BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

e36 Cabrio Project

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team

DeepBass909
1e Versnelling

Post by DeepBass909 »

Aangezien je wel wat ervaring hebt als spuiter, kan je vast wel antwoord geven op een vraag waar ik momenteel mee zit.

Ik heb ook een originele m-body op mijn E36 Compact, alleen is door mijn stomme toedoen er een fikse beschadiging rechtsvoor ontstaan. Ik ben daar compleet door de lak heen... Ik wil dit dus heel graag laten herstellen, samen met eventueel m'n achterbumper, die een kras heeft en de spiegels.
Aangezien jij op het moment met vrijwel dezelfde bumperkit bezig bent, wat denk je dat ongeveer de kosten zullen zijn om dit te laten spuiten?

Topic Author
shorty-jr
Neutraal

Post by shorty-jr »

DeepBass909 wrote:Aangezien je wel wat ervaring hebt als spuiter, kan je vast wel antwoord geven op een vraag waar ik momenteel mee zit.

Ik heb ook een originele m-body op mijn E36 Compact, alleen is door mijn stomme toedoen er een fikse beschadiging rechtsvoor ontstaan. Ik ben daar compleet door de lak heen... Ik wil dit dus heel graag laten herstellen, samen met eventueel m'n achterbumper, die een kras heeft en de spiegels.
Aangezien jij op het moment met vrijwel dezelfde bumperkit bezig bent, wat denk je dat ongeveer de kosten zullen zijn om dit te laten spuiten?
dat is moeilijk om te zeggen vanuit mijn luie stoel :wink:

Ligt net aan de beschadigingen, en de tijd die het gaat kosten om het te reparen. Je betaald immers de uren. Ligt er ook net hoe knap je het wilt hebben. Je kan namelijk ook een gedeelte van de bumper spuiten, alleen dat vindt ik persoonlijk minder mooi.

Voor mezelf betaal ik alleen me materiaal..dus daar kan ik je geen schatting van geven.

DeepBass909
1e Versnelling

Post by DeepBass909 »

shorty-jr wrote:
DeepBass909 wrote:Aangezien je wel wat ervaring hebt als spuiter, kan je vast wel antwoord geven op een vraag waar ik momenteel mee zit.

dat is moeilijk om te zeggen vanuit mijn luie stoel :wink:

Ligt net aan de beschadigingen, en de tijd die het gaat kosten om het te reparen. Je betaald immers de uren. Ligt er ook net hoe knap je het wilt hebben. Je kan namelijk ook een gedeelte van de bumper spuiten, alleen dat vindt ik persoonlijk minder mooi.

Voor mezelf betaal ik alleen me materiaal..dus daar kan ik je geen schatting van geven.
Dat snap ik, ik hoopte dat je een indicatie kon geven. De krassen lijken redelijk diep te zitten, maar een ervaren plaatwerken zal er waarschijnlijk niet heel veel tijd aan kwijt zijn. Ik was op zich van plan om de hele bumper te laten spuiten, dan ben ik ook gelijk van wat steenslag en andere beschadigingen van de lak af.

Wat ik me trouwens ook afvraag, hoe heb jij de spiegelhuizen los gekregen van de montageplaat? Ik heb bij 1 spiegel oxidatie tussen de beide delen wil hem uit elkaar halen om het schoon te maken. Volgens mij zitten de schroeven binnen in het spiegelhuis, dus moet daarvoor het mechaniek voor de spiegelverstelling eruit (en die zit natuurlijk vast met een zwaar verroeste schroef...)

Topic Author
shorty-jr
Neutraal

Post by shorty-jr »

idd..krassen krijg je er zo uit. Maar het is lastig om zo een indicatie te geven. Daarvoor moet je echt langs een schade bedrijf gaan, want niet iedereen hanteerd dezelfde prijzen.
Let wel op, als je de steenslag wilt laten weg halen en dus de hele bumper wilt laten opknappen, dat dit meer gaat kosten.

Als je orginele m3 spiegels hebt...dan kan je ze gewoon lostrekken van de montage plaat. Ze zitten namelijk geklikt..kost je alleen wel wat kracht om ze los te trekken.

DeepBass909
1e Versnelling

Post by DeepBass909 »

shorty-jr wrote:idd..krassen krijg je er zo uit. Maar het is lastig om zo een indicatie te geven. Daarvoor moet je echt langs een schade bedrijf gaan, want niet iedereen hanteerd dezelfde prijzen.
Let wel op, als je de steenslag wilt laten weg halen en dus de hele bumper wilt laten opknappen, dat dit meer gaat kosten.

Als je orginele m3 spiegels hebt...dan kan je ze gewoon lostrekken van de montage plaat. Ze zitten namelijk geklikt..kost je alleen wel wat kracht om ze los te trekken.
Gewoon met gepast geweld dus? :wink:
Ik kon al nergens ontdekken hoe ze vast zitten, en het verstelmechaniek laat zich niet (meer) demonteren vanwege een zwaar verroeste schroef...

Ik wil na m'n vakantie sowieso rond gaan shoppen voor nog wat andere opknapklusjes (o.a. de velgen). Ik denk dat veel dingen (zoals de kras op m'n achterbumper) nog goed op te lossen zijn door een professioneel poets bedrijf, maar m'n voorbumper moet echt opnieuw gespoten worden.

Ik vraag me alleen af of het kwaad kan als ik nu de krassen beetje zou maskeren met een lakstif? Witte krassen op een zwarte bumper vallen namelijk nogal op... :roll: Of gaat dit later problemen geven bij het definitief herstellen?

Topic Author
shorty-jr
Neutraal

Post by shorty-jr »

aantippen kan wel hor.

Btw: me velgies zijn nu weg om te stralen 8)
[ external image ]
in de afbijt geweest, en nu dus laten stralen.
Kan ik volgende week wat stoeprand schade weg halen.

Volgende week ook eindelijk nieuwe schijven en remblokken bestellen, want mijn schijven zijn nu erg krom:shock:

Topic Author
shorty-jr
Neutraal

Post by shorty-jr »

Zo, eindelijk me velgies terug van het stralen :D
[ external image ]

Gelijk maar begonnen met stoeprandschade weg halen, en alle scherpe randjes afronden.
[ external image ]
Ben al 3 uur bezig geweest met 1 velg :shock:

Gelijk maar nieuwe naafdopjes gehaald
[ external image ]

Morgen weer lekker verder schuren, en hopelijk kunnen ze volgende week in de kleur :roll:

Topic Author
shorty-jr
Neutraal

Post by shorty-jr »

Na uren te hebben geschuurd heb ik eindelijk me velgies kunnen spuiten.
Het resultaat:
[ external image ]

[ external image ]

Ook is me raam eruit gehaald ivm een scheur die erin zat.
[ external image ]

Dus nu gelijk maar rond het raam alles gespoten, en volgende week kom er een nieuw raam in.
[ external image ]

Nieuwe remschijven en blokken zijn ook binnen :) + ander klein spul dat nodig is.

nu weer lekker verder met me andere delen

iGora
1e Versnelling

Post by iGora »

Mooi werkje!!!! En lekker makkelijk als je spuiter ben & aan alle middelen tot je beschikking hebt :lol:
-
Snel de resultaat zien!!! fotos :wink:

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

goed bezig !

ziet er nettjes uit !
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================