Goedendag,
ik heb een BMW 2 Gran tourer uit 2016 en ervaarde afgelopen weken een wat stroever lopende motor.
toerental niet altijd even stabiel, schokkend rijden in lage toeren, starten niet wat je ervan mag verwachten en gewoon wat luidruchtiger in de uitlaat (pruttelend, soms een popje, klinkt leuk maar kan niet de bedoeling zijn.)
de garage gaf aan dat het probleem hem zit in de brandstof.. en gaf het advies euro 98 te gaan tanken. Daar ben ik niet mee akkoord natuurlijk want hij reed altijd op 95 conform de gebruikershandleiding en de sticker in de tankdop. hij gaf aan je kunt het makkelijk op internet zelf nakijken omdat ik niet blij was hiermee want ik wil mijn auto geen schade doen. Ik kreeg foutcode P0171 mee voor eigen onderzoek.
Na 1 minuut op internet kwam ik eigenlijk al tot de conclusie dat de omschreven symptomen kloppen met wat ik ervaar maar dat men dat normaliter herleid naar een vacuüm probleem. er is een verkeerde verhouding lucht/brandstof in de eerste cilinder gedetecteerd. oplossing hiervan kan dus niet zijn om simpelweg 98 te tanken lijkt mij. Kan iemand ervaring delen of kennis? dit is mijn eerste BMW dus ik heb geen eerdere ervaring hiermee.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
P0171 foutcode ervaring?
Moderator: Moderator Team