BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

weinig vermogen onderin

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
marcus525tds
1e Versnelling
Type Auto: e34, 530i en e39 523i

weinig vermogen onderin

Post by marcus525tds »

hoihoi,

mijn e39 523i, heeft naar mijn gevoel weinig vermogen onderin. Als ik plankgas optrek vanuit stilstand, doet hij er ongeveer 13 sec over om op de 100 km/h te zitten, terwijl dit een tijd terug toch dik onder de 10sec zat.
Vooral onderin de toeren gaat t heel langzaam. Ook met de kickdown schakelt hij laat of langzaam terug...iemand een idee watde oorzaak zou kunnen zijn?

Topic Author
marcus525tds
1e Versnelling
Type Auto: e34, 530i en e39 523i

Re: weinig vermogen onderin

Post by marcus525tds »

Na een paar luchtleidingen te hebben vervangen(zat vol met haarschuurtjes) werd het iets beter. Vervolgens een ritje van een paar honderd kilometer gemaakt :) rijdt het nu weer als vanouds! Waarschijnlijk moest de computer zich nog een beetje inregelen. Dus valse lucht aanzuigen was de oorzaak!
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”