Je kan alleen de hele unit wisselen omdat je niets hebt aan alleen de voorzijde of achterzijde van de telller set.
Dit vanwege het motor en teller verschil.
Je kan als je de tellerunit deelt, op zich wel alleen de toerenteller sectie wisselen.
Ik weet alleen niet of de printplaat van je 4 cil. unit dan 100% gelijke aansluitngen heeft met je 6cil.
Dit kan je voordat je omwisseld bekijken.
Na wissel kan je bij modellen na '95 een tellerstand chipje wisselen achterop de unit.
Bij oudere units niet. Gezien jouw bouwjaar dus niet mogelijk.
Alleen via een teller reset bij een ombouwer kan je het dan corrigeren.
Alleen als je de huidige achterzijde met chip van je 4 cil. tellerunit met een 6 cil. toerenteller zou wisselen kan je de tellerstand gelijk houden. [Als dat sowieso klopt, met deze gewisselde unit

]
Tellerunit op zich komt er heel makkelijk uit.
-Accu pool losnemen.
-Stuur demonteren
-Tellerunit met twee schroeven aan bovenzijgde van unit loskmaken.
-Tellerunit eruit drukken aan onderzijde
-Naar links toe eruit halen en stekkers loskoppelen.
-Stekkers hebben een klem die je omhoog moet bewegen als een handle.
Hier een foto van een unit van binnen. Dit deel kan je dus individueel wisselen.
De witte klemmen rond de zwarte cilindrische busjes verdraaien tot hij vrij komt.
[ external image ]
Hieronder zie je het tellerstand chipje. [met blauwe stip.] Deze kan bij dit model van '00 er wel uit.
[ external image ]
Bij de Blauwe achterdeksel units niet.
[ external image ]