BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

nieuwe e21 rijder!

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
iPim
Neutraal
Type Auto: E21 '83

nieuwe e21 rijder!

Post by iPim »

Beste mede-BMW rijders,

Mijn naam is Pim, ik kom uit de regio Boxmeer, en heb enkele weken geleden deze geweldige bolide gekocht:
[ external image ]

Het is een e21 315 met origineel maar 80dkm op de teller. Ik ben de 3e eigenaar van de auto. De vorige eigenaar wist mij te vertellen dat de wagen van een oudere man is geweest. De vorige eigenaar heeft de auto enkele jaren geleden gekocht en alle "verbruiksartikelen" (zoals rubbers etc) vervangen. De auto heeft nieuwe voorstoelen (leren voorstoelen uit een e36) en de achterbank is opnieuw bekleed (leer). Het originele motortje is een 1600 4-pitter (m10) met een overweldigende 75pk :P .

Ik hoop vaker op dit forum te komen kijken, bijvoorbeeld voor mijn eerste vraag;
Het autootje staat geweldig in de lak, de auto heeft nauwelijks roest. Natuurlijk, het is een auto van 30 jaar oud dus ik heb wel enkele kleine plekjes gevonden. Mijn vraag is, voor plekjes kleiner als 5 millimeter, wat is de beste oplossing om deze te verhelpen. Ik heb al dingen gehoord als opschuren en het stuk opnieuw spuiten, dit is wel redelijk rigoureus voor een mini-plekje. Ook heb ik gehoord van middeltjes die de roest omzetten in een beschermlaagje. Hierna zou je het aan kunnen tippen. Graag hoor ik ook nog andere goede ideeën.

In ieder geval alvast aan iedereen prettige dagen gewenst!

1Jorrit
Neutraal
Type Auto: 118d

Re: nieuwe e21 rijder!

Post by 1Jorrit »

Welkom, een prachtige wagen.
Een kras van 5 mm is behoorlijk diep die poets je er niet uit ben ik bang..
Heb je dat al geprobeerd?
Grt Jorrit

Topic Author
iPim
Neutraal
Type Auto: E21 '83

Post by iPim »

Ha Jorrit,

Heb de auto vorige week gepoetst voordat ik dr in dr stalling heb gezet. De paar krasjes die ze al heeft zijn gelukkig niet vijf millimeter diep maar lang, ze zijn hooguit oppervlakkig en veel heb ik er weg kunnen poetsen. Wat ik bedoelde was wat ik het beste kan doen met kleine roestplekjes met maximaal een diameter van 5 mm. Kan ik deze het beste opschuren en spuiten of lakken, of heb je bepaalde vloeistoffen die je er op kan smeren welke het roest omzetten of stoppen en hieroverheen lakken?

1Jorrit
Neutraal
Type Auto: 118d

Post by 1Jorrit »

Hey Pim,

Okay, duidelijk. Tsja ik denk dat roest compleet verwijderd moet worden, maar er zijn vast anderen die daar meer verstand van hebben. Wellicht reinigen en poetsen topic??

Grt J
Post Reply

Return to “Stel je even voor”