BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Witte rook en een automaat die zich aanpast

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
DaasInk
Neutraal
Type Auto: E60 535D

Witte rook en een automaat die zich aanpast

Post by DaasInk »

Hallo,

Ik heb een vraag, ik rij een E60 535D uit 2006, een prachtige wagen! Ik heb hem nu een jaar en nooit problemen.
Sinds een maand heb ik echter de volgende uitdaging; bij enkele ritten en dus niet bij allemaal, kort of lang geen verschil. Er komt dan, vaak na het binnenrijden van de bebouwe kom of bij stilstaan ineens wat witte rook onder de kap vandaan. Even stoppen, motor uitzetten en dan na 10 minuten verder. Bijna altijd gelijk het probleem verholpen.
Het meest bijzondere is echter dat de automaat zich aanpast ZODRA ik de witte rook opmerk! De automaat rijd dan alsof in sportstand, hij schakelt niet bij 1600 maar bij 2100 tpm. Het een heeft met het ander te maken, maar ik heb geen idee wat zich als eerste voordoet, de witte rook? (Koelvloeistoflek?) of een automaatstoring waardoor de witte rook ontstaat?!

Bijzonder vind ikzelf..

Iemand een idee? Automaat spoelen/reinigen? Waar kan ik in NL dan het beste heen? En wat mag zoiets kosten?

Bedankt voor jullie helpende hand!
Gr Dajo

Redhead
2e Versnelling
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: Witte rook en een automaat die zich aanpast

Post by Redhead »

Uitstappen en onder de kap kijken zou ik eerst doen. Lijkt op kvs idd, maar kan wellicht iets anders zijn. Kvs ruikt zoet.
Dus als anders ruikt ff opletten waar vandaan. Ms. Koelleiding van bak die lekt?
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Banne123
Neutraal
Type Auto: High Exe E65 730D 2004

Post by Banne123 »

Kvs heeft een bijzonder typerende geur idd, dat moet je zeker kunnen ruiken. Dit zal je zelfs in de auto ruiken als de ACC aan staat. Het doet mij altijd een beetje denken aan een geur die in een apotheek hangt... maar dat is voor iedereen anders natuurlijk :D

Limited-edition
1e Versnelling
Type Auto: E91 325i

Post by Limited-edition »

inlaatspruitstuk lek..... ????
ruikt de wagen naar een verbrande diesel lucht ???
You have a drop on your nose;
I think it's water.
No it'snot.......
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”