BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW E81 116i bestuurderkant zijraam sluit niet volledig

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
pieljo
Neutraal
Type Auto: E81

BMW E81 116i bestuurderkant zijraam sluit niet volledig

Post by pieljo »

Goedenavond,

Sinds enkele jaren ben ik een zeer tevreden bezitter van een BMW E81 116i, uit 2011 (kenteken XB872L). Er staat meer dan 2 ton op de teller, dus de auto is flink gebruikt. anderhalf jaar geleden hield de elektronische bediening van het zijraam van de bestuurderskant op met werken. Bij een BMW dealer is het complete raammechanisme vervangen. Dit ging dik een jaar heel goed.

Tot voor kort!

sinds enkele weken sluit het raam niet meer volledig. Als ik het portier open, zakt het raam nog steeds een klein stukje. als ik het portier sluit, gaat dit ook weer een stukje omhoog. met de bedienknoppen vind hij ook de hoogste positie, máár; Dit is niet de hoogste positie. er komt een centimeter tekort. Erg vervelend op de snelweg! Het raam gaat net hoog genoeg om waterdicht te blijven, maar niet om windgeruis te voorkomen, en dit is behoorlijk vervelend. hij komt niet tegen een weerstand aan, de lijst is vrij van vuil/voorwerpen.
Wat ik ook probeer; de laatste cm om echt goed te sluiten gaat niet. Het raam blijft erg instabiel.

Gevoelsmatig denk ik dat het mechaniek zijn bovenste positie niet meer "kent", of uit het geheugen is gegaan? is dit (zelf) opnieuw in te lezen? Wat zijn mijn opties?

Benieuwd naar het advies hier, ik hoop dat dit eenvoudig zelf op te lossen is.

Alvast bedankt!

Emiel
Post Reply

Return to “1 Series”