Hoi allemaal,
De versnellingsbak van mijn BMW is, volgens de constatering van mijn garageknutselmeneer, gaar, dit heeft als gevolg dat hij voortdurend bij het optrekken uit zijn 1 schiet. Zeer vervelend.
Mijn garagemeneer wil wel een tweedehands versnellingsbak inbouwen, ik heb er ook al een paar op het oog. maar ik vroeg mij af of het nummer dat op de versnellingsbak staat nog bepaalde consequenties heeft; kan iedere versnellingsbak die in een 316 heeft gezeten in een andere 316 worden ingebouwd? Moet ik exact hetzelfde nummer (getrag) zoeken? Of zit er geen noemenswaardig verschil tussen verschillende nummers?
Kan iemand mij dit vertellen?
Dank!
NB: het nummer/getrag van de auto is 2200022597.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
BMW 316i Versnellingsbak wissel
Moderator: Moderator Team
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: E28 E34Touring, E36
Re: BMW 316i Versnellingsbak wissel
Hallo Suzanne. Hoe zeker ben je ervan dat de bak 'gaar' is? Hoeveel kms staan er op de teller?
Jouw beschrijving herinnert me aan bijna hetzelfde probleempje met m'n 528i toendertijd en dat bleek een loszittende schakelbrug te zijn. Vast gezet en het probleem was weg. De bak zit nog in e auto en de teller staat intussen op 566xxx.
Van welk bouwjaar is de auto? Want van de wat 'oudere types kun je de bak van een 'sloper' zo overzetten als het type(motor inhoud 1600/1800) hetzelfde is
Groeten, Danny
Jouw beschrijving herinnert me aan bijna hetzelfde probleempje met m'n 528i toendertijd en dat bleek een loszittende schakelbrug te zijn. Vast gezet en het probleem was weg. De bak zit nog in e auto en de teller staat intussen op 566xxx.
Van welk bouwjaar is de auto? Want van de wat 'oudere types kun je de bak van een 'sloper' zo overzetten als het type(motor inhoud 1600/1800) hetzelfde is
Groeten, Danny
Hoi Danny,
Redelijk zeker, althans, vooral de garage waar ik hem heen heb gebracht en een neefje die monteur is denken het. Enig idee hoe ik erachter kan komen?
Er staat een dikke 200.000 km op de teller en hij is van 1996, er zit een 1600 motor in.
Dank!
Groetjes,
Suzanne
Redelijk zeker, althans, vooral de garage waar ik hem heen heb gebracht en een neefje die monteur is denken het. Enig idee hoe ik erachter kan komen?
Er staat een dikke 200.000 km op de teller en hij is van 1996, er zit een 1600 motor in.
Dank!
Groetjes,
Suzanne
-
- 1e Versnelling
Hoi Suzanne.
Een gebruikte V-bak hoeft niet zo duur te zijn, maar het zou toch zonde zijn als het probleem een 'kleinigheidje' zou zijn. Van je neef/familie verwacht je zeker een 'eerlijk' advies. Misschien toch een 'second opinion' bij een andere garage, desnoods een BMW dealer? Ik weet niet waar je woont, maar er zijn vast wel BMW enthousiasten/sleutel adressen in de buurt. Zou je in de buurt van Emmeloord/lelystad wonen dan is Visser een heel goede BMW-dealer. Heb/weet je (iemand met)een sleutelplek, je neefje misschien, tap een beetje bakolie af en de kleur ervan kan een aanwijzing zijn voor (extreme) slijtage. De kleur moet redelijk helder orange-rood zijn. Donkere kleur/zwart geeft aan: probleem!
Groeten, Danny
Een gebruikte V-bak hoeft niet zo duur te zijn, maar het zou toch zonde zijn als het probleem een 'kleinigheidje' zou zijn. Van je neef/familie verwacht je zeker een 'eerlijk' advies. Misschien toch een 'second opinion' bij een andere garage, desnoods een BMW dealer? Ik weet niet waar je woont, maar er zijn vast wel BMW enthousiasten/sleutel adressen in de buurt. Zou je in de buurt van Emmeloord/lelystad wonen dan is Visser een heel goede BMW-dealer. Heb/weet je (iemand met)een sleutelplek, je neefje misschien, tap een beetje bakolie af en de kleur ervan kan een aanwijzing zijn voor (extreme) slijtage. De kleur moet redelijk helder orange-rood zijn. Donkere kleur/zwart geeft aan: probleem!
Groeten, Danny
-
- 1e Versnelling
Hi Suzanne. Ben toch wel nieuwsgierig naar het 'verloop'. Is het probleem al opgelost? Groeten, danny
-
- Neutraal
- Type Auto: E36 325i cabrio 1994, E36 316i coupé 1998
Denk dat je dezelfde bak moet hebben, want de 316i is geleverd met een M40 en een M43 blok. Je zult anders verschillen in de overbrenging krijgen. Dan maakt bijvoorbeeld de auto bij 100 km/h veel meer of juist veel minder toeren dan je gewend bent. Het lijkt me in ieder geval de moeite waard om vooraf uit te zoeken welke versnellingsbakken onder de verschillende uitvoeringen zijn geleverd. Als je geluk hebt zijn ze precies hetzelfde.