Page 2 of 2
Re: Motorrevisie
Posted: 15 Jun 2010 09:58
by nicolay
Als het olieverbruik gewoon netjes is en de motor goed loopt, zou ik hem een volledige beurt geven met de beste kwaliteit materialen en er dan gewoon mee gaan rijden. Altijd netjes goed warm rijden en zien waar het schip strandt. Waarom zou je preventief reviseren?
Re: Motorrevisie
Posted: 15 Jun 2010 11:16
by Dmax
Op basis van de info die ik op het net lees, kan ik maar beter de lagerschalen vervangen.
Gaan die er aan krijg ik een duurdere rekening voor mijn kiezen.
De auto heeft koeling problemen gehad, dit is inmiddels opgelost maar dit icm 250k wat is de status van de koppakking dan. Waterslag en ik ben wederom duurder uit.
Het circuit met de olielekkage gaat helaas ook niet lukken, lekt bij hoge toeren helaas direct boven de uitlaat, duw walmt als een gek. Ik heb al weken een nieuwe kleppendeksel klaar liggen, alleen tijd om het zelf te doen is er de laatste tijd niet.
Re: Motorrevisie
Posted: 15 Jun 2010 11:55
by Dmax
Net even je berichtjes doorgelezen, jpiets

Jij hebt echt pech. 80km en dan al dit.
In je opsomming van de revisie voor 2500,- zie ik niet dat de lagerschalen zijn meegenomen.
Zou ik wel meteen laten meepakken en kijk ook naar de distributieketting.
Ja dat zijn weer een paar honderd euro extra en ergens moet je de grens trekken.
Maar dit zijn wel onderdelen die ik zou meepakken mocht je besluiten het te doen.
Optioneel ook de automaat doorspoelen en olie verversen, schakelt het weer boterzacht
Maar dat kan met het vakantiegeld van 2011 ook

Re: Motorrevisie
Posted: 17 Jun 2010 13:41
by Deleted User 3786
Dmax,
Hij staat er superstrak bij na die eerste aanpassingen, en gezien je verdere hobby kijk maar ff door het interieur heen...
Zelf ben ik niet de aangewezen persoon om je hierin te adviseren, ik ben wat dat betreft niet technisch genoeg om een oordeel te geven. Bij lagerschalen moet de carter verwijderd worden, en niet de kop hoeft er op zich niet af toch?? Zorgen de lagerschalen voor je olielekkage op dit moment??
Blijven lastige keuzes, wil je blijven doorrijden met deze auto en deze kilometerstand, dan zal je wellicht een keer de keuze moeten maken om hem motorisch een keertje aan te pakken. Als je lagerschalen op dit moment je probleem oplossen en je blok hoeft niet geheel open dan zou ik net als wat nicolay zegt een volledige beurt geven, en dan in de toekomst en keer over een revisie of een ander blok gaan denken. Heb ook even bij die Bas Roos gekeken, geen ervaringen meer maar lijkt mij ook een betrouwbaar adres. Misschien een idee ze een belletje te geven, probleem aangeven, uitlezen en kijken wat zij ervan vinden? Wat racen betreft zit je daar wel aan het juiste adres denk ik!
Ik heb hem via mijn buurman bij Marcel Racing Sports gebracht, dit is een goede monteur, alleen duurt het te lang omdat meerdere malen verkeerde zuigers zijn binnen gekomen die achteraf niet de juiste maatvoering bleken te hebben...en hij heeft het gewoon te druk op dit moment. Die Bas Roos ziet er iig professioneler uit! Vraag me alleen af of het een prijzig adresje is....
Ketting en spanner waren in orde, lagerschalen geef ik nog even aan!!
Re: Motorrevisie
Posted: 25 Jul 2010 14:20
by Dmax
zo daar was ik weer eens, druk druk druk met andere dingen.
ondertussen nog wel wat rond gesnuffeld op het net naar mogelijkheden.
zijn er hier mensen die ervaring hebben met:
http://www.motorenrevisiehollanders.nl/
of
Offenga in Franeker:
http://verkopers.marktplaats.nl/305165
Re: Motorrevisie
Posted: 17 Aug 2010 17:18
by Drifter
hoi,
heb eens een motorblok gekocht bij csn in boekel
geen problemen en prijs oke!
staan aardig wat bmw motoren daar
wie weet
Re: Motorrevisie
Posted: 22 Aug 2010 20:52
by G-J e39 530D
Probeer eens Musteleco te googelen, jaren geleden eens van gehoord, schijnt wel goed te zijn.
omg Eindhoven.
(ik had jaren geleden een Corrado, dus vandaar

)
Re: Motorrevisie
Posted: 16 Oct 2010 19:33
by Dmax
Hoi was ik weer.
Ondertussen weer wat ondernomen met de auto.
Tijdje met een scheef oog naar een M3 3.0 motor gekeken. Dat zou een plug and play moeten zijn.
Vorige week een bezoek gebracht aan Bas Roos, op basis van de vele positieve berichten daar eens kennis gemaakt.
Kan niet anders zeggen dan een aardige kerel met een realistisch stappen plan. Hij verwacht dat het olie lek wordt veroorzaakt door een slecht werkende carter ventilatie. Over de km stand maakt hij zich niet zo'n zorgen (250k) hij heeft zelf een auto geraced naar de 320k. Is natuurlijk geen garantie, maar wel de reden geweest om toch te investeren in dit blok.
Volgende week gaat de auto daar naar toe voor het probleem met de kleppen deksel / carter ventilatie. Verder wordt een grotere radiator geplaatst, lager schalen vervangen, diff bevestiging vernieuwd en een vers apk-tje.
Re: Motorrevisie
Posted: 16 Oct 2010 22:08
by ronald 2002
een m3 motor is niet plug and play.
Re: Motorrevisie
Posted: 02 Feb 2011 22:51
by tk-style
Als je drijf en of lagerschalen niet hoort, waarom zou je ze dan v.v? Als eigenaar van de ene bmw volgas met koude motor heeft gereden. En de ander heeft hem altijd netjes gekoesterd. Dan zit er egt wel wat verschil in levensduur. En als je motor licht olie verbruik(wat overigens hoort door de werking van een olieschraapveer). Dan zou ik nooit in me blok gaan kijken. En tevens geld de levensduur van koppaking hetzelfde als lagerschalen. Geen peil op te trekken.
Re: Motorrevisie
Posted: 03 Feb 2011 07:26
by Dmax
Tja met 250k op de teller is mijn eigen idee dat het niet zo heel veel uitmaakt hoe er mee gereden is,
dan is het tijd om er naar te kijken.
MIjn auto zal veel van zijn tijd boven de 4000 toeren vertoeven, alles zal dus meer belast worden dan bij een ander.
Dan wil ik de spullen gewoon goed voor elkaar hebben en gevolg schade voorkomen.
Ik kan beter dit vervangen dan wachten tot ik iets merk, zul je altijd zien dat je net 250 euro hebt afgetikt voor een paar uurtjes circuit of driften en in het eerste half uur hoor je iets en ben je klaar voor die dag. Zonde van de vrije tijd, geld en misgelopen plezier.
Ik heb de schalen gezien die uit mijn blok kwamen en het was een mooi moment van vervangen volgens Bas.
De eerste serieuze slijtage was zichtbaar, maar nog geen schade aan de krukas. Dus ik ben helemaal tevreden.
Er was geen probleem met de ventilatie, maar het was de verouderde kleppendeksel waar blijkbaar een scheurtje in was ontstaan. Inmiddels heb ik al weer een dagje probleemloos driften achter de rug
April staat de volgende en wss in mei weer
