Ik ben nieuw op `t forum, dus als eerste het blondeharenblauweogen verhaal, ik ben Gerard Pelders, woon in het gezellige middenbrabantse land en heb op `t moment een onwijs kutte 1.2 golf2 crapmobiel uit 89... niet bepaalt een confortabele ride, vooral niet met mijn "verlaagde" (keihard vastgeslagen) achtervering...
Ik ben die-hard motorrijder maar heb m`n motor pas weggedaan omdat ik de 25kw regeling waar ik nog in zit meer dan beu ben, heb `t voor mezelf verpest door een tijdje onbegrenst te rijden. Nu heb ik dus wat centen en wil ik een andere auto gaan kopen omdat m`n golfje aan z`n eind begint te komen en ik iets confortabelers en betrouwbaarders wil. Mijn budget voor `n auto ligt rond de 3000,- euro. Speciaal BMW fan ben ik niet maar ik heb `t altijd al wel mooie auto`s gevonden, nu wil ik wat nieuws en is mijn oog gevallen op `n beemer. Ik ben naar jullie forum gekomen om wat advies te vragen, ik heb namelijk 0.0 verstand van BMW`s. Jullie zijn de BMW rijders met ervaringen e.d. hier dus `k hoop met jullie hulp een goede keuze te kunnen maken.
Nu heb ik een paar eisen, de auto moet zowieso een E36 zijn, oudere zijn niet mijn persoonlijke smaak. Hij moet er natuurlijk een beetje netjes uitzien, vooral van binnen, en mag van wat luxe voorzien zijn. Hierbij hebben stuurbekrachtiging, elektrische ramen, cruise control en airo de voorkeur. Verder moet ie goed zitten natuurlijk, ik ben 2 meter 3 lang en ik wil er goed in kunnen zitten, ook in en uitstappen mag geen probleem zijn. Qua uiterlijk ben in niet into tuning en dergelijke, lexus achterlichten en brute sportuilaten hoeven niet voor mij, eerder `n mooi chroom stripje of een leuk clean setje BMW velgen. Ook mogen er niet te veel kilometers opstaan en wil ik er nog veeel kilometers mee gaan maken. Ik zat zelf zowieso te denken aan iets onder de 1.7 ton. Ik moet er elke dag een heel eind mee naar school en straks elke dag nog verder naar m`n stage. Hierom is zuinigheid ook geen misdaad, een dikke 2.5 oid zit er dus niet in, eerder een 1.6 of 1.8 mits jullie me weten te vertellen dat deze ook zuinigjes te rijden is.
Bij dezen vraag ik jullie dus info en advies! Waar moet ik aan denken qua zuinigheid? Welke optie`s zitten op welke modellen? Wat zijn punten waar ik speciaal op moet letten bij `t kopen? Bij welke kilometerstand is zo`n ding oud? Zijn er modellen of jaartallen waar ik speciaal naar zou moeten kijken?
kortom, wat is wijsheid?... en als iemand iets te koop heeft staan wat aan deze punten voldoet mag je dat uiteraard ook laten weten

Alvast bedankt! Zjeraar 8)