BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Welke banden?

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Dannie
Neutraal

Re: Welke banden?

Post by Dannie »

Peter: Heb je de 91 of extra load 94 banden genomen? Een nieuwe band zou tussen de 7 en 9,5 mm moeten liggen

Topic Author
peterw
Neutraal
Type Auto: E81

Post by peterw »

94XL, dan zijn ze wat stijver.

Dat dacht ik dus ook, maar Popgom gaf aan dat deze nieuw 6,5mm horen te zijn..

Leeuwen999
1e Versnelling
Type Auto: 118I ( 2015 )

Post by Leeuwen999 »

Zoals aangegeven ben ik ook van plan nieuwe banden te kopen op mijn 118 I ( F20 ). Ik heb nu 17 " runflat, kan ik dan beter over gaan naar 18 " met hogere belastingsgraad omdat het anders te "slap" wordt? Of is 18 "sowiezo zoveel stugger dit dit gecompenseerd wordt en kan ik dan gewoon bij 91 blijven
Ik ben best te spreken over de wegligging van de runflat, maar het lawaai echt storend

Graag meningen

Gr Arie

Redhead
2e Versnelling
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Post by Redhead »

Als je nu 17"velgen hebt is de band een andere hoogte verhouding dan wanneer je straks 18" velgen met banden gaat voorzien. Wanneer je gelijke omtrek aanhoudt zal een 18" velg met lagere banden gemonteerd moeten worden. Band is dan al stugger vanwege lage wang.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

pegro
1e Versnelling
Type Auto: e36

Post by pegro »

peterw wrote: Maar ik hoor dat je met non-runflat wel moet uitkijken dat de banden niet te slap zijn, omdat het onderstel van de BMW is afgesteld op de stijvere runflat banden
Mag ik vragen :arrow: Hoe dokter je nu uit dat je nieuwe banden niet te slap zijn?
want je idee was,de stijfste Nonrf vinden?

Topic Author
peterw
Neutraal
Type Auto: E81

Post by peterw »

pegro wrote:
peterw wrote: Maar ik hoor dat je met non-runflat wel moet uitkijken dat de banden niet te slap zijn, omdat het onderstel van de BMW is afgesteld op de stijvere runflat banden
Mag ik vragen :arrow: Hoe dokter je nu uit dat je nieuwe banden niet te slap zijn?
want je idee was,de stijfste Nonrf vinden?
Mijn idee was idd een stijvere non-rft te nemen. Of ze te slap zijn merk je denk ik pas tijdens het rijden...

pegro
1e Versnelling
Type Auto: e36

Post by pegro »

dan ben je wel even bezig,tenzij je in een bandencentrum werkt als tester 8-)

Leeuwen999
1e Versnelling
Type Auto: 118I ( 2015 )

Post by Leeuwen999 »

Heeft iemand al ervaringen met 19 " voor een F20 met M-onderstel?
Wordt dit echt te stug of is het nog te doen

Gr Arie

oponeo
Neutraal
Type Auto: a8

Post by oponeo »

op oponeo.nl kan je de afmetingen van je band of het merk van je auto opgeven waarna de beste banden eruit komen rollen ;-)
Post Reply

Return to “1 Series”