Page 1 of 1

Tijdje geregistreerd, maar nog niet actief geweest

Posted: 01 Jan 2014 23:10
by stefan2m
Hallo iedereen, mijn naam is Stefan, ben inmiddels bijna 2jr geregistreerd maar niet veel online geweest en nog niet gepost.
Ondanks dat ben ik al een tijdje bezig met auto's (jaar of 11), en heb nu mijn 4e BMW; een e39 525tds touring met handbak.
Mijn eerste BMW was een e32 735i (handbak), daarna even een tijdje doodgeërgerd aan een e36 323i coupé (ook handbak), en daarna een tijdje genoten van een e34 525i touring (automaatje, lekker rijden maar wat een verbruik!).
Meer km's gaan rijden, dus de e34 verkocht en de huidige e39 gekocht.
Hier de e39;
[ external image ]
[ external image ]

Hier de vorige BMW's;
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

Andere auto's, dus niet-BMW's waren een Audi S4 Avant biturbo, R33 Skyline GTST en een Civic coupé met ruim 300pk dankzij een grote turbo.
En nog een hoop andere auto's, en een Honda CBR1000F streetfighter (incl een tijdje de Volvo 760 2.8 v6 op de achtergrond), je raad al waar mijn zakcentjes aan op zijn gegaan in het verleden ;)

Re: Tijdje geregistreerd, maar nog niet actief geweest

Posted: 02 Jan 2014 18:20
by 1Jorrit
:welkom: Mooie auto, een zeker een interessante auto geschiedenis :ja: :ja:

Re: Tijdje geregistreerd, maar nog niet actief geweest

Posted: 03 Jan 2014 13:29
by stefan2m
Dank je :)

Momenteel bezig problemen op te lossen met de e39, loopt niet helemaal lekker.
Voorbeeldige stationair loop, maar geen power onderin en 'spuit' er vandoor bovenin, dus eerst egr schoongemaakt (en afgedopt), marginale verbetering dus uitgelezen en lmm defect, en 'boost pressure deviation', wat misschien met elkaar te maken heeft.
Andere lmm gemonteerd, codes gewist en eerste meters helemaal oké; onderin mooi lopen, bij deellast (bv snelweg bij 140km/u van 1:10 naar 1:12) stukje zuiniger.
Na een paar minuten met de nieuwe lmm bokken bij optrekken, alsof de lmm wel/niet/wel/niet werkt, weer uitlezen... lmm defect, boost control deviation (en egr, maar dat heeft geen gevolgen anders dan een code in het systeem), shit.
Nu maar even de map sensor schoonmaken en even controleren of de slang niet geblokkeerd is, anders een andere map sensor proberen, en even de andere slangetjes controleren op lekkage... lekt iig geen diesel bij de retourslangetjes, en geen lucht in de brandstofleiding.

Re: Tijdje geregistreerd, maar nog niet actief geweest

Posted: 03 Jan 2014 15:28
by m.mcfly
Welkom en mooi stelletje auto's heb je gereden!

Re: Tijdje geregistreerd, maar nog niet actief geweest

Posted: 04 Jan 2014 21:21
by stefan2m
Dank je, vooral de Audi had ik moeten laten staan, net als de Volvo en stiekem ook de e36 (ondanks een hoop lol).

Probleem met het raar lopen/inhouden opgelost.
Op wat voor manier dan ook is het slangetje tussen inlaatspruitstuk en druksensor losgekomen van het spruitstuk; weer op z'n plek gedrukt en een flinke 150km gereden zonder problemen.
Nu nog even de codes (weer) wissen, en dan zien of er iets terugkomt... daarna nog even de vier schokbrekers wisselen, het gebonk bij optrekken uit de aandrijflijn halen (hardy schijf of tussenlager denk ik), beide sensoren van de niveauregeling controleren op werking (en bedrading op breukjes, wat vaker voor schijnt te komen dan een kapotte sensor), en af laten stellen voor een beetje meer power (want een tds is toch best wel traag, vooral onderin heeft ie niks te vertellen).