draagarm/fuseekogel
Posted: 08 Jul 2013 21:54
Dag allen,
Ik ben benieuwd naar het volgende. Het gaat om een bmw 316i, E30, 1991, sedan
Bij de keuring kreeg ik te horen dat de draagarm vervangen moest worden omdat de fuseekogel kapot is. Nu lijkt het mij toch dat je dan de fuseekogel vervangt ipv de hele draagarm? Ik heb de draagarm vandaag bekeken maar optisch kan ik er niet veel mis aan zien. Of heeft dit te maken met het soort klus? Wellicht is het makkelijker om dan meteen de gehele draagarm te vervangen? Wie weet dit? Het scheelt namelijk nogal in kosten of je een gehele draagarm aanschaft of alleen de fusee.
Andere vraag: via Dparts kan ik een een vervangende veer kopen want mijn veer linksachter is gebroken. Nu hebben ze alleen de veer voor een 316 uit 1987. Nu vraag ik mij af of deze veer ook onder een 316i uit 1991 past?
Mijn excuses als dit hele domme vragen zijn, ik ben op het gebied van BMW's redelijk vers. Zelf altijd Saab classics gereden en pas sinds een jaar BMW
Alvast bedankt voor de reacties
Groet,
Bas
Ik ben benieuwd naar het volgende. Het gaat om een bmw 316i, E30, 1991, sedan
Bij de keuring kreeg ik te horen dat de draagarm vervangen moest worden omdat de fuseekogel kapot is. Nu lijkt het mij toch dat je dan de fuseekogel vervangt ipv de hele draagarm? Ik heb de draagarm vandaag bekeken maar optisch kan ik er niet veel mis aan zien. Of heeft dit te maken met het soort klus? Wellicht is het makkelijker om dan meteen de gehele draagarm te vervangen? Wie weet dit? Het scheelt namelijk nogal in kosten of je een gehele draagarm aanschaft of alleen de fusee.
Andere vraag: via Dparts kan ik een een vervangende veer kopen want mijn veer linksachter is gebroken. Nu hebben ze alleen de veer voor een 316 uit 1987. Nu vraag ik mij af of deze veer ook onder een 316i uit 1991 past?
Mijn excuses als dit hele domme vragen zijn, ik ben op het gebied van BMW's redelijk vers. Zelf altijd Saab classics gereden en pas sinds een jaar BMW
Alvast bedankt voor de reacties
Groet,
Bas