Vanavond een poos bezig geweest om alle contacten in m'n nieuwe HTC One gesynct te krijgen met m'n BMW uit 2007 (nieuwe model). Uiteindelijk is het allemaal gelukt!
Het leek me aardig om hier te beschrijven hoe ik m'n telefoon nu eindelijk helemaal goed via Bluetooth (BT) werkend heb gekregen. Ik vermoed dat meer mensen hier 'last' van hebben. Bovendien staat het internet vol met onzin over dit onderwerp!
Ik vermoed dat deze tips ook bruikbaar zijn voor (veel) andere (Android) telefoons.
1) Koppeling audio/telefoon
Dit gaat straight-forward. Geen enkel probleem om dit gekoppeld te krijgen op de standaard manier.
2) Koppeling adresboek
De truuk bleek erin te zitten dat je in de BT van je telefoon de FTP-server aan te zetten. Dit zit in het BT menu onder Geavanceerd. BT van je telefoon even uit, en vervolgens weer aan: en alle contacten verschijnen in je iDrive scherm!
3) Koppeling audio/muziek
Dit kun je natuurlijk met een audio-kabeltje doen, maar hier was ik niet gelukkig mee: altijd gedoe en gekraak. Op Ebay heb ik voor 7,47 euro incl. verzendkosten een 3,5 mm Wireless Bluetooth A2DP Stereo Hifi Audio Music Receiver Dongle Adapter gekocht. Werkt perfect!

BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
	- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Bluetooth, Android, HTC One
Moderator: Moderator Team