BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW f20 start niet na ongeluk!

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Gerard
Neutraal
Type Auto: bmw f20 116d

BMW f20 start niet na ongeluk!

Post by Gerard »

Beste BMW rijders,

Mijn naam is Gerard van den Heuvel nieuw op de BMW forum. Van kennisen begreep ik dat ik me hier kan aanmelden om mensen te woord te staan en om mijn vraag aan de mensen kan stellen.

Ik zit met een groot probleem. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Twee weken geleden een ongeluk gehad met mijn BMW f20 1-serie van 2012 116d. De klap vond plaats op de linker zijscherm waardoor mijn hele wielophanging naar de filistijnen was. Drie airbags zijn ontploft, te weten de stuurairbag, dashboard en de gordijn airbag. De motor is niet geraakt. motorkap en de bestuurdersdeur nog zijn nog heel. Een complete wielophaning heb ik inmiddels gekocht en laten vervangen. een +kabel achterin heb ik inmiddels gekocht en vervangen.

er wordt handmatig naar het probleem gezocht omdat de uitleessysteem er niet in komt, waarom dat weten we niet.

Zijn er enige suggestisch die ik misschien kan volgen? hij maakt wel contact en draait maar slaat niet aan. ik weet mijn god niet meer waar ik nog meer moet zoeken om dit probleem te verhelpen. :|

Leeuwen999
1e Versnelling
Type Auto: 118I ( 2015 )

Re: BMW f20 start niet na ongeluk!

Post by Leeuwen999 »

Hallo,

Kwam onderstaande oplossing tegen op een ander forum, zou bij die auto het probleem oplossen.

"Er is 1 centrale Airbag module waar de crash data in opgeslagen wordt, deze kan door sommige met de juiste apparatuur gereset worden, als je het via de dealer doet moet je waarschijnlijk een nieuwe module kopen en die opnieuw laten coderen".

Kan misschien de oplossing zijn?

Gr Arie

Redhead
2e Versnelling
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: BMW f20 start niet na ongeluk!

Post by Redhead »

Kabelbreuk nog ergens?
Brandstof afsluitrelais [onder stoel meestal] gereset?
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
Post Reply

Return to “1 Series”