Eergisteren heb ik stom genoeg mijn koplampen de gehele nacht aan laten staan. Resultaat: 's ochtends een lege accu

Op zichzelf geen ramp, echter merkte ik na een paar minuten rijden vreemde problemen met de automaat-bak
- in de tellerbak waren de normaal vrij heldere P N R D erg donker (ze brandde wel maar zwak)
- ik kon de bak wel in de sportstand zetten maar er kwam geen S te staan in de tellerbak (er was ook geen verschil merkbaar qua rijgedrag)
- tiptronic/zelf schakelen was niet mogelijk. Ik kon de pook wel bewegen maar de bak schakelde niet
En dan het belangrijkste verschil waardoor ik het eigenlijk doorkreeg: het bijna totale verlies van vermogen. Wegrijden vanuit stilstand was haast niet te doen, het leek wel alsof er totaal geen vermogen beschikbaar was. Tevens kwam de bak met plankgas niet boven de 2.000 toeren uit. Op de snelweg bleef hij op 3.000 rpm hangen bij 100/110 km/h (normaal gesproken is dat ongeveer 2.000rpm).
De auto geparkeerd en een halve dag later weer ingestapt, probleem was als sneeuw voor de zon verdwenen.
Is dit een voorbode voor een defecte automaat en de daarbij hoge kosten? (met andere woorden: moet ik deze auto gaan verkopen?) Of is dit een normaal of veel voorkomend gevolg van een lege accu