BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

540i na accu leeg problemen met AUT-bak

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
540i
Neutraal
Type Auto: BMW 540i E39

540i na accu leeg problemen met AUT-bak

Post by 540i »

Hallo,

Eergisteren heb ik stom genoeg mijn koplampen de gehele nacht aan laten staan. Resultaat: 's ochtends een lege accu :roll:
Op zichzelf geen ramp, echter merkte ik na een paar minuten rijden vreemde problemen met de automaat-bak

- in de tellerbak waren de normaal vrij heldere P N R D erg donker (ze brandde wel maar zwak)
- ik kon de bak wel in de sportstand zetten maar er kwam geen S te staan in de tellerbak (er was ook geen verschil merkbaar qua rijgedrag)
- tiptronic/zelf schakelen was niet mogelijk. Ik kon de pook wel bewegen maar de bak schakelde niet

En dan het belangrijkste verschil waardoor ik het eigenlijk doorkreeg: het bijna totale verlies van vermogen. Wegrijden vanuit stilstand was haast niet te doen, het leek wel alsof er totaal geen vermogen beschikbaar was. Tevens kwam de bak met plankgas niet boven de 2.000 toeren uit. Op de snelweg bleef hij op 3.000 rpm hangen bij 100/110 km/h (normaal gesproken is dat ongeveer 2.000rpm).

De auto geparkeerd en een halve dag later weer ingestapt, probleem was als sneeuw voor de zon verdwenen.

Is dit een voorbode voor een defecte automaat en de daarbij hoge kosten? (met andere woorden: moet ik deze auto gaan verkopen?) Of is dit een normaal of veel voorkomend gevolg van een lege accu

Speedy540
2e Versnelling
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i

Re: 540i na accu leeg problemen met AUT-bak

Post by Speedy540 »

Ik denk eerder dat het komt omdat de spanning onder de 10 volt is geweest. Dan wil de bak nog wel eens vreemd gaan doen.
Mocht je zekerheid willen hebben. Ik kan hem voor je uitlezen. Stuur maar pb bij intresse.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

RodericE32
1e Versnelling
Type Auto: BMW E32 750i/E36 316i

Post by RodericE32 »

Speedy heeft het correct. Als je gaat rijden met te lage accu-spanning, dan rijd de wagen in noodloop.

Als je een lege accu hebt en je start hem over, laat hem dan eerst een aantal minuten met een iets verhoogd toerental draaien, zodat de accu wat kan bijladen.

Topic Author
540i
Neutraal
Type Auto: BMW 540i E39

Post by 540i »

RodericE32 wrote:Als je een lege accu hebt en je start hem over, laat hem dan eerst een aantal minuten met een iets verhoogd toerental draaien, zodat de accu wat kan bijladen.
Hartelijk dank, ik had haast. Heel lang heeft de accu dus niet kunnen bijladen. Moet ook zeggen dat het er qua schakelen alleen maar beter op is geworden. Waar eerst, als ik de motor startte, de automaat een flinke schok gaf als ik hem in z'n D zette, is deze schok nu gereduceerd tot 0 (:
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”