BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW programmeren

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
kevinvanwerk
Neutraal
Type Auto: e92

BMW programmeren

Post by kevinvanwerk »

Hallo mensen,
Ik lees vaak op dit forum mee, omdat ik als hobby graag aan BMWs besteed. Ik heb onlangs een BMW F20 gekocht in Duitsland die in de brand heeft gestaan. Daarbij is de elektriciteit (voornamelijk FEM-kast, rechtsvoor) helemaal weggesmolten. Ik heb vervolgens uit een sloop F20 de volledige elektriciteit gehaald( navigatie, radio, kabelboom, etc) , en de FEM kast (serienummerafhankelijk) bij de dealer besteld. De auto is van top tot teen helemaal uit elkaar geweest en weer opnieuw opgebouwd. Daarbij is de volledige kabelboom uitgespit, en heb ik in een schema zowat elke kleur draad opgeschreven, en wat zijn nut is, en waar het naar toe loopt. Dus mochten jullie nog iets over elektriciteit weten, dan kun je me altijd een bericht sturen. Maar nu zit alles weer in elkaar en start uiteraard de auto niet. Dit komt omdat de auto geprogrammeerd/geconfigureerd moet worden. Nou is mijn vraag: is er iemand hier op het forum die dit kan programmeren? Of hebben jullie ervaring met iemand/een bedrijf die dit goed kan? Ben uiteraard bereid om er voor te betalen, want het is een vak apart. Het is het laatste stukje wat moet gebeuren aan de auto en kan eigenlijk niet wachten om erin te gaan rijden. Dus ik hoop dat jullie tips hebben! Nadat de auto helemaal af is, zal ik een keer een leuk verslag met foto's plaatsen!
gr. kevin

Bommetje
1e Versnelling
Type Auto: 525i 1997

Re: BMW programmeren

Post by Bommetje »

Geeft het dashboard iets aan ?
Als de auto in de brand heeft gestaan en er zijn onderdelen gaan smelten, kan je er vanuit gaan dat er een kortsuiting is ontstaan in de draden die samen zijn gesmolten. Gelukkig staat maar op een beperkt aantal draden spanning (als de auto uit stond tijdens de fik) Oplossing; controleer alle zekeringen en de apparatuur die aan de samengesmolten draden zit.
Post Reply

Return to “Algemeen”