brandstofverbruik. Dat is niet dezelfde auto als voor de reparatie.

Leeuwen999
1e Versnelling

Post by Leeuwen999 »

Ik kan me niet voorstellen dat vervangen van de magneetklep of de kabelboom het stuurgedrag of verbruik beinvloeden, tenzij verkeerd aangesloten. Hou ons op de hoogte of men weer gaat kijken en het probleem oplost ( men kan het wel denk ik, maar krijg ze er eerst maar eens mee aan de gang). Vaak is het ook lastig, voor hunn zijn het vage klachten

Gr Arie

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Waarschijnlijk een aantal updates uitgevoerd en dat daardoor je auto iets anders aanvoelt.
En verbruikt die dan zo heel veel meer?
Bij kleine afwijkingen kan het ook gewoon zijn dat een rijstijl iets anders is of andere weersinvloeden enz enz
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
bimmer116
Neutraal

Post by bimmer116 »

Ik was eergisteren bij de BMW geweest. Ik probeerde ze uit te leggen wat er gebeurt is. Mijn klachten zijn inderdaad vaag. De auto is ok. Zachter stuur is niet eigenlijk een probleem. Een klein beetje hoger brandstofverbruik is ook niet een groot probleem. Ik ben ontevreden met de "underpowered" motor. Ik moet meer gas geven om b.v. met 100km te rijden. Misschien ook niet een groot probleem.

Maar Ik ben niet gek. Alle die dingen gebeuren met de auto. Een nieuwe auto. Hun antwoord was dat misschien iets met de software update heeft te maken. Dat vind ik onlogisch. Wat een oplossing zou zijn, is misschien dat ik een proefrit met een andere 116i doe. Maar ik schaam me nog een keer naar de dealer te gaan.

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Post by WdePundert »

Daar zou ik me niet om schamen. Jij ervaart een probleem en dat moet opgelost worden.
Verba volant, scripta manent.

Leeuwen999
1e Versnelling

Post by Leeuwen999 »

Je zou je er niet voor moeten schamen maar ik snap het wel. Zelf heb ik ook het idee dat mijn nieuwe 118 I niet goed is en ben daarmee terug gegaan naar de dealer. Men heeft mij op zich goed geholpen ( weer uilezen en weer rijden, maar men zegt dat de auto goed rijdt en dit het gevolg is van het turbo-concept ( waar is BMW nu mee bezig, slechtere motoren ontwerpen ? )) alleen het probleem niet opgelost. De computer geeft geen fout aan en dus is de auto goed. Ik heb ook in een andere 118 I gereden, reed veel beter ( stiller, soepeler en geen trilling ). Vervolgens geeft de dealer aan dat het misschien zo is, maar de computer geeft nog steeds geen probleem aan en dus kan men niets. Erg frustrerend! Zelf krijg ik nu ook al een beetje zoiets van ben ik dan zo'n zeur ?
Men geeft nu aan dat ik maar eens bij een andere dealer moet proberen, misschien dat zij wat vinden ( moet je als dealer toch niet willen, zou mijn eer te na zijn ! ). Laatste beemer voor mij !
Post Reply

Return to “1 Series”