BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Inhouden, rijk mengsel en stinken

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Deleted User 14169

Inhouden, rijk mengsel en stinken

Post by Deleted User 14169 »

Hi all,

Auto:
E91 330i N53B30A 272pk 2009 LCI 285k Zwart

Foutcodes:
P0172 en P3026. Ik kreeg een check engine lampje. Die kwam na lang stationair draaien. Bij thuiskomst uitgezet, even gewacht en weer aangezet. Lampje was weer uit. Daarna geen lampje meer gehad. ODB2 scanner gekocht (Autel AutoLink AL549) en deze gaf p0172 aan. Eerst gewist en na een paar dagen weer uitgelezen waarna alleen P3026 tevoorschijn kwam. Ik heb ook foto's gemaakt van alle uitgelezen sensoren, zie link onderin.

Symptomen:
De auto loopt netjes rustig en rijdt verder ook goed voor zover ik weet (heb de auto net drie weken). Rijdt over het algemeen heerlijk en doet geen tot weinig geks. Soms bij een koude start en ik direct ga rijden, houdt de auto iets wat in lijkt en stottert lichtjes. Wanneer hij dan warm wordt, is dat over. Maar soms na een poosje rijden wil de auto tijdens optrekken ook wat inhouden in verschillende versnellingen, geen stotteren. Ik vind de auto stinken uit de uitlaat, ruiken naar geen goed ontbranding lijkt. De uitlaat eindstuk is ook goed zwart aan de binnenkant en rookt soms iets.

Wat ik gedaan, veranderd, geprobeerd heb:
Een injector cleaner zit er op dit moment, ook ten tijde van het uitlezen. Samen met Shell V-power benzine. Ik heb de inlaatbuis met demper vervangen voor een siliconen buis. de K&N filter in standaard behuizing is schoongemaakt met de K&N cleaning kit. De MAF sensor is schoongespoten met LIQUI MOLY Reiniger en er is een einddemper delete buis gemonteerd.

De vorige eigenaar heeft gedaan:
Beide DISA kleppen vervangen, injectoren vervangen en nieuwe bougies, twee onderste lambda's vervangen, olie ververst en 6 nieuwe bobines gemonteerd.

Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan denken en mij kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en moeite!

[ external image ]
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”