BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Bmw 328i Coupe personalizen
Moderators: Moderator Team, Service Team
Da's een positief effect van hetzelfde strooilicht wat tegenliggers verblindt. Grootlicht lichten dat soort dingen ook beter in op, maarja... dat kun je ook niet aanzetten als er tegenliggers zijn.Gert-jan wrote:1 ding vind ik dat eigenlijk alle auto verlichting zou moet hebben, en dat is dat de refelctoren op jassen fietsers verkeersborden ect. met (beun) Xenon wel goed oplicht en dat doet de gewone verlichting naar mijn mening niet goed (genoeg).
Het zal dus altijd een compromis blijven tussen zicht en hinder, en eigenlijk vond ik dat met moderne halogeen verlichting dat optimum al wel zo'n beetje bereikt was.... met fabrieksxenon op het randje
E39 540i6 Touring arktissilber
Om terug te komen op de reacties van mijn reactie
Ik heb nooit gezecht dat ik het een probleem vind
Het is soms inderdaad hinderlijk dat xenon
Echter ik ben wel van mening dat ondanks de hinderlijke "Verblinding" zoals gezecht word, de rijveiligheid er wel aanzienlijk op vooruit gaat
Door xenon zijn er minder ongelukken met duurdere auto's waar het standaard op zit omdat er meer zicht is
Dit kent meerdere factoren
Meer licht intensiteit door xenongas lampen
Betere reflectoren af fabriek
Helder licht (meer natuurlijk) wat de vermoeidheid minder beinvloed
Reflectoren op andere weggebruikers zijn duidelijker zichtbaar
Informatieborden dus uiteraard ook
Tevens is met xenon het voordeel dat de lampen langer mee gaan en economischer in gebruik zijn ondanks de hoge aanschaf
De levensduur van een xenon lamp is 15 voudig van dat van een halogeen lamp
Daarbij komt ook dat de xenon rijders meer bewust met hun verlichting bezig zijn dan de andere gebruikers omdat de vuiligheid al snel de lichtintensiteit afneemt waardoor men sneller hun lampen schoon houd en of kijkt of er wat anders aan de hand is
-
Het vrachtwagen verhaal is indd iets waarvan ik zeg dat zouden ze misch maar verplicht moeten invoeren om de lampen laag te monteren standaard
Doordat de units laag zitten is strooilicht nagenoeg nihil te noemen ondanks de vuile unit
Dit is mede doordat de lampen beneden het oogniveau staan waardoor het netvlies de strooilicht niet kan opnemen door een laag straalniveau van de lampen
-
Rijd geen golf 4 maar een Golf 3 met angel eyes unit
-
Waar ik me wel altijd aan stoor is het feit dat een hoop tegenliggers vaak met groot licht gaan seinen terwijl ze zien dat je xenon voert door de kleur
Terwijl ze zelf ook vaak dan met xenon rijden
Al met al zijn we allemaal eigenheimers (voor diegene die het toepasselijk op is)
Want we willen het allemaal op ONZE manier en niet die van een ander
Wat een anders zegt is vaak of nooit goed en jij of ik zijn degene die het goed hebben.
Laten diegene eerst eens naar hunzelf kijken eer ze oordelen over een ander
-
Mening zijn altijd welkom op dit forum
Van elkaar kunnen we leren en informeren.
Daarvoor is juist een forum
-
Niemand is heilig
Maar niemand is alwetend
En met elkaar kunnen we een hoop bereiken
Hetzij op een goedkopere manier door tips
Hetzij een betere manier door manier van werken en ervaringen
-
Ik ben wel blij dat men zijn mening durft te uiten
Hierdoor kunnen dit soort discussies met succes gedaan worden
-
Nogmaals xenon is een goede uitvinding (alleen jammer dat et zo duur is)
-
Om een reachtie te geven op web
De onverlichte wegen zijn heel donker indd
En als jij met xenon rijd zie jij meer dan genoeg
Hetzelfde effect is dat ik 9 van de 10 keer iemand tegemoed krijg met grootlicht op de donkere wegen en die irriteren mij nog meer dan de xenon
De xenon vind ik dan een prettiger licht als het grootlicht
Met xenon zie je indd wel sterretjes maar je ziet nog wel wat
Met grootlicht ben je compleet verblind en zie je niets meer enkel nog een witte vlek
En toch zijn diegene met het grootlicht aan de grootste zeikerts vaak
-
Wat ik nog veel irritanter vind zijn de mistlamp rijders met verstralers ipv de breedstralers
Die dingen staan vaak veel en veel te hoog afgesteld
Maar o wat ben ik stoer als ik ze aanzet
Nou ik kan je zggen
Als iemand die dingen aan heeft
ZET GEWOON MIJN 4x H7 80W KOPLAMPEN AAN !!!
Zet die dingen uit als je ze niet nodig hebt
Laat je ze dan nog aan
dan doe ik het anders
Zet met strobo's met 4x 150W aan
Sorry maar gedraag je op de weg zoals het moet
MISTLAMPEN ZIJN VOOR MIST NIET VOOR GEWOON GEBRUIK
-
(just my opinion)
-
Mike
Ik heb nooit gezecht dat ik het een probleem vind
Het is soms inderdaad hinderlijk dat xenon
Echter ik ben wel van mening dat ondanks de hinderlijke "Verblinding" zoals gezecht word, de rijveiligheid er wel aanzienlijk op vooruit gaat
Door xenon zijn er minder ongelukken met duurdere auto's waar het standaard op zit omdat er meer zicht is
Dit kent meerdere factoren
Meer licht intensiteit door xenongas lampen
Betere reflectoren af fabriek
Helder licht (meer natuurlijk) wat de vermoeidheid minder beinvloed
Reflectoren op andere weggebruikers zijn duidelijker zichtbaar
Informatieborden dus uiteraard ook
Tevens is met xenon het voordeel dat de lampen langer mee gaan en economischer in gebruik zijn ondanks de hoge aanschaf
De levensduur van een xenon lamp is 15 voudig van dat van een halogeen lamp
Daarbij komt ook dat de xenon rijders meer bewust met hun verlichting bezig zijn dan de andere gebruikers omdat de vuiligheid al snel de lichtintensiteit afneemt waardoor men sneller hun lampen schoon houd en of kijkt of er wat anders aan de hand is
-
Het vrachtwagen verhaal is indd iets waarvan ik zeg dat zouden ze misch maar verplicht moeten invoeren om de lampen laag te monteren standaard
Doordat de units laag zitten is strooilicht nagenoeg nihil te noemen ondanks de vuile unit
Dit is mede doordat de lampen beneden het oogniveau staan waardoor het netvlies de strooilicht niet kan opnemen door een laag straalniveau van de lampen
-
Rijd geen golf 4 maar een Golf 3 met angel eyes unit
-
Waar ik me wel altijd aan stoor is het feit dat een hoop tegenliggers vaak met groot licht gaan seinen terwijl ze zien dat je xenon voert door de kleur
Terwijl ze zelf ook vaak dan met xenon rijden
Al met al zijn we allemaal eigenheimers (voor diegene die het toepasselijk op is)
Want we willen het allemaal op ONZE manier en niet die van een ander
Wat een anders zegt is vaak of nooit goed en jij of ik zijn degene die het goed hebben.
Laten diegene eerst eens naar hunzelf kijken eer ze oordelen over een ander
-
Mening zijn altijd welkom op dit forum
Van elkaar kunnen we leren en informeren.
Daarvoor is juist een forum
-
Niemand is heilig
Maar niemand is alwetend
En met elkaar kunnen we een hoop bereiken
Hetzij op een goedkopere manier door tips
Hetzij een betere manier door manier van werken en ervaringen
-
Ik ben wel blij dat men zijn mening durft te uiten
Hierdoor kunnen dit soort discussies met succes gedaan worden
-
Nogmaals xenon is een goede uitvinding (alleen jammer dat et zo duur is)
-
Om een reachtie te geven op web
De onverlichte wegen zijn heel donker indd
En als jij met xenon rijd zie jij meer dan genoeg
Hetzelfde effect is dat ik 9 van de 10 keer iemand tegemoed krijg met grootlicht op de donkere wegen en die irriteren mij nog meer dan de xenon
De xenon vind ik dan een prettiger licht als het grootlicht
Met xenon zie je indd wel sterretjes maar je ziet nog wel wat
Met grootlicht ben je compleet verblind en zie je niets meer enkel nog een witte vlek
En toch zijn diegene met het grootlicht aan de grootste zeikerts vaak
-
Wat ik nog veel irritanter vind zijn de mistlamp rijders met verstralers ipv de breedstralers
Maar o wat ben ik stoer als ik ze aanzet
Nou ik kan je zggen
Laat je ze dan nog aan
dan doe ik het anders
-
(just my opinion)
-
Mike
There's no place like the carseat...!!!
een heel verhaal van de preker 
maar idd je hebt gelijk.... we gedragen ons hier gelukkig beschaafd !!! waardoor we idd discussies kunnen houden over wat men beter vind e.d.
gelukkig maar !!!!
en verder.... zelfs halogeen licht kan iritant zijn... je wilt niet weten hoeveel lampen er verkeerd staan gesteld...
als lampen goed zijn ingesteld dan maakt het niet veel meer uit of je xenon of halogeen hebt... wat betreft verblinding van anderen....
Met de nadruk op niet veel meer !!!!
maar idd je hebt gelijk.... we gedragen ons hier gelukkig beschaafd !!! waardoor we idd discussies kunnen houden over wat men beter vind e.d.
gelukkig maar !!!!
en verder.... zelfs halogeen licht kan iritant zijn... je wilt niet weten hoeveel lampen er verkeerd staan gesteld...
als lampen goed zijn ingesteld dan maakt het niet veel meer uit of je xenon of halogeen hebt... wat betreft verblinding van anderen....
Met de nadruk op niet veel meer !!!!
===========================
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
dB-Mike wrote:Achterraam verlenger NEEE!!! Dat is niet meer van deze tijd man!![]()
Bescheiden spoiler Hmm twijfelgevalletje. Alleen zo'n E46 M3 look lipje is mooi, rest is al te groot voor een coupe eigenlijk.
Geen logo's of zo maar wel de achterramen donker van kleur Achterramen tinten bij een 2- of 3-deurs auto vind ik geen gezicht.
Zoals jullie misschien al hadden gelezen komt er wel een dakverlenger op, verder wou ik hem kaal laten aan de achterzijde. Ramen blinderen vind ik misschien nog iets om over na te denken idd.
Zal als de subs erin zitten ook nog ff fototje uploaden om een compleet beeld te krijgen van de auto
Is er trouwens nog wat leuks te doen met de motor die er inligt (M52 328i 1997) voor wat pk winst (of NM) zonder dat je de boel binnen no time verslijt???
Zal als de subs erin zitten ook nog ff fototje uploaden om een compleet beeld te krijgen van de auto
Is er trouwens nog wat leuks te doen met de motor die er inligt (M52 328i 1997) voor wat pk winst (of NM) zonder dat je de boel binnen no time verslijt???
Bmw ///M
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
Tja, ruimte is er om te vullen toch? Heb nog geen kinderen en ga niet meerdere malen per jaar op vakantie met een volle koffer dus doen we maar wat anders met de ruimte.
Als het goed is komen de 2 subs wel logischer in de auto als eerder. Dus geen 2 tegen de achterbank maar 1 links en 1 rechts zodat het midden vrijblijft en de neerklapbare bank nog functie heeft dus valt allemaal reuze mee
Ac schnitzer klinkt idd ook super, moet zeggen dat ik de radio ook niet meer zovaak aan heb staan nu ik een 6 cilinder heb met een Eisenmann uitlaatsysteem 8)
Als het goed is komen de 2 subs wel logischer in de auto als eerder. Dus geen 2 tegen de achterbank maar 1 links en 1 rechts zodat het midden vrijblijft en de neerklapbare bank nog functie heeft dus valt allemaal reuze mee
Ac schnitzer klinkt idd ook super, moet zeggen dat ik de radio ook niet meer zovaak aan heb staan nu ik een 6 cilinder heb met een Eisenmann uitlaatsysteem 8)
Bmw ///M
Waarschijnlijk vooral doordat ze zelf meer opvallen en dus beter gezien WORDEN. Fietsers, voetgangers, bomen etcetera ziet echter niemand meer. Je zal dus niet snel tegen de xenonrijder zelf aan rijden, maar of het HELE verkeer er veiliger van wordt?dB-Mike wrote:Door xenon zijn er minder ongelukken met duurdere auto's waar het standaard op zit omdat er meer zicht is
Ik denk niet dat ze dat alleen aan de kleur zien, maargoed...dB-Mike wrote:Waar ik me wel altijd aan stoor is het feit dat een hoop tegenliggers vaak met groot licht gaan seinen terwijl ze zien dat je xenon voert door de kleur
Seinen doe ik alleen als het licht daadwerkelijk verblindt. Of dat komt door verkeerde afstelling, belading, beun-xenon of wat dan ook interesseert me niet.
Inderdaad: "als ik ZELF maar meer zie... dat ik anderen daarmee verblind maakt me geen hol uit". Inderdaad op en top eigenheimer, ook wel bekend als egoist of asociaal (in extreme gevallen - niet persoonlijk bedoeld dus!!! zolang ik je wagen nog niet tegengekomen ben tenminstedB-Mike wrote:Al met al zijn we allemaal eigenheimers (voor diegene die het toepasselijk op is)
Klopt, toevallig reed ik gisteren in een Golf V met halogeen, met een set banden achterin. Helemaal niet bij stilgestaan (ik ben nivoregeling gewend) maar kreeg na 500 km een seinende tegenligger. En hij had helemaal gelijk; toen ik eenmaal doorhad wat er aan de hand was heb ik onmiddelijk de hoogteverstelling naar stand 2 gedraaid en op de bumper van een voorligger gecheckt of de boel nu goed stond. Maar ik moet dus 500km lang allerlei mensen verblind hebbendB-Mike wrote:Laten diegene eerst eens naar hunzelf kijken eer ze oordelen over een ander
Tja, als je zo'n kneus tegenkomt die het niet op tijd uitzet dan is dat minstens zo erg inderdaad.dB-Mike wrote: Hetzelfde effect is dat ik 9 van de 10 keer iemand tegemoed krijg met grootlicht op de donkere wegen en die irriteren mij nog meer dan de xenon
Tja dat varieert per xenonlamp, soms is het verschil niet zo groot. Maar wat is je argument nu, xenon is niet erg omdat het altijd nog erger kan?dB-Mike wrote:Met xenon zie je indd wel sterretjes maar je ziet nog wel wat
Mee eens... een goed afgestelde mistlamp is niet feller voor een tegenligger dan dimlicht, maar als het dimlicht er ook bij aanstaat is het samen wel feller. Zeker op natte weg heeft een tegenligger dan opeens ACHT koplampen (4 plus reflectie) en dat is best wel hinderlijk, zelfs als ze goed staan. En zin heeft het niet, want mistlampen hebben naar voren een heel kort bereik. Wat je ermee ziet ben je voorbij voordat je erop kunt reageren.dB-Mike wrote:Wat ik nog veel irritanter vind zijn de mistlamp rijders met verstralers ipv de breedstralers
Het enige nut wat ik er wel eens van heb is als bermlamp - om loslopend wild aan de zijkant van de weg op tijd zien (sommige verlaten polderwegen) en driepootjes in de vangrail verlichten op de snelweg 8) Je moet wel heel erg scherp opletten dan, anders ben je alsnog te laat. Ik gebruik ze dus ook heel erg zelden.
Dat vind ik nou ook van beun xenon eigenlijk, je auto er duurder uit laten zien dan ie is... terwijl je het verschil goed ziet dus het ziet er eigenlijk alleen maar goedkoop uitdB-Mike wrote:Maar o wat ben ik stoer als ik ze aanzet
Dat is wel heel erg dubbel hoor. Je dimlicht veel feller maken dan ooit af fabriek geleverd is mag wel, maar mistlampen aanzetten is dan opeens zo slecht dat je er heel erg agressief op reageert?dB-Mike wrote:Nou ik kan je zggen
Laat je ze dan nog aan
dan doe ik het anders
-
(just my opinion)
-
Mike
Wat zei je ook alweer net over eigenheimers, alles op je eigen manier willen en alles wat een ander doet afkeuren? Jij bent wel een prachtig voorbeeld zo!
Back ontopic : tinten vind ik soms wel mooi, behalve als de zijruiten verschillende kleuren hebben zoals je wel eens ziet. Met zo'n geblindeerde achterkant die afsteekt tegen de voorste zijruiten krijg je een beetje een bestelbus effect! Vind het mooier als de hele zijkant gelijk is van kleur. Dus de maximale toegestane tint voor de voorste zijruit ook toepassen op de achterste. Veel netter dan de "grijs kenteken" look
De achterruit zit niet in hetzelfde vlak dus die zou eventueel wel wat donkerder kunnen zonder dat het al te erg afsteekt.
Dat is smaak bijvweb wrote:Back ontopic : tinten vind ik soms wel mooi, behalve als de zijruiten verschillende kleuren hebben zoals je wel eens ziet. Met zo'n geblindeerde achterkant die afsteekt tegen de voorste zijruiten krijg je een beetje een bestelbus effect! Vind het mooier als de hele zijkant gelijk is van kleur. Dus de maximale toegestane tint voor de voorste zijruit ook toepassen op de achterste. Veel netter dan de "grijs kenteken" lookDe achterruit zit niet in hetzelfde vlak dus die zou eventueel wel wat donkerder kunnen zonder dat het al te erg afsteekt.
Ikzelf ben een voorstander van gelijdelijk naar donker naar achteren en achterruit zwart
Is niet het effect van grijs-kenteken zoals jij dat noemt
Toch vind ik persoonlijk het wel iets aparts
-
Laatste reactie die 4 koplampen zijn standaard meegeleverd met de angel eyes
Het is origineel een H4 unit die erin zat
De lampen kan ik afzonderlijk aan zetten 2 om 2 of alle 4
2 zijn dim
2 zijn groot
Samen gewoon erg veel licht
En ik doet het ook maar als een sein van en niet continu aan
Erger me zelf aan de hoeveel onnodigheden er gebruikt worden dus probeer ik het zo "minimaal" mogelijk te doen
-
Jou situatie met die banden oke maar ik zie al snel of een koplamp verkeerd staat of dat er gekloot is
In jou geval had ik ook een klein seintje gegeven van "hey let ff op je lichten" en dan in combi met een vriendelijk handgebaar
In de jaren dat ik rijd ben ik nog nooit iemand tegengekomen die zich irriteerde aan mijn weggedrag
Zelfs niet bij agenten (heb ik ook wel eens naar geseint) die gaven zelfs hun excuus
Waarop mijn antwoor dwas van Heren let aub op het verblind, alvast bedankt
-
Maar goed indd Back ontopic:
There's no place like the carseat...!!!