Ik ben nieuw hier en mijn naam is Freek en kom uit Alphen a/d rijn. Na een aantal jaren auto's uit de vag groep gehad te hebben, ben ik toe aan wat nieuws.. De E30's vond ik altijd al toffe wagens maar is er nooit van gekomen.
De voornaamste reden dat ik BMW zo vet vind is door de achterwiel aandrijving. Ik zou dan ook graag willen leren driften, en niet kansloos aan me handrem te hoeven trekken..
Nou kan ik via een kennis een E34 535 kopen wat een heerlijke wagen is. ik zou alleen graag een E30 erbij willen hebben om lekker mee te kunnen spelen.
Nu dacht ik, ik koop een E30 1.6je voor niet teveel van MP en hang de motor over van de E34.
Maar mijn vraag is, wat komt hier allemaal bij kijken? Ik weet dat er 2 cilinders bij komen en dat ik daarvoor naar het RDW zou moeten. Nou weet ik uit ervaring dat dit niet het grootste probleem is mits alles degelijk is gebouwd.
Omdat ik totaal geen kaas heb gegeten van BMW's vraag ik mij dus af of de motorsteunen overeen komen? Past de motor uberhout wel in de motorruimte? Ik neem aan dat een 1.6 e30 trommels achter heeft kan ik dit allemaal overnemen van de e34? Moet ik het differentieel overzetten van de E34 of is die van een e30 prima.
Hoop vragen maar lijkt mij een leuk project. Aangezien ik een student ben met teveel hobby's moeten de kosten niet te hoog worden. Door deze 2 auto's aan te schaffen denk/hoop ik dat de kosten gedrukt kunnen worden..
Ik hoop dat jullie mij een kunnen voorzien van een paar goede tips!
Bvd! Groeten Freek