BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Dashbord indicator voor achterlicht mysterie

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
SlimSjakie
Neutraal
Type Auto: BMW 540i xDrive (G30) 2018

Dashbord indicator voor achterlicht mysterie

Post by SlimSjakie »

Hallo allemaal,

onlangs ging m'n dashbord indicator branden voor m'n achterlicht - links.

[ external image ]

ik heb vandaag alles bekeken, en vond dat alle lampen achter werken behalve de mistlamp links-achter.

ik heb de mistlamp vervangen met een nieuw lampje, echter deed hij het nog niet. Contactpuntjes schoongemaakt (oxidatie eraf) maar zonder success.

Alle zekeringen nagekeken (en in bijzonder 38 - "nebelscheiner") maar alles lijkt in orde.

Wat kan dit nu zijn want ik snap het niet meer... Wie helpt mij?

Topic Author
SlimSjakie
Neutraal

Re: Dashbord indicator voor achterlicht mysterie

Post by SlimSjakie »

<BUMP> Wie kan me hier mee helpen??

LlukeK
Neutraal
Type Auto: 320i e46

Post by LlukeK »

Ikzelf heb dit probleem momenteel ook, met de kentekenplaatverlichting. Ik heb LEDs gebruikt zonder canbus, de BMW denkt dat de lampjes defect zijn omdat deze LEDs te weinig stroom verbruiken. Weet je zeker dat je de juiste lampjes gebruikt hebt?

Topic Author
SlimSjakie
Neutraal

Post by SlimSjakie »

Mijn mist lampje links achter werkt helemaal niet. Het is dus niet een kwestie van het verkeerde lampje erin denk ik.

ik heb wel 2 maanden geleden mijn remlicht lampje links-achter vervangen. Dit werd ook aangegeven op de dashboard indicator, en de indicatie verdween nadat ik het lampje vervangen had. Dit werkte toen dus goed.

Zou het aan de bekabeling kunnen liggen? Dit lampje zit in de kofferbak klep, de bedrading loopt dus via de scharnieren...

LlukeK
Neutraal
Type Auto: 320i e46

Post by LlukeK »

Wanneer je de mistlichten achter inschakelt, gaat het indicatielampje op het dashboard dan wel branden, links onderin (het oranje indicatielampje dat je achter-mistlicht brand)

Ik heb zelf namelijk met een e46 320dA Touring het probleem gehad dat de mistlichten voor niet werkte en het indicatielampje ook niet ging branden bij het inschakelen van de mistlichten. Ik heb toen niet verder gezocht want de auto stond te koop.

Een kabelbreuk zou heel goed kunnen aangezien dit vaker voorkomt bij achterkleppen, dit zal dan het eerste teken zijn van misschien wel meer (bijna) gebroken kabels. Even checken zou geen overbodige luxe zijn.

Topic Author
SlimSjakie
Neutraal

Post by SlimSjakie »

Ja, het oranje indicatielampje op het dashboard gaat branden.

cellysec
Neutraal
Type Auto: 320d

Post by cellysec »

Check de (bruine) massadraad in de stekker van je beide achterlichten eens. Deze willen wel eens los zitten/smelten, waardoor er een storing optreedt.

Topic Author
SlimSjakie
Neutraal

Post by SlimSjakie »

goeie tip cellysec - ga ik doen!
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”