BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

aanschaf 540i

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
thesvls
Neutraal

aanschaf 540i

Post by thesvls »

Hallo medeforumleden,

Ik wil graag een 540i uit 1997 aanschaffen alleen weet ik niet waar ik op moet letten bij zo'n auto.

ook wil ik er graag een gasinstallatie in laten bouwen, is hier de ruimte voor? gaat dit wel goed met een 8 cilinder? en welke kwalen/ beperkingen kan zo'n auto hebben?

Alvast super bedankt!

Topic Author
thesvls
Neutraal

Re: aanschaf 540i

Post by thesvls »

ik heb inmiddels gezocht naar een gasinstallatie, en wat ik op het net kan vinden is het blijkbaar het beste om een gasinjectie in te bouwen ipv met een mengstuk. nu is mijn vraag wat een set in nl kost?

vanuit het buitenland kan ik een set bestellen voor $ 467.00 inclusief verdamper en computer, alleen weet iemand of ik een soortgelijke set aan kan komen in Nl voor een prijs die daar in de buurt komt?

Link naar site:

http://nl.aliexpress.com/item/LPG-Seque ... 81399.html

DannysedanE36
1e Versnelling
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Post by DannysedanE36 »

Hallo medeforummer.
Je zou naar het E39, maar ook het E34 forum toe kunnen. Op het E34 forum is veel info over deze auto te vinden(Heb zelf een E34 525; v8s worden er zeker besproken). Alle types hebben zo hun (wat) zwakke punten, deze ook wel, o.a.: de bevestigingsbouten van de oliepomp trillen nog wel eens los, motorschade kan het gevolg zijn. En de controle erop betekent dat de carterpan eronder uit moet. Ze kunnen hele hoge kms aan. Als ik me goed herinner is/was er een bezitter die er 600.000 kms mee heeft gereden.
Voor de lpg/LPi-installatie zou je je goed moeten laten informeren bij een goede inbouwer. Die zijn er ook vast bij jou in de buurt. Ik weet er wel één, maar dat is bij mij in de buurt(Drenthe) em met een filiaal in Wezep bij Zwolle.
Hopelijk heb je wat aan mijn reactie. Groeten, Danny

BOPA
Neutraal
Type Auto: 535IA

Post by BOPA »

Beste,
Ikzelf heb 10 jaar gereden met een 535ia.Heb hem gekocht op 102000 km en op 180000 LPI ingezet van het merk Prins.
Nu heb ik 405000 km met de wagen en er is enkel een nieuwe verdamper in garantie geplaatst na 2 jaar en verleden jaar op 360000 km binnenste van verdamper vernieuwd (kost 120 euro)
Op deze kilometers heb ik ook mijn 2 koppakkingen laten vervangen en we zagen geen zichtbare slijtage op de cylinders .
Enkel de rubbers van de kleppen werden ook meevernieuwd en het resultaat was :totaal geen olieverbruik meer ,wat voordien ook al niet veel was .Nu staat de auto stil met een boiteprobleem :maar na revisie kan je met deze wagen gerust nog 100-200000 km rijden als alles goed gaat .

aardappel
Neutraal
Type Auto: e39 535

Post by aardappel »

Let op de kettingspanner van de m62 motoren, deze verliest spanning na verloop waardoor de geleiders grote schade kunnen oplopen. Wat kan resulteren in een hoop ellende!!

Eric 540
Neutraal
Type Auto: 540 E39

Post by Eric 540 »

Beste thesvls,

Ik heb een 540I met Prins VSI. Dat rijd goed. Zie mijn topic voorstellen en onderhoud. Wat ik mee wil geven is dat alle moderne gasinstallaties op benzine starten. In de winter bij -10 duurt het 1.500 meter voordat de installatie overschakelt van benzine naar gas. In de zomer bij +20 duurt het 800 meter. Maak je enkele korte ritjes per dag dan is het benzine verbruik t.o. gas beduiden hoger t.o. 2 lange ritten per dag. Ik betaal +- € 300. per jaar aan benzine bij 32.000 km per jaar en veel ritjes van 50 á 60 km.

Ik ben benieuwend wat je keuze wordt.
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”