Page 1 of 1
ombouw 316 naar m50 2.5l
Posted: 29 Sep 2013 13:05
by Bennie050
Hey
Ik ben van plan om mijn 316i om te laten bouwen naar een 2.5l. Alleen vraag ik me af of dit wel mogelijk is en wat zou ik eventueel moeten veranderen aan de 316 om dit mogelijk te maken zoals bijvoorbeeld de remmerij??
Hebben jullie misschien tips voor mij?

Re: ombouw 316 naar m50 2.5l
Posted: 29 Sep 2013 17:41
by frankye36
Bennie050 wrote:Hey
Ik ben van plan om mijn 316i om te laten bouwen naar een 2.5l. Alleen vraag ik me af of dit wel mogelijk is en wat zou ik eventueel moeten veranderen aan de 316 om dit mogelijk te maken zoals bijvoorbeeld de remmerij??
Hebben jullie misschien tips voor mij?

alles kan het mooiste is een 325 erbij dan heb je alles remmen kabelboom ecu enzenzenz
remmen moet je zeker omzetten en ff omkeuren bij het rdw
Re: ombouw 316 naar m50 2.5l
Posted: 15 Oct 2013 09:32
by Jan Wachelder
Neem aan dat de m50 motor uit een e36 wordt geschroeft? Bewaar dan de motorsteunen goed die zul je nog nodig hebben. Remmerij kun je helaas niet zo makkelijk omzetten omdat je e30 hoogstwaarschijnlijk is voorzien van 4gaats en e36 van 5gaats schijven. Je kunt natuurlijk wel van een 325 e30 de remmerij gebruiken. Nou weet ik alleen niet of hier veel verschil in zit bij de e30.

Re: ombouw 316 naar m50 2.5l
Posted: 26 Oct 2013 13:23
by Bennie050
Bedankt! Hier kan ik wel wat mee, heb ook al een beetje rond gekeken op internet en ik denk dat ik zo'n beetje weet hoe ik alles aan moet pakken.
Re: ombouw 316 naar m50 2.5l
Posted: 26 Oct 2013 20:52
by epmans
wat voor wagen heb je nu? E21, E30, E36 of nog anders?
als je een 2,5 uit een E36 in E30 wilt, zal je de carterpan moeten wisselen. Kijk maar ff op MP, daar staan meer pannen gevraagd dan aangeboden!!
Aangeraden wordt tevens de (dubbele) remcilinder van E34 te monteren.
En is er ook niet iets met de uitlaatspruitstukken van M50?? Denk ook nog ff aan de rest van de uitlaat.
Schokdempers / veren vervangen!