BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Winterbanden voor F36

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Wenzel
Neutraal
Type Auto: Gran Coupé 420i F36

Winterbanden voor F36

Post by Wenzel »

Ik zit te filosoferen over wat te doen met winterbanden. Complete wielen of losse winterbanden. Ik rij met de winterbanden ongeveer 6.000 km per jaar.

Een complete winterset met banden kost voor mijn 420i / F36:
- 17" 225/50 R17 94H RDCi en Runflat € 1.925
- 18" 225/45 R18V RDCi en Runflat € 2.088

Een losse bandenset (4st) kost plm € 800. Dat wil zeggen in mijn maat 225/45 R18 en RDCi / Runflat.

Met aankoop van een wielenset heb ik vrij slechte ervaring. Veel betaald en weinig voor teruggekregen. In drie winters heb ik 70% van de aanschafprijs verloren. Daarboven nog stalling en wisselen € 100 per jaar.

Daarom overweeg ik losse banden aan te schaffen. Aanschafkosten zijn lager, maar wisselen/balanceren zal ook wel 100 euro per jaar kosten. Als ik er 3-4 jaar mee doe, is het profiel ver weg in dat heeft me "maar" 800 gekost plus de kosten voor montage.

Wie kan er meedenken? Graag reacties.

DannysedanE36
1e Versnelling
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: Winterbanden voor F36

Post by DannysedanE36 »

Hallo Wenzel. Ik rijd oudere BMWs en dan kun je makkelijker extra velgen bij demontage bedrijven vinden. Voor jouw zeer jonge auto zou je deze mensen kunnen benaderen voor velgen http://www.dparts.com/
Met een extra set velgen en banden kun je zelf voor je deur de wielen wisselen, min of meer op het moment dat de winter/sneeuw zich voordoet. Mijn voordeel is dat Ik de sets in m'n garage kwijt kan, op zo'n velgenstaander.
Succes met je zoektocht. Groeten, Danny

Topic Author
Wenzel
Neutraal
Type Auto: Gran Coupé 420i F36

Re: Winterbanden voor F36

Post by Wenzel »

Danny dank je voor je reactie.
Dat is misschien wel een idee. En misschien komt er helemaal geen winter :)
Post Reply

Return to “Algemeen”