Hallo beste Ricardo,
Ja, dat lijkt me ook een erg goed plan, beter alles even goed bekijken.
Nu kan het natuurlijk zijn, dat door de Hardyschijf ( HS ) het midden ophanglager stuk is gegaan, maar het hoeft dus niet zo te zijn, dat het nu enkel de HS is.
Dat kan ook erg trillen als die stuk is.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Gevaarlijk trillen en bonkend geluid onder de auto!
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: Bmw 323i E46
Re: Gevaarlijk trillen en bonkend geluid onder de auto!
Toen de auto nog niet trilde is er langzaam iets gaan trillen, daarna is het middenlager kapot gegaan en heb ik deze vervangen maar is er een getrilt aanwezig gebleven dus ik hoop dat als ik die hardyschijf + tussenlager vervang dat het dan goed is als ik morgen de brug op kan laat ik het weten hoe of wat.
Hallo beste Ricardo,
Wat een pech, hopelijk gaat het allemaal meevallen, beste Ricardo.
Kijk wel voor de zekerheid de kruiskoppelingen goed na, de cardan as ligt er toch zo goed als uit.
Bekijk de kruiskoppelingen wel voordat je de cardan as er onder vandaan haalt, dan weet je het direct, of deze goed zijn!
Trek eens in de lengte richting met aan weerszijde van de kruiskoppeling, en met de handen in de wring houding doe je de handen tegen elkaar en heen en weer wringen, doe maar net als of je de cardan as wil torsen, grom er even bij, nee hoor, dat laatste is maar gekheid! Maar even tegen elkaar indraaien en heen en weer, zo kan je de eventuele speling goed voelen.
Als de cardan as los is genomen, laat eens even de kruiskoppelingen even haaks zakken, zorg wel dat de beide stukken in elkaar blijven! Maar door dit zgn breken kan je bekijken of er stroeve stukken in de kruiskoppeling zitten, dit moet echt soepel gaan, je kan het uiteraard ook op de grond doen, dan is de kans echt miniem dat de beide stukken uit elkaar schuiven.
Stroef bewegen in de kruiskoppeling kan ook trilling veroorzaken, en zelfs een versnellingsbak of differentieel vernielen, dus ook een midden ophang lager.
Dit zelfde geld uiteraard ook voor eventuele speling op de kruiskoppelingen.
Ik dacht, ik schrijf het er voor de zekerheid er bij, want stel dat je er niet naar zou kijken, en een van deze fratsen zou eventueel anwezig zijn, dan kan je nogmaals gaan beginnen, en dat wil ik jou echt besparen!
Ik hoop dat dit het laatste is aan de cardan as, want op deze wijze word je daar echt niet vrolijk van .
Succes, beste Ricardo.
met vriendelijke groet,
Ad
Wat een pech, hopelijk gaat het allemaal meevallen, beste Ricardo.
Kijk wel voor de zekerheid de kruiskoppelingen goed na, de cardan as ligt er toch zo goed als uit.
Bekijk de kruiskoppelingen wel voordat je de cardan as er onder vandaan haalt, dan weet je het direct, of deze goed zijn!
Trek eens in de lengte richting met aan weerszijde van de kruiskoppeling, en met de handen in de wring houding doe je de handen tegen elkaar en heen en weer wringen, doe maar net als of je de cardan as wil torsen, grom er even bij, nee hoor, dat laatste is maar gekheid! Maar even tegen elkaar indraaien en heen en weer, zo kan je de eventuele speling goed voelen.
Als de cardan as los is genomen, laat eens even de kruiskoppelingen even haaks zakken, zorg wel dat de beide stukken in elkaar blijven! Maar door dit zgn breken kan je bekijken of er stroeve stukken in de kruiskoppeling zitten, dit moet echt soepel gaan, je kan het uiteraard ook op de grond doen, dan is de kans echt miniem dat de beide stukken uit elkaar schuiven.
Stroef bewegen in de kruiskoppeling kan ook trilling veroorzaken, en zelfs een versnellingsbak of differentieel vernielen, dus ook een midden ophang lager.
Dit zelfde geld uiteraard ook voor eventuele speling op de kruiskoppelingen.
Ik dacht, ik schrijf het er voor de zekerheid er bij, want stel dat je er niet naar zou kijken, en een van deze fratsen zou eventueel anwezig zijn, dan kan je nogmaals gaan beginnen, en dat wil ik jou echt besparen!
Ik hoop dat dit het laatste is aan de cardan as, want op deze wijze word je daar echt niet vrolijk van .
Succes, beste Ricardo.
met vriendelijke groet,
Ad
-
- Neutraal
Ik heb de middencardanas lager vervangen samen met de hardyschijf en raad eena alle problemen zijn opgelost
-
- Neutraal
- Type Auto: bmw e36 325i
Hallo beste Ricardo,
Gelukkig is het bij de HS en het midden ophanglager gebleven. pffieuww.
Het gedoe is gelukkig over, niets is zo erg en irritant aan een auto, dan een rammeltje en trilling, je hele humeur is dan ineens helemaal verpest.
Ik ben erg blij voor jou, Ricardo dat het helmaal weer goed is, geen trilling en lekker met een gerust hart rijden met de BMW, Chapeau
Met vriendelijke groet,
Ad
Gelukkig is het bij de HS en het midden ophanglager gebleven. pffieuww.
Het gedoe is gelukkig over, niets is zo erg en irritant aan een auto, dan een rammeltje en trilling, je hele humeur is dan ineens helemaal verpest.
Ik ben erg blij voor jou, Ricardo dat het helmaal weer goed is, geen trilling en lekker met een gerust hart rijden met de BMW, Chapeau

Met vriendelijke groet,
Ad
-
- Neutraal
Ja ik ben zeker tevreden dat het getril eruit is blij toe. de auto rijd nu weer super bedankt voor jullie hulp.
Hallo Beste Ricardo,
Geen dank hoor, het is graag gedaan, en natuurlijk ook gegund.
We zijn er ook om mede forum leden te helpen zo goed als we kunnen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Geen dank hoor, het is graag gedaan, en natuurlijk ook gegund.
We zijn er ook om mede forum leden te helpen zo goed als we kunnen.
Met vriendelijke groet,
Ad