Even kort voorstellen: TEAM-GOUD van de carbage Run hier. We zijn afgelopen vrijdag vertrokkem naar Zweden voor een mooie rally met 6 man met een 523i en een 730i.
Helaas laat onze 5-beauty ons wat in de steek. Op een grimmig besneeuwd weggetje ging de bimmer in noodloop. Loopt stationair maar hobbelt tussen de 5 en 1500 toeren. Gasgeven doet weinig en klinkt alsof die erg veel lucht binnen krijgt, beetje BWOAP. Hoger dan 2k komt die niet. Na een hoop gepruts en getrut hebben we haar naar een lokale garage gesleept om uit te lezen. Na wat testen blijkt die fouten te geven op de TPS sensoren. Schijnbaar 2 stuks. Ook een hoop extra onstekingsfouten, maar volgens garagist mogelijk gevolg van..
Nu gaan we morgen aan de slag om de TPS'sen te controleren. Hiervoor hebben al wat handleidingen gevonden hoe dit te doen.
1. Volgens jullie logische diagnose?
2. Hoe komen we bij die TPS'sen? Al het e.e.a. aan slangen los gehad zodat we in gasklep zien, maar hebben niet het idee dat we de sensoren zien. Moeten we hiervoor de inlaat demonteren?
Hulp wordt gewaardeerd zodat we onze mooie reis hier in Zweden kunnen vervolgen!
