BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
velgenslot kwijt
Moderator: Moderator Team
velgenslot kwijt
hey
ik zit inmiddels met het volgende probleem...
mijn banden komen niet meer door de keuring en nu wil ik andere velgen omdat mn oude ook krom zijn,maar nu komt het leuke..ik ben mn velgenslot kwijt
hoe krijg ik mn velgen nu los haha..wie o wie
ik zit inmiddels met het volgende probleem...
mijn banden komen niet meer door de keuring en nu wil ik andere velgen omdat mn oude ook krom zijn,maar nu komt het leuke..ik ben mn velgenslot kwijt
hoe krijg ik mn velgen nu los haha..wie o wie
tuning is not a crime
-
- Neutraal
- Type Auto: Bmw 316, 320, 325
Re: velgenslot kwijt
Als het een orginele bmw slotbouthe is kan je het bij de dealer kopen
Bmw e36 316i compact
Bmw e36 320i coupe
Bmw e36 325i coupe
Bmw e36 320i coupe
Bmw e36 325i coupe
geen idee..denk het niet want ik heb op mn calibra de zelfde slot..alleen is die iets kleiner
maar mocht het geen orginele zijn,is er dan geen andere oplossing?
maar mocht het geen orginele zijn,is er dan geen andere oplossing?
tuning is not a crime
ff langs de velgenboer rijden,die hebben meestal wel een oplossing.
-
- Neutraal
- Type Auto: E36 316i coupé
Met brute kracht, een moker en een dopsleutel lukt het ook. De wielbouten kan je daarna gewoon door standaardbouten vervangen. Wel er rekening mee houden dat de wielbouten voor aluminiumvelgen iets langer zijn dan deze voor stalen velgen ... 

-
- 1e Versnelling
- Type Auto: E28 E34Touring, E36
Hallo Mike. Welk type slotbout zit erop? Je hebt ze met een sleuteltje, met een soort kartelrand, of ..... . En afhankelijk daarvan moet er wel een oplossing zijn.
Maar zoals cep033 aangeeft, lijkt mij dat een goede oplossing. Zelf 'prutsen' geeft op de één of andere manier meestal schade.
Succes. Groeten, Danny
Maar zoals cep033 aangeeft, lijkt mij dat een goede oplossing. Zelf 'prutsen' geeft op de één of andere manier meestal schade.
Succes. Groeten, Danny
Ik weet niet of je get probleem al opgelost hebt maar ik heb een aantal jaren geleden min of meer hetzelfde gehad met mijn 318is.
Ik heb met een nieuwe boor ter grootte van de schroefdraad de kop van de slotbout eraf geboord. Het wiel kun je dan normaal verwijderen en het resterende stuk schroefdraad er met de hand uitdraaien. Heeft mij ongeveer anderhalf uur gekost voor 4 wielen.
De velgenboeren, bmw dealer en garages in de buurt konden niet veel voor me doen of wilden er geen tijd aan besteden.
Ik heb met een nieuwe boor ter grootte van de schroefdraad de kop van de slotbout eraf geboord. Het wiel kun je dan normaal verwijderen en het resterende stuk schroefdraad er met de hand uitdraaien. Heeft mij ongeveer anderhalf uur gekost voor 4 wielen.
De velgenboeren, bmw dealer en garages in de buurt konden niet veel voor me doen of wilden er geen tijd aan besteden.
BMW wil het best uitzoeken hoor (als het een BMW slot is), maar kost wel minimal 50,- om die dingen eruit te draaien.
Je hebt hier wel kitjes voor, die sla je om de kop en dan draai je ze eruit. Kan wel zijn dat je je velgen dan wat beschadigd want 't moet wel met enig geweld.
Je hebt hier wel kitjes voor, die sla je om de kop en dan draai je ze eruit. Kan wel zijn dat je je velgen dan wat beschadigd want 't moet wel met enig geweld.
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: BMW E32 750i/E36 316i
Met originele BMW slotbouten kun je gewoon naar de dealer. Dealer heeft voor voor alle modellen slotbouten een sleutel.
Die sleutel heeft een code en met die code kun je een sleutel bestellen. Kost 8 euro meen ik.
Die sleutel heeft een code en met die code kun je een sleutel bestellen. Kost 8 euro meen ik.
hmmm ik heb ooit het probleem bij een nissan nx 100 gezien.
een beetje lock tite. en een passende dop op de bout monteren. en dat met een slagmoer sleutel.
een beetje lock tite. en een passende dop op de bout monteren. en dat met een slagmoer sleutel.