Goeiedag,
Ik heb een 525d touring 2005 met daarin een standkachel. Sticker van webasto zit onder de klep en ik heb een aparte afstandsbediening. Als ik de kachel wil opstarten met de afstandsbediening dan zie ik ter bevestiging dat de interieurverlichting gaat branden maar de kachel zelf doet niets. Als ik via idrive de kachel direct wil starten dan selecteer ik de optie (een vinkje verschijnt in het vierkantje) maar daarna verdwijnt het vinkje en de kachel doet niets. De zekering van de Standheizung is niet defect. Iemand enig idee???
Alvast bedankt voor een reactie.
Mvrgr
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Standkachel niet te selecteren in idrive
Moderator: Moderator Team
Re: Standkachel niet te selecteren in idrive
Dag Stakko,
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 2008 E61 530i, die dezelfde configuratie heeft.
Op een Duits forum werd uitgelegd dat als de kachel 3 drie keer niet aan KAN gaan, door b.v. te weinig brandstof in de tank, dat dan een reset nodig is. Dus de zekering er uit, en terug te zetten. Voor een bezoeker loste dat het probleem op, maar op mijn auto had het geen effect.
De reden kan ook zijn dat de kachel geen vlam kan krijgen.
Vuil in de brandstofleiding?
Ben jij misschien inmiddels naar een dealer geweest?
M.vr.gr.
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 2008 E61 530i, die dezelfde configuratie heeft.
Op een Duits forum werd uitgelegd dat als de kachel 3 drie keer niet aan KAN gaan, door b.v. te weinig brandstof in de tank, dat dan een reset nodig is. Dus de zekering er uit, en terug te zetten. Voor een bezoeker loste dat het probleem op, maar op mijn auto had het geen effect.
De reden kan ook zijn dat de kachel geen vlam kan krijgen.
Vuil in de brandstofleiding?
Ben jij misschien inmiddels naar een dealer geweest?
M.vr.gr.
Het kan ook de circulatie pomp zijn. Ik had dezelfde symptomen en de pomp was kaputt. Komt vaak voor blijkbaar.
eur 700 verder en je bent een gelukkig mens. Het is heerlijk als je instapt: ramen ontdooit, slaan niet aan als je wegrijdt, stoel warm, stuur warm.
succes
eur 700 verder en je bent een gelukkig mens. Het is heerlijk als je instapt: ramen ontdooit, slaan niet aan als je wegrijdt, stoel warm, stuur warm.
succes
Waar kan ik de afstandsbediening van de standkachel krijgen en wat kost die? ik heb wel de optie standkachel alleen geen afstandsbediening.
-
- Neutraal
- Type Auto: Bmw 520i 2004,
arnhem026 wrote:Waar kan ik de afstandsbediening van de standkachel krijgen en wat kost die? ik heb wel de optie standkachel alleen geen afstandsbediening.
Als je de Originele Bmw standkachel heb is daar geen AB voor te krijgen , alleen voor de Webasto die worden met AB geleverd.